Kirjoittaja Aihe: Mopon osto "etänä"  (Luettu 13574 kertaa)

Lokakuu 09, 2015, 16:41:16 ip
Vastaus #15

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Kiitos hienoista ajatuksista. Pidettiin palaveria ja päätimme katsella tilannetta rauhassa, jos vaikka löytyisi sopiva yksilö lähempää.
1500km "katselureissu" ei vaan oikein isää sytytä, poikaa niinkin.
Maailma näköjään muuttuu, koska isot rahtifirmat ei enää kuljeta yksityishenkilöiden kuljetuksia (täytyy olla y-tunnut).

No hyvä tietää tuokin..ajat on muuttuneet.

Joskus 2000 luvun alulla minäkin toimitin rekkakyydillä pienen sarvitraktorin etelästä Joensuuhun eikä se niin kauheen halpakaan ollu muttei lähelläkään yksityisautoilun kustannusta.Vaan eipä taitas enää käydä jos noin on..Tiedä sitten kun huolintaliikkeet kyllä jakelee aika pientäkin pakettia kotiovelle suoraan kun jotain tilaat.Minä en tunne systeemiä mistä ne sitten autoon rahdataan.Tai oliko tää nyt kiinni vai siitä Y-tunnuksesta niinkai..

Lokakuu 09, 2015, 17:02:03 ip
Vastaus #16

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Transpointti ennen kuskasi,eikä ollut edes kallista.Nykytilasta en tiedä...

Lokakuu 09, 2015, 17:22:17 ip
Vastaus #17

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Kemiläinen Kakuvi Ky ( om, Olli Kuronen) kuljettaa sen mopotin rekan kyydissä Hesasta Rovaniemelle vaivatta, eikä ainakaan ennen ollut hinnan kiroissa, ovat minulle kuskanneet halavatun monta motskaria ja skootteria takavuosina, suomessa ja keski-euroopassa.
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Lokakuu 09, 2015, 20:04:22 ip
Vastaus #18

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Just tällainen asia kun tämä osto etänä niin olisi kätevää jos kaikilla olisi tossa nimen yhteenvedossa omissa tiedoissa paikkakunta niin voisi haeskella henkilöä jolta voisi tiedustella josko hän olisi niin ystävällinen että voisi käydä tarkistamassa että onko ostettava kapine edes yhtään sellainen kuin pitäisi.
Ja kaippa noi tiedot voisi olla niin että vain jäsenet näkevät ne.

Tulipa vaan mielipuoleeni.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Lokakuu 09, 2015, 20:31:27 ip
Vastaus #19

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Moro
Just tällainen asia kun tämä osto etänä niin olisi kätevää jos kaikilla olisi tossa nimen yhteenvedossa omissa tiedoissa paikkakunta niin voisi haeskella henkilöä jolta voisi tiedustella josko hän olisi niin ystävällinen että voisi käydä tarkistamassa että onko ostettava kapine edes yhtään sellainen kuin pitäisi.
Ja kaippa noi tiedot voisi olla niin että vain jäsenet näkevät ne.

Tulipa vaan mielipuoleeni.

Hyvä ehdotus koska kyllä se monesti kiinnostaisi muutenkin tietää missä jäsen luuraa.
Vai eikös sen saakin asetuksista päälle jos haluaa,en vaan muista..mutta ite pitää laittaa jos haluaa.Tai ainakin jos lisää sen allekirjoitukseen tai jotain.
Mitäs kumman salattavaa siinä muka on  ???

Lokakuu 09, 2015, 20:34:26 ip
Vastaus #20

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Hiton hyvä idea ja ihan julkisia ne ei saa olla, olkoon vain veljeskuntamme tiedossa. Itse olen valmis laittaan osoitteen ja puh numeron jäsenten katsottaviksi.

Lokakuu 09, 2015, 20:46:20 ip
Vastaus #21

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Hiton hyvä idea ja ihan julkisia ne ei saa olla, olkoon vain veljeskuntamme tiedossa. Itse olen valmis laittaan osoitteen ja puh numeron jäsenten katsottaviksi.

No kyllä minäkin sitä mieltä olen että rosvoille se ei kuulu,eli tosiaan vaan oman porukan nähtäväksi.
Liian naiivi ei kannata netissä kuitenkaan olla vaikka tämä tuntuisi miten tutulta ja turvalliselta  ;)

Lokakuu 14, 2015, 16:26:37 ip
Vastaus #22

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mutta just nämä tilanteet et viitkö käydä katsomassa vehjettä ja ammattitaitoa meiltä kyllä löytyy, sitten soitto kaverille että peli näyttää hyvälle eli kannattaa lähteä hakemaan. Näin saataisiin maan kattava verkosto, tarkastajalle kyllä kuuluu hyvä wiskipullo vaivan palkkaa. Itse ollut yhtä motaria katsomassa ja paria autoa, mitä mä teen niillä wiskipulloilla ku lopetin moisen herkun jo vuosia sitten.

Ylläpito voisi vähän jeesiä jotta verkosto saataisiin rakennettua.

Lokakuu 14, 2015, 17:42:27 ip
Vastaus #23

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Jos joku mulle tarjoaa viskiä moisesta hommasta en varmaan tee palvelusta mutta jos kunnon kossua tai jallua niin jovain.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Lokakuu 14, 2015, 17:58:20 ip
Vastaus #24

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eikö tuon voi sopia mikä on palkka, mutta ammattimiehet tarkistamaan kohteen. Näin kaikki hyötyy eikä turhia hakumatkoja tulis.

Lokakuu 14, 2015, 20:46:35 ip
Vastaus #25

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
 Meinasin auton ostoa etänä, ulkomailta, ja vieläpä n. 40 v. vanhaa. Osto tapahtuu pelkkien kuvien ja myyntikirjoituksien perusteelle, ja loput jää sitten välitysfirman harkintaan. Tämmösessä hommassa ne renkaan potkinnat jää ihan kirjaimellisesti herran haltuun.
 No, pihassa se lopputulos sitten nähdään, ja toivottavasti kaupankäynnin jumalat on tässä kaupassa armollisia, minulle? ::)
 Tuleekohan sieltä semmoinen loputon ikuisuus projekti, vai se pikku laittoa vaillla oleva, ja tulevien suvipäivien "toivottavasti edes ja lähes mr- kelpoinen" kesäauto? Saas nährä?

Tuli muutama viikko sitten ostettua täältä kotimaasta mp, ja ihan näkemättä. Myyjä kertoi kaiken oleellisen heti puhelimessa, eikä "unohtanut" kertoa sen kaikista vioista, vaikka tiesi alun alkaen sen asian että en tule itse edes katsomaan koko pyörää. Oli myynnissä pikkuviallisena, ja myöskin kaikkiin suoriin kysymyksiin tuli suorat vastaukset.
 Ei sisältänyt lisäyllätyksiä. Sain sitä mitä tilasin.