Kirjoittaja Aihe: Erikoisia Pappa "proto" Tuntureita 3 erilaista  (Luettu 6552 kertaa)

Syyskuu 15, 2015, 08:22:00 ap
Luettu 6552 kertaa

Hannu Harjulahti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuossa olisi 3 erilaista Pappa Tunturi mopoa vielä "tehtaan prototyyppinä":

1. Taksimiehen varamopo "taksi" Pappa Tunturi, jossa on harvinainen mopo herkku eli myöskin pakkivaihde mukana.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 15, 2015, 15:19:37 ip kirjoittanut Hannu Harjulahti »

Syyskuu 15, 2015, 08:24:26 ap
Vastaus #1

Hannu Harjulahti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
2. Pappa Tunturi vesikäyttöön: Tällä Pappa Tunturilla on ylitetty Torniojoki. Eturengas toimi ohjausperäsimenä ja takapyörä moottorina. Kuvasta puuttuu kyllä pienet ponttoonit.

Syyskuu 15, 2015, 08:26:02 ap
Vastaus #2

Hannu Harjulahti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
3. Ei viikonlopun mopo: Eli ohjaustanko kääntää eturengasta eri suuntaan ja kunhan tuohon lisätään kaasukahva vasemmalle puolen ja vaihdekahva oikealle, niin on hyvä hupimopo ?

Syyskuu 15, 2015, 10:49:53 ap
Vastaus #3

Pekka Lämsä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terve

Tuo vesipappa, kuvassa 2, on tarkoitettu uistelukäyttöön: valmiina vapateline kolmelle vavalle. Toisella kädellä hoidellaan vapoja. Toisella ohjataan
mopoa. Haavi selkään kalarepun kanssa...

Pekka, kirjanpitokalastaja

Syyskuu 17, 2015, 11:49:17 ap
Vastaus #4

Teppo Vuorenmaa

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eli ohjaustanko kääntää eturengasta eri suuntaan ja kunhan tuohon lisätään kaasukahva vasemmalle puolen ja vaihdekahva oikealle, niin on hyvä hupimopo ?

Tuosta voi katsoa miten polkupyörällä käy, jos ohjaus on tuollainen nurinkurinen. Varsin mahdoton ajaa... video kyllä nauratti minua, kohdassa 1:20 ihan kippurassa nauroin. https://www.youtube.com/watch?v=MFzDaBzBlL0
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 17, 2015, 11:52:05 ap kirjoittanut Teppo Vuorenmaa »
Moottorin pärinää ja pauketta jo 40 vuotta!
Kalusto: Husqvarna 4342 vm. 1963 (kunnostettu, rekisterissä), Tunturi Super Sport vm. 1987 (kunnostettu, rekisterissä)

Syyskuu 17, 2015, 13:37:29 ip
Vastaus #5

Kari Vähäkainu

• Vieras
Eli ohjaustanko kääntää eturengasta eri suuntaan ja kunhan tuohon lisätään kaasukahva vasemmalle puolen ja vaihdekahva oikealle, niin on hyvä hupimopo ?

Tuosta voi katsoa miten polkupyörällä käy, jos ohjaus on tuollainen nurinkurinen. Varsin mahdoton ajaa... video kyllä nauratti minua, kohdassa 1:20 ihan kippurassa nauroin. https://www.youtube.com/watch?v=MFzDaBzBlL0

Olen (yrittänyt) ajaa polkupyörällä jossa tuollainen ohjaus ja voin sanoa että ajaminen on mahdotonta! Ehkä ahkera harjoittelu voisi auttaa, paljon pitäisi treenata että aivot saa "käännettyä nurinkurin".

Syyskuu 17, 2015, 22:08:10 ip
Vastaus #6

Risto Saastamoinen

• Vieras

Olen (yrittänyt) ajaa polkupyörällä jossa tuollainen ohjaus ja voin sanoa että ajaminen on mahdotonta! Ehkä ahkera harjoittelu voisi auttaa, paljon pitäisi treenata että aivot saa "käännettyä nurinkurin".

Kannattaa ennen ajoon lähtöä laittaa etusormet vastakkain ja koittaa pyörittää niitä eri suuntaan, semmoista 30 sentin kiekkaa. Jos onnistuu, aivosi toimivat molempiin suuntiin ja ohjaaminen saattaa onnistua!

Syyskuu 17, 2015, 22:40:26 ip
Vastaus #7

Antti Törmälä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuosta väärään suuntaan kääntyvällä pyörällä ajamisesta joku oli oikein tehnyt tutkimuksenkin ja ohjelman. Onnistuu ilmeisesti keneltä tahansa (jolta pyöräily ylipäätän onnistuu) tuom harjoittelu. Mutta se todiaan harjoitellaan kokonaan uusiksi niinkuin lapsenakin joutui harjoittelemaan. Mutta sen jälkeen ainakaan tältä tutkimuksen tekijältä ei enää onnistunut normaalisti ajo;)

(On tullut pariinkin otteeseen kokeiltua mutta ei sillä vaa eteenpäin päässy)
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 17, 2015, 22:42:03 ip kirjoittanut Antti Törmälä »

Syyskuu 18, 2015, 07:23:22 ap
Vastaus #8

Hannu Harjulahti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mutta miettikää vielä, että jos vaihtaa kaasukahvan ja vaihdekahvan paikkoja, niin käsillä joutuu tekemään kaikki asiat päinvastoin. Olisi hyvä järjestää kilpailu jollakin radalla (kierrettävä toppia samalla), jossa aika ratkaisisi. Olisi muuten yleisöllä hauskaa !!!!

Syyskuu 20, 2015, 00:12:33 ap
Vastaus #9

Kari Vähäkainu

• Vieras
Olen osallistunut kisaan missä piti ajaa radio-ohjattavalla autolla jossa säätimet oli muutettu väärinpäin toimiviksi, vasen-oikea ja eteen-taakse oli väärinpäin. Muut kilpailijat tuskailivat ohjaamisen kanssa, autot menivät katsojien jalkoihin. Minä käänsin ohjaimen antennin käsissäni väärinpäin ja ajoin virheettömästi. Sattuneesta syystä voitin kisan. Seuraavana vuonna veljeni voitti saman skaban pikku vinkkini ansiosta ;)