Kirjoittaja Aihe: Hyvä aloituspyörä?  (Luettu 36058 kertaa)

Elokuu 19, 2015, 22:37:36 ip
Vastaus #45

teukka alarotu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro, suosittelisin perehtymään NSU ilmoitukseeni myyntiosiossa. Saisit  arvostetun ja luotettavan ajokin.
Teukka Alarotu  Tampere
0400 740301
« Viimeksi muokattu: Elokuu 19, 2015, 22:58:39 ip kirjoittanut teukka alarotu »
Nsu Quickly -58
MGA 1600 -61
Bmw Z3 1,9 -98
Finn Flyer 27 -83

Elokuu 20, 2015, 10:36:19 ap
Vastaus #46

Perttu Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hieno pyörä, mutta olisi varmaan parempi kokeneemmalle kaverille!
Honda CX 500

Elokuu 20, 2015, 19:12:12 ip
Vastaus #47

Jari Halonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 6413
Monenlaista mielipidettä, jokainen kun tietysti miettii asiaa omien kokemustensa ja mieltymystensä pohjalta. Niin minäkin.

Tuosta olen eri mieltä kun mainittiin ettei museokalustosta olisi oikeisiin ajohommiin. Kalustoa on tietysti monenlaista mutta jos pelit on kunnossa niin miksei niillä voisi ajella kuten niillä on uutenakin ajettu? Ainakin itse voin tuolla 35v Hondallani lähteä ex tempore viikonloppureissuun ilman sen kummempia valmisteluita. Näin tuli mm viime vkl tehtyä kun näytti tulevan hyvät kelit. 500 km tuli taas mittariin.

70-80 -lukujen japseissa on mielestäni paljon vaihtoehtoja jotka täyttävät kriteerisi ja ovat myös pääsääntöisesti luotettavaa kalustoa, ajopyöriä! Toki muutama poikkeuskin joukkoon mahtuu (esim vaikka CB 450, TX750... en suosittelisi kumpaakaan). Joten kannattaa kyllä vähän perehtyä aiheeseen ennen kauppojen tekoa.

Eli vastaus on: Japanilainen, mahd vähän ajettu ja hyvin pidetty motskari. Kaikki rakennellut, räpellellyt ja paljon ajetut kannattaa unohtaa jos haluaa viettää aikaansa muuallakin kuin tallissa ;)
Moto Morini 350 X2 Kanguro 1985
Honda XL 650V Transalp 2000

Elokuu 20, 2015, 19:27:43 ip
Vastaus #48

Jari Halonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 6413
Olen motoristi historiani aikana tuttavieni pyöränostoja seuraellessa  saanut pari kertaa huomata, että ensimmäiseksi pyöräksi on hankittu liian raskas pyörä. Tästä seurasi  , että ko henkilöt ajoivat ja pelkäsivät ja innostus hiipui saman tein. Myöskin vanhemmalla iällä ¨kannattaa ajoissa keventää kalustoa. mieluummin ennen kuin ensimmäiset vahingot sattuvat. Varsinainen ajo sujuu mainiosti mutta hidas ajo ja parkkiin ajo ja talliin siirtely käy  epävarmasti. Olen itse keventänyt ajokkiani ja siirtynyt Jawa luokkaan.
Mikko Hänninen

Joo, tämä painoasia kannattaa kyllä huomioida, mutta toisenlaisiakin esimerkkejä löytyy. Kerran satuin juttusille kaverin kanssa joka ajeli Boss Hossilla. Oli kuulemma ensipyörä hänellä vuosikymmenten takaisten piikkiaikojen jälkeen, eikä nähnyt asiassa mitään ihmeteltävää :). Ei taida juuri painavampaa kakspyöräistä löytyä mutta hyvin näytti silti hossi taipuvan..
Moto Morini 350 X2 Kanguro 1985
Honda XL 650V Transalp 2000

Elokuu 20, 2015, 20:19:33 ip
Vastaus #49

Jouni Ylikotila

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hyviä vinkkejä kaikki! Lisään nyt kuitenkin vielä omani: Pikkulohko-Guzzi!

-tekniikka mukavan vanhanaikaista, työntötankokone, huoltokohteet hyvin esillä, mukavaa simppeliä puuhastelua
-löytyy 350–750-kokoluokissa kustomina, katuvehkeenä ja maasturina, malleissa paljon yhteisiä osia, minkä ansiosta varaosahuolto helppoa
-ovat vielä halpoja (niinku vaikka tämä)

Tämä nyt ei paljon aiheeseen liity mutta aivan mielenkiinnosta pittää kysyä että onkohan tämä se sama Ylikosken Pauli jolta minä ostin parikymmentä vuotta sitten aloituspyöräksi 380 gt suzukin? Läheltä suomen keskipistettä. Aivan hyvä aloituspyörä oli sekin.

Elokuu 20, 2015, 20:37:31 ip
Vastaus #50

Reijo Yliräisänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minun ehdotukseni on bokseri BMW, painopiste alhaalla, osien saanti helppoa, helppo pitää itse kunnossa koska on perinteistä tekniikkaa, monia variaatioita löytyy kuten matkaenduro GS ja katumallit RS ja RT jne.
On pitänyt hyvin hintansa. Euroopassa paljon eri liikkeitä jotka kauppaavat tarviketta, varaosaa ja sitä sun tätä. Saa tehtyä pyörästä omiin tarpeisiin sopivan.

Elokuu 20, 2015, 23:26:25 ip
Vastaus #51

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Riippuu hinnasta mitä valmis laittamaan. Mutta jos pitää olla nelari ja MR ikäinen,ostaisin itte Japanilaisen valmiin MR katsastetun pyörän.
Projektiin menee vähintää tuplahinta ennenkuin on MR kunnossa.
Aina joskus joutuu vanhaan jotain laittamaan,mutta kyllä jo nuo 80-luvun alun Japsit ovat luotettavia ja kestäviä.
Ajellaan jo 100-200tkm. Joku paljon tehty malli mihin osia aikas hyvin saatavissa.
Valmiiseen MR-pyöräänkin saa jotain pikku roplausta tehdä.
Varsinkin kun ostat RAHAlla,etkä tyrkytä vaihdossa puimakonetta,separaattoria tai viitävaille 85 bensa Hiacea,niin varmasti käteis ostajalle vielä kohta syksyllä MR pyörä löytyy sopuhintaan....
Taitaa pyöriä edukkaimmat MR-Japsit jo karvan yli 2000€ pyynneillä,siis 400-650 kokoluokka.
Italjaanot kannattaa unohtaa heti,ehkä britit myös,perus bemari? Ainakin hinta karkaa kuten briteilläkin...
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Elokuu 21, 2015, 08:55:04 ap
Vastaus #52

Pauli Ylikoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
MC Röklä - - - - - - - - - - - - - - - -

Elokuu 21, 2015, 10:00:41 ap
Vastaus #53

Tatu Virtanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tämän minäkin haluan kuulla.

Elokuu 21, 2015, 10:34:44 ap
Vastaus #54

Mika Komulainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
 Niin, mulla on ollut kaksi japsia, toinen on edelleen, (Yamaha XT660 R) toinen Kawan 750 H2. Muuten olen ajellut aina italialaisella tai sakemannilla. Vanha japanilainen on viimeinen vaihtoehto mitä maailmasta löytyy tulokkaaksi mun talliin. Ne kerrat kun oon tielle jäänyt on ollu aina luotettavaksi kerrotulla japsilla. Italialaisella en koskaan. Ja kuitenkin tallista löytyy mm. liki 140000 ajettu Ducatin ST. Startin solenoidi vaihdettu, siinä sen remontit. Yleensä luotettavista japanilaisista puhuu ne joilla ei ole pitkää kokemusta muista.

Elokuu 21, 2015, 13:11:27 ip
Vastaus #55

Leo Belik

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Cum On Feel the Noize
Terve,
Itselläni pelkkää hyvää kokemusta mm. Moto Guzzeista.
Ne on kohtuuhintaisia, kestäviä ja osia saa helposti. Kunnossapito kohtuullisen helppoa. Niistä löytyy malleja ja vuosimalleja joka lähtöön. Rakentaa vaikka kahvilakilpurinkin edullisesti. Hinnat ovat mielestäni edullisia olis sitten museoikäinen tai uudehko. Nuo 70-lukulaiset 750V7, S ja S3 pyörät ja LeMansit maksaakin jo enemmän.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 21, 2015, 13:14:32 ip kirjoittanut Leo Belik »
BSA "Buzy Beeza"

Elokuu 21, 2015, 13:25:07 ip
Vastaus #56

Mika Komulainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tällaista samaa keskustelua käydään jokaisella mp-sivustoilla joka hemmetin kesä. Helpointa on mennä pyöriä myyvään putiikkiin ja koeajaa niin monta myllyä että sopiva löytyy. Malleja ja käyttötarkoituksia on joka lähtöön.  ::)

Elokuu 21, 2015, 13:55:37 ip
Vastaus #57

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tällaista samaa keskustelua käydään jokaisella mp-sivustoilla joka hemmetin kesä. Helpointa on mennä pyöriä myyvään putiikkiin ja koeajaa niin monta myllyä että sopiva löytyy. Malleja ja käyttötarkoituksia on joka lähtöön.  ::)

Mukavahan näistä on lueskella ja jutustella. Eikä se aloittelijalle ihan noin yksinkertaista ole, varsinkaan jos veteraanipyöräksi tiltuleerattavaa kulkinetta kaipaa.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Elokuu 21, 2015, 15:52:33 ip
Vastaus #58

Perttu Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Näinpä. Ja tätä vartenhan ne foorumit kai on, että keskustellaan. Minulle tästä on ollut kovasti paljon hyötyä  :)
Honda CX 500

Elokuu 21, 2015, 16:39:53 ip
Vastaus #59

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Ja vähempi on museoikäisiä liikkeissä muutenkaan.

Moninaiset on mielipiteet merkin ja mallin suhteen, mutta minäkin suosittelen hankkimaan hyvänä säilyneen ennemmin kuin uudelleen rakennetun.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”