Meillon kissoja. Se on tuo Matti semmoinen köllykkä, joka ei tykkää liikkua, mutta ruoka maistuu. Iso elukka, mahtava maha. Sisäkissojahan nämä ovat, ja kun välillä pääsevät ulos niin ei Matti siellä juoksentele eikä leiki. Kävelee lähimmän ruohotupon äärelle, asettuu siihen viereen ja alkaa mussuttaa. Jos oikein on mukavan auringonpaisteinen ilma, niin saattaapa köllähtää selälleen ja ruveta nokosille. Eikä meinaa laihtua, ei sitten millään.
no Huh huH O__O
Jos sohva on "ihmisten mittakaavassa" kooltaan-tuo Matti on kyllä varsinainen Karvisten Karvinen

Yhellä mun kaverilla pohjammaalla on myös samannäköinen(jo 2. menossa)jytäkkä maatiaiskissa ja vissiin minun antama nimikin-Karvinen.
Me täällä etelässä kyllä kutsutaan sitä omistajaakin(Esko) Karviseksi nykyään eikä se tykkäää siitä vissiin ollenkaan.
Haukkumanimi juontaa varsin kaukaa.Me oltiin joskus kauan sitten(eri aikaan)kotipalvelufirmassa töissä ja tää Karvinen sai nimen yheltä topakalta ja hyvin sanavalmiilta naisasiakkaaltaan,jonka mielestä hän oli semmonen hiukan laiskanpulskea,enempi tuvan puolella ja hellan pangolla viihtyvää tyyppiä kuin touhukas ja tomera talonmies

Onkos Masalle (kissalle) lasagne maistunut

Ja osaa näköjään katsoa telsuakin

ps. Niin minulla ei ole mitään kotielukoita.Metän eläimet saa riittää.Ja noon paljo huolettomampia hoitaa

Eilenä vein oravalle maukkaita omenlohkoja -hieman myöhässä jouluateriaksi.
Saapa nähdä kelpaako ne nyt jäisinä ja löytääkö ne aidan päältä-vaki kulkureitiltään naapurin tallin vintin ja yhden minun puolella olevan pesäkuusen väliltä..