Kirjoittaja Aihe: Mikä laites...  (Luettu 6669 kertaa)

Heinäkuu 08, 2015, 00:24:36 ap
Luettu 6669 kertaa

esa kakkuri

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vekotin joka ei ihan aukea...en siis yrittänyt purkaa vaan ei siis mene jakeluun...eikä siis lähetysongelmia, vaan mitäs kivaa tällä voi
tehdä?
En hyväksy sitä  moldovialaista p..suristinta tällä kertaa...vaimikäseon :P

Vihreässä kopassa lukeepi jotain että ..laske vesi pois jotta ei kivi pehmene..
Liittyy hiontaan-korukivienkö?

[ylläpito on poistanut liitteen]

Heinäkuu 08, 2015, 00:39:37 ap
Vastaus #1

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Mitäs tuolla vihreen kopan sisällä on?

Ai nii, siinähän näkkyykii olevan vastapuolella pari hiomakivvee, eli kyllä se varmaannii on tarkotettu jalokivien silittelemisseen. ::)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 08, 2015, 00:44:48 ap kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Heinäkuu 08, 2015, 06:48:04 ap
Vastaus #2

Petteri Heinonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vaikea sanoa mikä on, mutta itse käyttäisin tuota pohjatöiden tekemiseen osille ennen kromaukseen lähettämistä. Näyttää olevan sopivan karhea hiomakivikin paikallaan.

Heinäkuu 08, 2015, 07:04:29 ap
Vastaus #3

Kari Tirkkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
aivan liian puhdas ja siisti että olisi ollut missään ajoneuvokorjaamossa yli kuutta tuntia . . .

Heinäkuu 08, 2015, 10:17:39 ap
Vastaus #4

Antti Törmälä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ääni korukivihiontalaitokselle

Heinäkuu 08, 2015, 11:59:26 ap
Vastaus #5

esa kakkuri

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vajavainen tuotetietous johdatteli hieman syrjään joten kerron hieman lisää..
Tuo hiomakiveltä näyttvä rulla on kovakumia eli ei kiveä--voisi ajatella että siihen tulee joko vetohihna tai
sitten ei...
Vihreän kopan alla on myös varmaankin myös hihna  tai ketju sekä kulmavaihde koska laite
pyörii melko hitaalla.

Heinäkuu 08, 2015, 12:24:44 ip
Vastaus #6

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hiekkakivitahkon pyöritin.

L&K.

Heinäkuu 08, 2015, 12:37:26 ip
Vastaus #7

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Kyllä se hiontahärpäke on. Mä kun teen noita puukkoja niin mulla on loppukiillotukseen kumilaikkoja smirgelissä, kumin seassa hiova aine, muistaakseni alumiinioksidi. Komeeta kiiltoa sillä saa. Toi vesijuttu pikkasen häiritsee, ei siinä puuhassa mitään vesiä tarvita. Paitti että kuumenee se aika voimakkasti mitä hioo. tietty vesijäähdytys toimis kivasti. Ja sillon pitää olla aika pienet kierrokset.On vaan melko pienet noi hiontakiekot halkasijaltaan mutta ei kun kokeilemaan. Ja kun niitä on kaksi niin varmaan eri karkeudet niissä...

Heinäkuu 08, 2015, 12:45:38 ip
Vastaus #8

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuo kumirullapari pyörittää tahkonkiveä, uskokaa pois.

L&K.

Heinäkuu 08, 2015, 14:30:37 ip
Vastaus #9

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

L&K.

Kyllä se niin voi olla.Roikesuojakin rullien takana viittaa siihen-ettei tahkokivestä roisku vesi ympäriinsä.

Ihmeen suuri? moottori/paljon vääntöä loppuvälityksessä tahkonkivelle..
Minä meinasin asentaa 12V moottorin+planeettavaihteen(akkuporan)voimanlähteeksi isoon tahkon kiveen koska siitä jokatapauksessa puuttuu se veivi ja laakeritkin..Toki hihnalla tai ketjulla alennus väliin.Eikä tullut epäilystäkään etteikö jaksaisi pyörittää  :-\

Minulla on jo pieni tahkonkivi tänäkesänä käytössä mutta se tarvii sit veivarin paikalle-tarvittaessa..No,veivari tulikin jo mutta ite sain silti veivata ja helteessä.Nimittäin näky olevan se veivari paljon minua ammatitaitosempi kirveitä ja veitsiä hiomaan.
Nykysin noi nuoret näkyy netistä oppinsa ammentavan,ja sit on ehkä se "sisäänrakennettu" taito joillakin vielä lisänä päälle  ;)

Heinäkuu 08, 2015, 14:33:59 ip
Vastaus #10

Jari Eronen

• Vieras

L&K.
Kumirulla-hiomakivipari pyörii hihnan välityksellä. Eli lattahihnat on niiden päällä ja hihnojen toisessa päässä on tietysti sähkömoottori.

Jos toinen sähkömoottori menee rikki, niin systeemi pyörii silti, kunhan aina vaan muistaa korjata sen rikkinäisen ja laittaa paikoilleen.

Nyt se toinen moottori on vaan korjauksella ja hihnapari poissa, Esa ei huomannut sitä vaan kertoa.

Heinäkuu 08, 2015, 20:56:50 ip
Vastaus #11

esa kakkuri

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitos kaikille arvauksista ja siitä todennäköisestä käyttötarkoituksen löytymisestä!

Jari, mä en ollut perillä juurikaan tästä koneesta, joten en toisen moottorin korjauksessa olostakaan siis tiedä
mitään.
Tätä laitetta ei ole koskaan käytetty tositoimissa.Puhdas kuin pulmunen...

Itselle ei ole käyttöä, joten voisin luopua. Onpa siitä jo pari tuttua kiinnostunutkin.
Mutta kahtellaan...

Heinäkuu 08, 2015, 21:03:43 ip
Vastaus #12

Jarno Aheinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • "Kasikymppiset" kuuskytä/seitkytä-luvuulta
Onko nopeus säädettävissä vai vaan on/off?
Kaikkien jälkeen tänne on jäänyt tekemättömiä töitä.. mutta pitää sitä ny kuitenkin kokeilla...

Heinäkuu 08, 2015, 21:10:10 ip
Vastaus #13

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Juuri tuontapaisen laitteen olen nähnyt pyörittävän tahkonkiveä. Jokusen kirveen
ja vähän muutakin olen teroittanut. Siinä käsketään laskemaan vesi pois, tarkoittaa
sitä ettei tahkonkivi turpoaisi muotopuoleksi vedessä liotessaan.

L&K.

Heinäkuu 08, 2015, 21:18:14 ip
Vastaus #14

Jari Eronen

• Vieras
Kiitos kaikille arvauksista ja siitä todennäköisestä käyttötarkoituksen löytymisestä!

Jari, mä en ollut perillä juurikaan tästä koneesta, joten en toisen moottorin korjauksessa olostakaan siis tiedä
mitään.
Tätä laitetta ei ole koskaan käytetty tositoimissa.Puhdas kuin pulmunen...

Itselle ei ole käyttöä, joten voisin luopua. Onpa siitä jo pari tuttua kiinnostunutkin.
Mutta kahtellaan...
You won the first prize.
Sarkasmi voittaa aina.