Kirjoittaja Aihe: Zündapp Combinette 423 -58  (Luettu 38517 kertaa)

Syyskuu 10, 2015, 13:43:22 ip
Vastaus #30

Timo Kuosmanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt kun olen vähän katsellut Zundapin "pitkäsilmää" sillä silmällä. Olisko jollain jäänyt etupyörän mutteria ja prikkaa (ompelukoneen puolan näköistä) miljoonalaatikkoon. Norsunkorva satulaa saa myöskin tarjota kun tuota on ollut silläkin satulalla.
Tankin ja rungon väliin tulee kumi lista , minkälainen ? En nimittäin tuota ole nähnyt missään, vain hämärässä kuvassa.
Ketjunsujan kumeja näyttää saavan uustuantona. Ohjauslukkokin näyttää oudolta ja on ilman avainta.
Koneen säädöt pitäis vielä saada kohdalleen niin pääsis säätö suuttimesta ja saisi hienon ritilän kaasarin suojaksi.
Siinä jotain kysymyksiä. Mopo majailee kaikessa sovussa Moto Guzzin vieressä ja onhan tässakin ketjussa kuvia sinisestä pikäsilmästä.

Syyskuu 25, 2015, 11:06:20 ap
Vastaus #31

Tommi Pihlstedt

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mopo siirtyy varmaan sunnuntaina kaupunkiin, eli kotiin  :)

Nyt olen hionut työkalulokeron kantta ja spray-maali tulee varmaan ihan näinä päivinä. Onkohan normaalissa pohjamaalissa ja alumiinipohjamaalissa jotain eroa?? Entäs tuleeko siihen kanteen joku tiiviste  ::)

Tällaisia pähkäilyjä tänään.
Zündapp Combinette S 423 -58
BMW 335i Cabriolet -07
Uusi tulokas Zündapp 428 -59

Syyskuu 26, 2015, 13:49:05 ip
Vastaus #32

Juha Torala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Suosittelisin happopohjamaalia. Omista maalauksista ei ainakaa oo mikään lähteny lohkeilemaan kun oon tuota käyttäny.

Lokakuu 10, 2015, 12:15:19 ip
Vastaus #33

Tommi Pihlstedt

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vetäisin Würthin metallipohjamaalia, kun töissä sattui olemaan purkin pohjalla pieni tippa. Purkissa lukee, että kaikille metallipinnoille. Suihkuttelin ristiin rastiin ja pinnasta tuli todella hyvä. Pintamaalia vedellään varmaan ensviikolla, kun ennusteet kertovat lämpötilojen taas nousevan.

Seuraava kysymys:

Mopossahan on Bing-kaasari, mitään muuta tekstiä en siitä löytänyt  :-X  Kaasarin alaosassa on kaksi säätöruuvia. Miten kaasaria kuuluu säätää??? Tuntuu ettei ole ihan kohdallaan, kun en saa mittariin kuin just 35 km/h  >:(
BMW 335i Cabriolet -07

Lokakuu 13, 2015, 08:17:19 ap
Vastaus #34

Tommi Pihlstedt

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eilen ajoin koneen lämpimäksi ja avasin ilmaruuvia, joka oli aivan kiinni. Kone meinasi sammua samantien  :o Äkkiä ruuvi kiinni ja taas kävi ihan hyvin. Eihän sen näin pitäisi olla..... Toinen ruuvi on ilmeisesti tyhjäkäynnin säätöruuvi. Sitä en kokeillut, kun kone käy niin hyvin. Täytyy varmaan ottaa kaasari pois ja tutkia hiukan paremmin.
BMW 335i Cabriolet -07

Lokakuu 13, 2015, 09:57:34 ap
Vastaus #35

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Kaasarin kanavat kannattaa puhdistaa kunnolla. Ne hapettuvat ajan kanssa umpeen niin että paineilmalla eivät välttämättä aukene.

Tuossa eilen otettu kuva Vuennonkoskelta pekanpäästä.
Sinne on metsään säilötty tällainen.
Ei ole avian minun tontilla mutta on niin lähellä että katson sen kuuluvan minulle.

Siinä on paljon enemmän osia mitä näkyy ja on luonnossa paremman näköinen kuin kuvassa.
Minä en nuita tarvitse mutta joku vois tarvita.
Ilmaiseksi antaisin.
Kannattais ilmeisesti pelastaa?

[ylläpito on poistanut liitteen]

Lokakuu 13, 2015, 10:58:13 ap
Vastaus #36

Pekka Hakkarainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Zündapp 428 Combinette
Tuossa eilen otettu kuva Vuennonkoskelta pekanpäästä.
Sinne on metsään säilötty tällainen.
Ei ole avian minun tontilla mutta on niin lähellä että katson sen kuuluvan minulle.

Siinä on paljon enemmän osia mitä näkyy ja on luonnossa paremman näköinen kuin kuvassa.
Minä en nuita tarvitse mutta joku vois tarvita.
Ilmaiseksi antaisin.
Kannattais ilmeisesti pelastaa?

Terve kaima!
Mitenkähän tuo aihio saatasiin Kuopioon/Maaningalle, voisin olla kovastikin kiinnostunut kun ilmeisesti suurin osa puuttuvista löytyisi omasta tallista...
- a rebel without a clue -

Lokakuu 13, 2015, 14:04:04 ip
Vastaus #37

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Ensi torstaina menen taas mökille ja kerään aarteen talteen. Laitan sitten parempia kuvia.

En tiedä miten saatais Kuopioon mutta Hakkaraisen Pekalle etusaanti oikeus.

Lokakuu 13, 2015, 17:52:49 ip
Vastaus #38

Pekka Hakkarainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Zündapp 428 Combinette
Kiitoksia!  :)

Eiköhän me jotain keksitä.

Lokakuu 17, 2015, 10:17:37 ap
Vastaus #39

Tommi Pihlstedt

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No hyvä että raato löytää paikkansa  ;)
Omassa mopossa on nyt työkalukotelon kansi maalattu ja kyllä tuli hyvä! Saksasta tilasin spraymaalipurkin ja  kerrankin spraymaali toimii aivan upeasti. Hieno sumu ja peitti kuitenkin hyvin, pinta tasoittui hienosti.

Kaasarinkin siivosin uudelleen ja nyt toimii paremmin. Jopa huimat 40 km/h sain tässä lyhyellä kotikadulla mittariin  8) Nyt epäilen, että moottorin yläkannatinrauta on joku omatekoinen hässäkkä...... Pitää tutkia paremmin ja tilata vaikka uusi, jos ei ole alkuperäinen.
BMW 335i Cabriolet -07

Lokakuu 18, 2015, 09:20:38 ap
Vastaus #40

Pekka Hakkarainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Zündapp 428 Combinette
Muuttuneen tilanteeni takia kaiman tarjoama aihio on ns. vapaata riistaa, eli varaus peruttu... :(

Marraskuu 03, 2015, 10:48:13 ap
Vastaus #41

Tommi Pihlstedt

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jep, kone on irti ja runko menee kaverin talliin odottamaan kevättä. Moottorin yläkannatinrauta on todellakin omatekoinen. Sellainen siis on löydettävä, saa tarjota jos nurkkiin on jäänyt  ;)

Tossa olen ajellut kotikadun pätkää edestakaisin ja nyt on pientä öljyvuotoa, ilmeisesti vaihteistosta kun moottoriöljyä ei ole. Sitä aletaan tutkia. Mitäs öljyä tollaiseen vaihteistoon pitäis laittaa?? Kytkinkotelo on pysynyt aivan kuivana kesän puhdistuksen jälkeen ja kytkin toimii ihan hyvin. Stefat vois käydä myös läpi.
BMW 335i Cabriolet -07

Marraskuu 03, 2015, 11:48:57 ap
Vastaus #42

Timo Kuosmanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi
Huuto.net:ssä on moottorin kiinnitys rauta.

Marraskuu 05, 2015, 12:21:57 ip
Vastaus #43

Tommi Pihlstedt

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Löysin huutonetistä tuon kannakkeen, mut Saksasta saa paremman halvemmalla  ;)
BMW 335i Cabriolet -07

Marraskuu 19, 2015, 14:46:32 ip
Vastaus #44

Tommi Pihlstedt

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jepjep.... nyt on kytkin purettu, mut sitten pitäis saada eturatas ja ja kytkinkotelo irti. Akselilla on hienohampainen ratas, johon kytkinlevyt kootaan, ilmeisesti se pitäis saada pois ::) Mitenkäs se tapahtuu?? Ei ole mitään lukitusruuvia eikä muutakaan minkä vois selvästi irrottaa. Kone on siis 258, kuivakytkin ja sijaitsee vasemman posken sisällä.
BMW 335i Cabriolet -07