Kirjoittaja Aihe: Bosch:in yksitolppa F-säädin  (Luettu 2613 kertaa)

Kesäkuu 11, 2015, 12:14:19 ip
Luettu 2613 kertaa

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Moro

Puchin säädin lakkasi toimimasta. Mitä huoltoa sille pitäisi tehdä ennenkuin alkaa säätelemään?

Ensioireena tuli esille, että latausjännitet tipahti ns matkakierroksilla. Lataus toimi kyllä tyhjäkäyntikierroksista hiukan ylöspäin kierrättäessä, mutta lakkasi kohta kierrosten noustessa. Eilen pyörä vielä käynnistyi, mutta valot olivat tosi himmeät ja parkkivalo paloi vilkkumalla. Kokeilin etsiä kaasuttelemalla kierrosaluetta, jossa lataus toimisi, mutta ei ajovalo siitä kirkastunut ja lopulta akku kai meni niin tyhjäksi, että loppui kipuna kokonaan.

[ylläpito on poistanut liitteen]
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Kesäkuu 13, 2015, 18:46:57 ip
Vastaus #1

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä olen testannut säätimen toimintaa säädettävällä virtalähteeellä.
Sillä näkee releen toiminnan ja voi säätää vetojännitteenkin suurinpiirtein kohdalleen.
On huomattavasti helpompaa, kuin huudattaa konetta.
Virtalähteeksi käy jokin laboratoriopoweri; esimerkiksi Mascot.
Hintaa tuolla lienee 250E paikkeilla, mutta jos jostain sais ostetuksi käytetyn tai lainaksi...
Itse joskus ostin Mascotin kaytettynä parilla kympillä
Ostin kuukausi sitten HML:n SA-kaupasta myös Oltronixin 50E:lla.
Oltronix oli laatupeli 40 vuotta sitten. ;)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 15, 2015, 09:49:21 ap kirjoittanut Jouko Kuisma »

Kesäkuu 14, 2015, 10:23:14 ap
Vastaus #2

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Minulla on sellainen pieni Mascot olemassa. Ja muistin just, että määhän kerran ostin tuollaisen yheltä kirpparimyyjältä.

Vehkeet on, ei kun mittaamaan.

MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''