edit: 14.06-2016
nyt on Poni kärry haettu. myöskin irto osille löytyi kuljetus apu kiitos tämän foorumin.
Seuraava aiheeni:
jos jäät välille, mp hajoaa tms ongelmia kp-alueella tms, kysy apua. Poni kärryni on käytössä, mp-kuljetusta varten rakennettu.
vastavuoroisuus apuna voin ottaa värkkäys korjaus tms apua, tai korvauksena avusta jotain hyödyllistä tavaraa.
samaten autotalli "korjaamoni" on käytössä ja paras bikeliftin oma rengaskoneeni, jos vaikka rengas hajoaa tms.
tarkoitus on hyödyntää kärryä muihinkin kuin omiin tarpeisiin. olkoon sitten vaikka ns vuokrakärry muodollisesti.
t.m
edit: 19.05-2016
Topicin ajankohtainen osio lopussa, aihe:
#1: Kyytiä kuljetusta etsitään muutamalle irto osalle Kehä-3 alueelta Keskipohjanmaalle tai alahärmään.
Ja-tai katetun mp-kuljetukseen tehdyn ns "poni kärryn" tuonti kehä-3 sijainnista kohti pohjanmaata, vaikka alahärmä-ylihärmä alueelle. Kärry on tyhjä, joten auttaja saa käyttää hyödyksi omiin kuljetus tarpeisiin samalla jos tarve
#2 muutama pikku laatikollinen irto mp-osaa, joka odottaa kuljetusta sijainnista: Valkeakoski , kohti pohjanmaata, kuten yllä....
laatikossa esim tyhjä bensatankki,takakate ja syyläri ym pientä.
Jos sattuisi löytymään joku ystävällinen auttaja tälle kesälle 2016, ken voisi ottaa kyytiin ja auttaa. Korvaisin jotenkin avun vastavuoroisesti.
edit: 20.09-2015
-Laina paku järjestetty
-haku matka sovittu alustavasti Lokakuun alkuun , eka tai toka viikko ajalle Pe-Su
-tukipisteiden etsintä matkan varrelle, jos tulee auton kanssa ongelmia tms.
Reitti on:
Ylihärmä-Seinäjoki-tampere-Hki
paluu samaa reittiä.
........................................................................................
hei !
1.
Etsin ystävällistä auttaja henkistä motoristia tms, jolta voisi saada lainaan tai vuokrattua Paketti auton jollekkin kesäpäivälle 2~3pv.
Tarkoitus olisi päästä hakemaan 125cc kevyt mp, mp harrastaja ystäväni luota Helsingistä, tuoden sen Keskipohjanmaalle. Olen 125cc harrastaja rakentamani kokoelmani kera....
itselläni ei ole autoa tai edes peräkärryä tai vetokoukkua, saati asuinkunnallani "perämetsässä" yhtään ainoata ihmistä avuksi. ihmettelen näin 34v vieläkin, että miten tässä on näin käynyt, että olen käytännössä ainoa rakentaja motoristi koko kylällä, ilman paikallista ystävä tai tukiverkkoa.
Kun muut ryyppäsivät discosivat tms, minä harrastin moottoreita. Tuttu tarina varmasti monelle muullekkin oma koht.
Yleensä vuokraan pakettiautoa ylihärmän purkaamolta, kiitos mc-scatterin omistajan auttavaisuuden. Kys pakun ainoa ongelma on sen työ arkikäyttö, eli se on firmalle tarpeellinen jokapäiväisessä ajossa.
2.
Kevarin hki haussa on myös toinen pointti. Ystäväni joutuu lopettamaan mp harrastuksen terveydellisistä syistä.
Cagivoita on hänellä myytävänä 2kpl: 125cc C12R Freccia ja 4t 500cc Cagiva River. Vuokra talli menee häneltä alta syksyllä, ja pyörät on pakko myydä myös senkin takia.
Kaikki myynnistä saadut rahat menevät hänen sair hoito kuluihin.
3.
Huom ! jos jollakulla on myytävänä tai tavara vaihdettava/lahjoituksena vanha pakettiauto paku , tms Zitroen berlingo Peugeot tms "postiauto", otan tarjouksia vastaan.
Olen omasta mp harrastus kuljetus pakusta tässä haaveillut jo kauan vuosia, budjetti vain tuo ongelmia 0~1500e. Monellahan meistä on tiukkaa, voimia siis kaikille tsemppiä.
Ehkä tästä voisi seurata jotain hyvää, auttamaan harrastusta, ja apua tarvitsijalle hki ystävälleni. Tietenkin vastavuoroisesti pystyn itse auttamaan sitä ihmistä tai ihmisiä jotka minua meitä mahdollisesti auttavat.
4.
Kirjoituksen neljäs pointti, on nyt etsiä Reittini varrelle "Tukipisteet" jos vaikka auto hajoasi välille, ja tarvitsisin apua korjaamolle pääsyyn tms asiaan liittyvät.
Viime hakumatkalla ~1200km muutama vuosi sitten, lohtajalaisesta vuokra pakusta katosi Ajovalot jokaisessa bitumi tms töyssyssä katkoviivassa. kerran jämähti jarrusatula jumiin jne. Mutta kaikesta selvisin ominpäin, auto sentään kulki edes hitaasti. Silloin ei ollut matkasuunnitelmassa "tukipisteitä".......
Eli syksyllä 2015 Syyskuussa on takaraja.
Mukavaa kesää kaikille !
T.ojatalo
68100 Himanka