Tuo on kyllä niin harhaista puhetta, että kyllä kone tekee jne. Mulle ei ole vielä alalla vastaan tullut konetta, joka suunnittelisi itse tai koneistaisi aihiokappaleesta valmista. Siihen mennessä, kun koneesta painetaan start-nappia, on työtä tehty ammattilaisten toimesta useita tunteja. Ja kyllä, on kokemusta.
Luetaanpa tarkasti

Ristohan sanoikin "Kyllähän kone tekee, kun joku sitä osaa komentaa."
Eli pitää osata komentaa-ja varmaan manuaalikonetta sillä tarkoitti.
Minä oon aina ollu mieltyny oikein tosi vanhoihin sorveihin ja jyrsimiin joissa jo ulkomuotokin on jyhkeä ja pyöreälinjainen.Meillä oli Valtion konepajalla semmosia vielä paljon käytössä 80 luvun alullakin vaikka uusia oli jo tullut rinnalle.Eihän niihin uusiin kantikkaisiin ollu mikään pakko koskea jos ei halunnu.
Sahakin oli semmonen hidasliikkeinen punksuttaja eli siihen ei kannattanu viereen jäädä vahtimaan milloin jööti katkeaa.
Ei ollu pyörösahaa ja jo leikkuunesteestä huolehtiminen oli mukava ohjelmanumero sinänsä vaikka automaattisestihan se toki syöttyi ja siilaantui kierrossa.
Lattia salissa oli semmosista paksuista pystyyn ladotuista puupölkyistä tehty.Semmonen on aika kiva jos pitää koko päivä olla jaloillaan.Eikä haittaa vaikka öljyä ja vettä ajautuu päivän mittaan lattialle samoin lastua.Joku iso kappalekkin kun putoo lattialle-ei tule vahinkoa vain vaimea jymäys ja homma jatkuu.
Tokkopa semmosia nykysin enää missään näkee käytössä.