Kiitos Mika vinkistä!
Anttolan kirjastosta kävin kaivelemassa teoksen, sieltä löytyi. Olin menossa vasta sivulla 30, kun jo olin päätökseni tehnyt: Eihän tämä ole sellainen kirja, mikä luetaan ja palautetaan kirjastoon. Tämä on saatava omaan hyllyyn, siihen voi palata myöhemmin ja katsella vaikka kuvia silloin tällöin! Pikaisella nettiselailulla tuli vastaan kvariaateista joku kappale, mutta eivät kehuneet virheettömäksi, ja ei tällaisesta selailu - kuvakirjasta hyllyynsä irtolehtipainosta oikein halua. Mutta ei hätiä mitiä, kirjailijalla itsellään on vielä joitain kappaleita jäljellä, ja hän kertoi - sähköpostilla tiedustelin - niitä myyvänsä huimaan 15 euron hintaan. Tilasin itselleni sekä suomenkielisen että saksankielisen version - sellainenkin löytyy ja minulla siskon mies saksankielinen, eli samalla on yksi lahjatarve hoidettu, ja halvalla.
Jos joku muu sattuu kiinnostumaan yhtä paljon, niin kirjailijan tavoittaa: juhani.seppovaara@kolumbus.fi
jv
PS. Vielä sen verran sisällöstä, että kuten Mika tuossa kertoikin, kirjoittaja ostaa Utsjoelta pappa-tunturin ja ajelee sillä Suomen halki etelään. Jutun itu ei ole kuitenkaan mopossa sinällään, vaan kiirettömässä matkanteossa läpi sellaisen Suomen, joka on katoamassa, matkalla kohdalle sattuvissa ihmisissä, ilmiöissä ja tapahtumissa. Eli meille ikääntyville nostalgiaa parhaimmillaan, ja nuoremmille tutustumista lähihistoriaan.