Äänestys

Aiotko äänestää eduskuntavaaleissa 2015?

Kyllä
38 (80.9%)
En
5 (10.6%)
Ehkä
4 (8.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 40

Äänestys päättynyt: Huhtikuu 17, 2015, 13:39:10 ip

Kirjoittaja Aihe: Eduskuntavaalit 2015  (Luettu 45495 kertaa)

Maaliskuu 28, 2015, 12:39:10 ip
Luettu 45495 kertaa

Anu Huotarinen

• Vieras
Tulihan vaan mieleen tällainen kysymys. Aiotko äänestää?
Kaikki keskustelu aiheesta ja aiheen vierestä tervetullutta  :)

Maaliskuu 28, 2015, 12:41:20 ip
Vastaus #1

Kari Vähäkainu

• Vieras
Ei siellä ole sellaista puolueta jota viitsisi äänestää. Tai no, ehkäpä Muutos 2011 olisi äänen arvoinen.

Maaliskuu 28, 2015, 14:34:44 ip
Vastaus #2

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Aion äänestää, vaikka sitten tyhjää jos ei tarpeeksi hyvää ehdokasta löydy.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Maaliskuu 28, 2015, 15:05:01 ip
Vastaus #3

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Äänestän sellaista puoluetta, joka uskaltaa leikata kaikista eniten. Mielellään niin paljon, että ollaan 2 milijaardia ylijäämällä kahden vuoden päästä.
Kahden pytyn loukussa.

Maaliskuu 28, 2015, 15:42:33 ip
Vastaus #4

Pertti Vänskä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • ikämies.......eka satanen vasta menossa...........

Koitan kartoittaa vähän tilannetta. Pitäs ainakin saada vaihtoon kaikenmaailman "pitkänmatkanuimarit". Höpöttää työttömyysturvan alentamisesta kautta linjan.
 Varman äänen minulta saa yhteisö joka saa hoidettua "pussiolutpojat" töihin. Näin riittää maksajia tuleville eläkkeensaajille  >:(
Ansiosidonnaisten päivien määrää pitäisi kyllä lyhentää ehken ikäryhmittäin. Ei pitkän tuöuran jälkeiseen työttömyyteen.
Tämän päivän meno näyttäs sille, että "penskat" karkoitetaan maailmalle työttöminä ja korvantaustat vielä märkinä... >:(
Miettikääpä kuka heidänkin elämänsä kustantaa ..........ei ammattia, ei työtä........joillakin ojenuorana  vain SOSSUT JA KOSSUT >:(

EI MUUTEN NAARATA YHTÄÄN!!!!!!!!!!

Maaliskuu 28, 2015, 16:05:18 ip
Vastaus #5

Harri Holopainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ateisti, takapiru, vastarannankiiski, humaani?
Persut olisi ihan asialla mutta tuo nolla autovero on kyllä ihan populismia, mistä ne menetetyt rahat revitään, köyhän kukkarosta!
Jos oikeudenmukaisuutta halutaan niin kaikille perustulo, koska sen takaa kumminkin perusturva!
Iso osa meidän veronmaksajien veroista menee asumistukeen joka taas kiertää rikkaan ylimääräosakkeiden omistajien taskuun, tulonsiirtoa rikkaille!
Jos mitään harkinnanvaraisia tukia ei olisi vaan jokainen saa saman verran, niin henkilö saisi valita pistääkö raha kalliiseen vuokraan hesassa vai halvempaan vuokraan kehäkolmosen takana ja käteen jää enemmän. Helpottaisi asuntopulaa hesassa, mua se ei kyllä kiinnosta pätkääkään  ;)
Ja minkä v...n takia näiden s........n pitää saada olla ruuhkasuomessa kalliilla alueilla veronmaksajien piikkiin ? Suomi on pullollaan vanhoja kouluja ja kasarmeja joihin nuo p.......t vois ihan hyvin majoittaa.
Hullu ja humalassa saa olla muttei tyhmä

Maaliskuu 28, 2015, 16:15:16 ip
Vastaus #6

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Aion äänestää,olen yhden ehdokkaan tukiryhmän jäsen,mahdollisuus läpimenoon kohtalaisen hyvä.
Aina olen äänestänyt,niinmuodoin minulla on oikeus valittaa jos joku asia ei miellytä.
Jos ei äänestä,eipä ole syytä sitten valittaakkaan,kun ei kerran mielipidettään ole ilmaissut.

Maaliskuu 28, 2015, 17:41:01 ip
Vastaus #7

teukka alarotu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Konservatiivina ajattelen äänestämisen velvollisuudeksi, se on kuin armeijan käynti miehillä. Jokaisissa vaaleissa olen äänestänyt ja aina samaa puoluetta paitsi presidentin vaaleissa joissa oli vastakkain joku Aho ja Halonen. Tällä kertaa olen myös vaalilautakunnan jäsenenä.

TA
Nsu Quickly -58
MGA 1600 -61
Bmw Z3 1,9 -98
Finn Flyer 27 -83

Maaliskuu 28, 2015, 18:25:40 ip
Vastaus #8

Jari Eronen

• Vieras
Konservatiivina ajattelen äänestämisen velvollisuudeksi, se on kuin armeijan käynti miehillä. Jokaisissa vaaleissa olen äänestänyt ja---
Kutakuinkin näin
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 28, 2015, 18:28:47 ip kirjoittanut Jari Eronen »

Maaliskuu 28, 2015, 19:06:12 ip
Vastaus #9

Pertti Vänskä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Aika suppeeta tuo kommentointi.........tosin kyselyhän oli vain, että äänestätkö vai et. ;)
En tunne tuota Anua, vaikka lie mukana kinkereissä.
Tosin itse kuitenkin olen eri muuntopiirissä...  :laugh: ja luojan kiitos Äänestäjä   !
!
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 28, 2015, 19:09:07 ip kirjoittanut Pertti Vänskä »

Maaliskuu 28, 2015, 19:24:53 ip
Vastaus #10

Petteri Heinonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kuulun ns. liikkuviin äänestäjiin. Äänestyskopissa valinta voi siis osua keneen tahansa, paitsi ei keneenkään Keskustasta, Kokoomuksesta, Vasemmistoliitosta, Vihreistä eikä RKP:stä, vaikka Calle Haglund hyvin onkin ministerinpestiänsä hoitanut. Periaatteessa voisinkin äänestää RKP:tä, paitsi että periaatteessa vastustan pakkoruotsia. Näissä ahtaissa puitteissa sen päätöksen joutuu siis tekemään, eikä se päätös tule olemaan helppo. Pikemminkin lähestulkoon päinvastoin. Koppiin aion itseni kuitenkin hilata, maksoi mitä maksoi (vähintään sen 6 miljardia seuraavan 6-7 vuoden aikana).

Maaliskuu 28, 2015, 20:07:14 ip
Vastaus #11

Pertti Vänskä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hei,  mites se auttas tuohon "koppiahdistukseen" ns. Vaaliavustaja.
 Sanotaanhan sakissa tyhmyys tiivistyy ;)

Maaliskuu 28, 2015, 20:44:42 ip
Vastaus #12

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
En ole koskaan äänestänyt kolmea (nykyään neljää) suurta, enkä äänestä tänäkään vuonna.
Jos halutaan muutosta, niin ensin pitää muuttaa voimasuhteet.
Tuskin täällä paljon huonommin menisi, jos Carl Haglund olisi pääministeri, räsäspäivi valtionvarainministeri ja Niinistön Ville ulkoministeri... :D

Sananen niille, jotka ei aio äänestää.
Jos tuntuu, että ehdokasta / puoluetta ei kaikesta huolimatta löydy tai vaalit ei muuten vaan kiinnosta, niin käy silti äänestämässä jotain pikkupuoluetta (Piraatin, köyhien asialla, STP, Kommunistit, Itsenäisyyspuolue, Muutos).
Kaikkein tyhmintä on jättää äänestämättä.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Maaliskuu 28, 2015, 21:59:10 ip
Vastaus #13

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Tottakae sitä minäkii kään ihan vuan velevollissuuventunnosta joka vualeissa iänestämässä,
muutenhan sitä tämmönen asevelevollissuuvennii pelekästä velevollissuventunnosta suorittanu tuntoo ihtesä ihan muanpetturiksi. ::)

Ja kuitenkaa nuista kummastakkaa, sen enempee iänestämisestä kun armeijan käämisestäkkää ou mulle itelle ollu elämässä mittää varsinaesta hyötyvä. :-X

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 28, 2015, 22:01:27 ip kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Maaliskuu 28, 2015, 23:36:30 ip
Vastaus #14

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Sori, tuli tuas puhuttuva läpiä piähän.  :-X

Olihan mulle intistä sen verran hyötyvä, että kun pari sammaan aekaan 1971-72 Karkialammella korohorossa opiskellutta toveria oli sittemmin Kuopiossa portsareina, nii se lyhenti kummasti ruuhka-aekoina jonotusaekoo niihin kapakoehin joessa ne oli töessä. :-\
-pena-