Kirjoittaja Aihe: tulppakauppa  (Luettu 6482 kertaa)

Maaliskuu 22, 2015, 21:50:18 ip
Luettu 6482 kertaa

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olettekos foorumilaiset tilanneet sytystulppia verkkokaupoista? mulle vois nyt vinkata hyviä edullisia verkkokauppoja, josta voi tilata tulppia. Haluaisin ostaa noihin kelkan koneisiin isokierteisiä tulppia. Paikallisilla liikkeillä kun on tarjolla vain NGK:n AB-7 ja AB-8 ja minä kun haluaisin jotain muuta kuin NGK:ta. Näkkärit ei tunnu oikein kestävän kylmäkäynnistyksiä noissa vanhoissa bensapersoissa kelkkakoneissa. Vastaavuustaulukot löytyy netistä, mutta vielä kun löytyis hyvä liike, jolta löytyy laaja valikoima.

Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Maaliskuu 22, 2015, 22:26:16 ip
Vastaus #1

Kari Tirkkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
tämmösestä tilasin V6 alffaan tulppia oli aika paljon halpoja toimitus ok samalla tuli guzziin tulpat ne on niin perus että ei kamalasti säästä: sparkplugs.co.uk

Maaliskuu 23, 2015, 06:57:48 ap
Vastaus #2

Ismo Hakamäki

• Vieras

Maaliskuu 23, 2015, 07:57:35 ap
Vastaus #3

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitosta.
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Maaliskuu 23, 2015, 08:22:54 ap
Vastaus #4

aku virrankoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
 Sähkö-Dieselistä on löytynyt ainakin Championin "isokierteisiä" kynttilöitä Oulussa.
On haettu Wikströmeihin ja Olympioihin venehommissa.

Maaliskuu 23, 2015, 08:37:48 ap
Vastaus #5

Henri Riekki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minulla on suht. hyvin kestäneet nuo isokierteiset NGK:tkin, ainakin kelkankoneissa. Kastumista NGK:t ei kyllä kestä vaan ovat entisiä tulppia sen jälkeen. Motonetistä jos tilasi noita isokierteisiä, niin tuli joskus NGK:ta vaikka yritti tilata Denson vastaavaa. No siellä mainittiinkin että "yleensä denso, joskus varastotilanteen mukaan myös ngk".

Maaliskuu 23, 2015, 08:53:15 ap
Vastaus #6

Atte Isola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Noissa NGK:ssa on huomioitavaa että nykyään lähes kaikissa lukee made in France... Ja ne ei omien kokemusten mukaan kestä 2T vehkeissä. Vanhat made in Japan kynttilät toimii. Omiin kelkkoihin tilasin just 10kpl paketin ebaysta vanhan sarjan made in Japan NGK:ta :)
Muutama mopo

Maaliskuu 23, 2015, 09:21:56 ap
Vastaus #7

Pekka Rämet

• Vieras

Kokemukseni mukaan Championin tulppa sinne mihin se alkujaan on suositeltu,koska täysin ns.vastaavaa ei ole !!

Maaliskuu 23, 2015, 10:19:36 ap
Vastaus #8

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Juurikin tämä kastumisongelma. Tilasin tuolta vinkatusta linkistä nyt kokeeksi pari Boschia ja pari Densoa. Championia olisin kans halunnut tilata, mutta ei ollut tuolla kylmän pään tulppia saatavilla.
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Maaliskuu 23, 2015, 10:58:46 ap
Vastaus #9

Kari Vähäkainu

• Vieras
Minä olen ostanut venäläisiä tulppia mopoihini ja on tullut testattua niiden kostumisen sietokin kun sitä on niin kehuttu; poljin mopoa hullunlailla käyntiin sammutinnappi pohjassa jotta taatusti tulppa kastuisi. Sitten vapautin sammutinnapin ja kyllähän mopo lähtikin käyntiin vaivattomasti, ensin kävi sekunnin, pari vähän vaivalloisesti mutta kun antoi koneelle kierroksia heräsi tulppakin taas täysillä mukaan. En taida enää NGK:ihin sekaantua.

Maaliskuu 23, 2015, 12:38:21 ip
Vastaus #10

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Heräsipä Kari kiinnostus. Mistä olet venäläisiä tulppia hommannut?
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Maaliskuu 23, 2015, 13:59:41 ip
Vastaus #11

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Minulla on suht. hyvin kestäneet nuo isokierteiset NGK:tkin, ainakin kelkankoneissa. Kastumista NGK:t ei kyllä kestä vaan ovat entisiä tulppia sen jälkeen.

Sama täällä,ei mitään ongelmaa huomattu.Kaveri Porvoosta kerran tais antaa mulle 2 ihan uutta tulppaa jo vuosia sitten enkä ole toista korkannu vieläkään.Ne oli jotain euron kpl että tais olla Kiinasta ;D
Sitä ennen kun olin vasta saanut kelkan löysin NGK tulpan ihan normi sahan osia myyvästä kaupasta-ihmeekseni,samoin vetoremmin.Puhutaan kumminkin museokelkoista.Bochilainen niihin toki alunperin kuuluu ja on ehkä varmempi.

Maaliskuu 23, 2015, 20:17:02 ip
Vastaus #12

Kari Vähäkainu

• Vieras
Heräsipä Kari kiinnostus. Mistä olet venäläisiä tulppia hommannut?

Sasultahan minä, ollaan tunnettu jostain 80-luvun lopulta lähtien. Eli tuo Matti Paavelan linkkivinkki josta hommasin, Sasu toi kotiin asti, vähän kauempana asuville varmaankin postittaa.

En ole vielä ehtinyt päristellä matka-ajoa venäläisillä tulpilla kun hommasin niitä vasta syksymyöhään joten en tiedä miten kestävät matka-ajoa mutta veikkaan että hyvin koska samoilla tulpilla voi ajaa loppuun useampiakin venäläismoottoripyörän koneita ;) :laugh:

Maaliskuu 23, 2015, 22:14:24 ip
Vastaus #13

Jarno Aheinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • "Kasikymppiset" kuuskytä/seitkytä-luvuulta
Mullakin on kaikenmoisia kummallisia tulppia muutama tuhat kappaletta, että voihan niitä multakin kysäistä... Mutta täytyy tietää edes jonkin valmistajan numerot että on hiukan helpompi etsiä, eli kierre jne. spekseillä en rupea kaivelemaan. NGK, NIPPON DENSO, AUTOLITE, MOTOCRAFT, BOSCH, AC DELCO, BERU, CHAMPION , LD=(mikälie??)
Ja yhteyksiä spostiin jos siltä tuntuu, löytyy profiilista kirjekuoren kuvasta.
Kaikkien jälkeen tänne on jäänyt tekemättömiä töitä.. mutta pitää sitä ny kuitenkin kokeilla...

Maaliskuu 23, 2015, 23:30:53 ip
Vastaus #14

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Se taetaa olla tuo LD saksalaesen Robert Bosch GmbH :n ja kiinalaesen Nanjing Electro Ceramic Factory :n naemakaupan tuloksena Kiinassa valamistettava tuluppamerkki.
-pena-