Joo ja nyt nuijittava uusi aselaki on huippu, ase on kotelossa tai pussissa ja farkulla kuljetus ei enään käy vaikka olisi viltti päällä. Äänenvaimennin tarvii luvan jos henkilöllä ei ole aselupaa, siis en voi lainata kummipojalle ilma asetta jossa äänenvaimennin. Joku luulee että vaimennin ilma aseessa on turha, no ei ole koska ääni kovempi kuin pienoiskiväärissä ja tehokin tupla piekkariin verrattuna. No nämä hieman erilaisia ilmakoita, täytetään sukellus pullosta. On mulla 9mm ilmakkokin ja sillä kaatuisi hirvikin.
Nuorille pitää opettaa vastuulinen aseiden käyttö, lataamaton ase on se kaikista vaarallisin. Ei ole radalle asiaa jos ammunnan johtaja sanoo aseet pöydälle niin lipas irti ja liikkuvat taakse eli heti näkee ettei aseella voi ampua. Taululle kun kävellään jää valvoja katsomaan ettei kukaan pääse käsiksi aseisiin. Niin ilman suoja laseja ei pääse lähellekkään, itse ulkoilutan myös jalkajousta, samat säännöt myös sielä vaikka olen usein yksin.
Metsästys on mahtava harrastus, oma terveys ei siihen enään riitä, nuoria kyllä kannustan. Siinä on sekin hyvä puoli että pitää olla kaikessa nuhteeton että saa aseluvat. Tunnen muutamia jotka ovat jättäneet alkoholin kokonaan pois eikä edes niitä ylinopeus sakkoja ole tullut, aselupa ja sen menettäminen on syynä.