Kirjoittaja Aihe: Rakas Joulupukki. Joulumuisteloita ja toiveita....  (Luettu 2144 kertaa)

Joulukuu 04, 2014, 06:09:42 ap
Luettu 2144 kertaa

Jarno Malmberg

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Rakas Joulupukki.

Hirveästi en olisi itse mitään pyytämässä tai toivomassa. Romuja ja propjektiä riittää muutamaks vuodeks etteenpäin niin niitäkään en lissää ny toivo... Mutta haluaisin viettää itse omanlaiseni kiireettömän ja rennon joulun. Koska minua on pikku tytöstä asti viety joka joulu paikasta toiseen ja takas tunti aikataululla. Ja sit vähän myöhemmin... Se olen ollut minä joka saa ajaa ristiin rastiin ympäri maakuntaa eri sukulaisten vällilä.... NIIN.... En syytä, enkä hauku kettään, mutta antaa tänä vuonna olla. Tutut toki saa soitella jos oma ympärillä pyörivä sukulaisheimo rupee tympii Joulunpyhinä.
PS. Vastaan kylläkin sitten ihan varmasti, ihan mitä sattuu!?!

Toivettein jälkeen muisteloihin...
Aikoinaan Jouluaaton täyskuutamossa ”Nykyään ja silloinkin niin vanhalla vm-70? Datsun autolla” n.-30C pakkasessa tein kaasari remppaa tienpenkalla täyden kuun valossa. Vanhat autot kun oli silloinkin vanhoja. Ja mitä tahansa niitten kans saatto sattua milloin tahansa... Siinä kai kun nykyään näitten uudempien elektroniikkapeliekin?

Siinä se oli sit sen hetkinen joulun tunnelma.! Täysi kuu... Jouluyö... Täysin hiljaista, -30, ja yks puusta tippunee olone Malaperi tien laidassa,... JOULUAATTO YÖNÄ.
Tahvo avaa PL510 Datsunin nokkapellin, ja n.2 minuutin jälkeen sanoo erittäin mukavalle tytölle.
 -Nou hätä. Noi vartti ni tän pitäs toimii taas... Ehkä? Tyttö nostaa kaulahuivia suunsa eteen kireessä pakkasessa hymyillen Tahvolle lämmintä hymyä silmillään... Nariseva lumi, Jeesuksen vanha auto, pelkkää suoraa tietä kuutamossa ilman liikennettä. Pikkasen saatto tunnelma olla aavemainen..?

-No en mä sitä epäile jottei tuo rottelo taas toimis. Mutta oot sää Tahvo miettiny mitä sää haluat yleensä elämältäs..? Kysyy lyhyenläntä avarasilmäinen nuori nainen Malmbergilta.
(Oli sitten ihan vitun kylmä. Sillon mitään NMT tai GSM puhelinta ollu työläisten pennuilla.)
Täys kuu seurassamme tutkimme vanhan Datsunin tuplakaasareita tienlaidassa Jouluaattoyönä. Sillon mietin hetken... Toiset ne viettää sisällä lämpimässä jouluaattoa ruokapöytä notkuen.

Tunnin Tahvo rassaaa tienlaidassa viis vuotta nuoremman (silloin tytön) kanssa SSS-datsunin tupla Su:ita. Joiden bensa on jo valmiiksi -30 astetta kylmää. Se bensa on sitten siinä pakkasessa oikeesti ihan vitun, vitun, kylmää paljaille sormille!!! Mutta (toisessa neula jumi) vian jälkeen matka jatkuu. Datsunin tuplavalojen valaistessa penkkoja nuoret ihmiset nauraa kihertää toisiinsa nojaten Joann Jetin and The Runawaysin soidessa.... Bad Reputation!

PS: Tänäkin jouluna tai jouluviikolla jotkut saattaa tarvita oikeasti apua tienlaidassa. Sillä he eivät ole välttämäti pysähtyneet enään tutustumaan toisiinsa SU:n tuplien avulla... Mutta aina voi kysyä kelpaisko kyyti vaikka lähimmälle aakkoselle?
PSS: TOIVOISIN PIKKASEN YHTEISÖLLISYYTTÄ TÄHÄN KIELTOJEN MAAHAN EDES JOULUKSI!

Joulukuu 04, 2014, 08:30:53 ap
Vastaus #1

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo, jättimäiset sukujoulut ei minuakaan ihan eniten innosta, onneksi niistä on jo päässyt.

IC:n kanssa kun jäin loppukesästä tien varteen niin ensimmäinen (ja ainoa) ohi ajanut auto pysähtyi tarjoamaan apua tai kyytiä. Sanoi ajelleensa nuorempana paljon työn puolesta. Joskus oli auto simahtanut. Liikennettä oli jonkin verran, mutta kukaan ei pysähtynyt, vaikka ilma alkoi viiletä ja taivas pimentyä. Silloin sanoi päättäneensä, että itse ei ajaa enää koskaan avuntarvitsijan ohi. Kun nyt tuollaisen tarinan kuulee itse tien varteen jääneenä niin pakko kait se on itsellekin ottaa tavaksi.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.