Moro Jartsa 
Kas perhana niinpäs olikin mainittu se Endlösung eli lopullinen ratkaisu tuossa lopussa. Kävi vaan joku overflow kun tavasin tuota toiseksi ...
Ne sikakomeet peltiosien candy-punainen, -vihreä ja kulta taitavat olla sen verran erikoisia että ei ihan sprayllä onnistukaan.
Nämä overflow:t on kyllä täälläpäässä varsin tuttuja... no lääkäri sano mulle, että vikahan ei ole iso, se on vaan yläpäässä. Tosin nykyjään alapäästäkään ei ole varmuutta enää; katsos uistelupaatti kun taloon tuli, niin kaupanpäälle sai sen selipaatin.
Niin tuo Endlösung- veto kyllä pudotti hiiren maitolasiin, aina kun olen luullut että kissat vaan maitoa litkii, mutta nauratti melko kovin "Endlösung"!
Eikös se ole vielä feminiini, die Endlösung, kun päättyy tuohon -ung- päätteeseen, ainakin mun kielikorvasieni sanoisi niin. Sitäpaitsi entinen pomo (elää vielä, mutta itse en ole töissä) tapasi sanoa, ettei kannata itkeä kaatunutta maitoa.
(Carola: "Don't Cry For Me Argentina", säv. + sanat: Aaltonen-Häkkinen-Kallio)Ja sitten asian vierestä, kun kolmas tätä ketjua seuraava ihminen on jo nukahtanut lukemaansa:
-Metallipunainen: "KJA CITROEN ROUGE D ENFER EFFECT" (= 51556 MOTIP), väriskannerilla selvitetty.
-harmaa: "9B CITROEN GRIS GALLIUM EFFECT".
Väriskannerilla selvitetty. (
olisikohan sama kuin CITROEN KTB GRIS GALLIUM MET. vm.2005-2009, tällöin olisi =55250 MOTIP, epävarma arvio sävystä). -Solifer Automat semmonen kulta-kelta-vihreä sävy: "DRYC1 Yamaha Motorcycles" = Motip-numeron selvitys on kesken
(DRYC1 0492 Deep Reddish Yellow Cocktail 1, on sanoista lyhenne). Väriskannerilla varmisteltu
Harmaasta ja kulta-kelta-vihreä sävystä löytyy tarvittaessa valokuva per heti.
Olen ajatellut, että johonkin taulukkoon voisi täydentää tommosia sävyjä. Ihan jossain maalikaupassa olen jopa nähnyt esim. Tunturi-värityskirjan, jossa on eri sävyt mielestäni kattavasti listattu. Varmaan maalikauppiaskin olisi tyytyväinen, jos semmosen listan saisi, helpottaisi kauppaa, nämä volyymit on niiiiiin isoja.