Kirjoittaja Aihe: Kun leikittää  (Luettu 9410 kertaa)

Lokakuu 11, 2014, 16:58:54 ip
Vastaus #15

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Duoda duoda...

Kun en noiden radio-ohjattavien kanssa ole yhtään pelannut-niin kuinka
helppo noita on aloittelijan lennättää?

t. Markku

Pojalla on semmoinen vaaksan mittainen kopteri, ostettu Kyoshon liikkeestä, maksoi kuutisen kymppiä kaikkineen. Sellainen oikean kopterin näköinen. Siihen saa varaosia, ja hyvä niin :) Aluksi oli hieman hankalaa, ei oikein pysynyt näpeissä, mutta eräänä tyynenä kesäiltana otin asiakseni virittää säädöt ulkona kohdalleen, nyt sillä pystyy jo hieman leijuttamaan jne ja olohuoneessakin "mahtuu" lennättämään. Tuulta se ei juuri siedä.

Niissä moniropellisissa multikoptereissa, jollainen naapurillasikin kai on, on fiksuimmissa automaattinen vakautus, eli periaatteessa leijuu paikallaan tai lähes paikallaan jos et käske sitä johonkin suuntaan liikkumaan. Ilman vakauttimia voi lennätys olla hankalaa.

« Viimeksi muokattu: Lokakuu 11, 2014, 17:02:31 ip kirjoittanut Kari Sillanpää »
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Lokakuu 11, 2014, 18:02:44 ip
Vastaus #16

Harri Kauranen

• Vieras
Niin siis se ilonpilaaja on nimeltään trafi.Ja paskat,vaikka semmonen tulis,moniko kortin tulis hankkiin.Kuollu koko ajatuskin.

Lokakuu 11, 2014, 21:38:34 ip
Vastaus #17

Arvo Luopakka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 11, 2014, 21:42:56 ip kirjoittanut Arvo Luopakka »

Lokakuu 11, 2014, 22:31:05 ip
Vastaus #18

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Tuosta hommasta oli juttua lennokit.netissä, joku oli ottanut selvää asioista ja homma menee niin että lennokki ei ole "ilma-alus" ja ansiolentotoiminta on eri juttu kuin harrastelu. Eli noilla multeilla kameroineen ilmeisesti saa edelleen leikkiä. Toki maalaisjärki muistaen eli väkijoukon yllä ei lennätetä ja näköyhteys koneeseen koko ajan.

Työkaverin katolle jysähti naapurinsa quadkopteri, hemmetinmoinen pamaus ja muutama kattotiili rikki. Kopteri tietysti ihan solmussa. Nuo mokomat tippuvat kuin kivi jos sattuu tekninen vika (tai ohjauskämmi), eli sen puoleen en itse ainakaan asumusten tai ihmisten yllä lennättelisi.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Lokakuu 11, 2014, 22:46:53 ip
Vastaus #19

Antti Mäki-Paavola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Yamahamaha
Mulla on tuollainen lentskari:
http://www.horizonhobby.com/products/champ-rtf-HBZ4900

Aika näppärä vehe, tuli kaikki tarvittavat heebelit mukana, akun lataus ja lentämään. Tilaahan tuo vaatii enemmän kuin tuollainen hulilupteri mutta mä oon tykännyt tuossa pellon laidassa käydä lennättämässä. Alkuun aika kinkkinen keksintö lennättää mutta aika äkkiä tuon oppi ja ne puunoksalla keikkumiset on jäänyt pikkuhiljaa pois. ;D

RC-autoja mulla kans on useampi, muutama sähkis sekä 2t-bensalla pelittävä mörkö. Nitroautoakin on taas tehnyt hieman mieli.
Yamahat YZ125K '83, YZ125L Enduro '84, TZR250 '90, RD125LC '86
Hondat CB125 K5 '73 ja Monkey '85
Kawasaki KS125 '74
Tunturi Sport '73
Lusifer-Suzuki S Supermotard

Lokakuu 13, 2014, 12:10:35 ip
Vastaus #20

Harri Kauranen

• Vieras
Kun nyt aikaa on,leikin hiukan tolla lokomobiilillä,eli pistän vähän tenua alle ja pyöritän konetta.Siitä onkin vuosia aikaa,kun tolla viimeks oon leikkiny.

[ylläpito on poistanut liitteen]