Kirjoittaja Aihe: Vedenpitävä Tulpanhattu?  (Luettu 5074 kertaa)

Helmikuu 12, 2014, 21:53:14 ip
Luettu 5074 kertaa

Niko Lindström

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro.

Viime keväänä kun loskakelit yllättivät, niin tulpanhattu vetäisi kosteutta sisäänsä sen verran, että meno hyytyi ja sitten sai odotella hetken aikaa ennen kuin lähti kone taas käymään. Ekana ratkaisuna ostin tulpanhatun, jonka loodassa sanottiin isolla "Waterproof". Ja sama juttu seuraavana päivänä, eli sitten miettimään, että mitä seuraavaksi. Ratkaisu #2 oli pari kierrosta sähköteippiä tulpanhatun ja -johdon liitokseen.

Hetken aikaa luulin, että nyt pelittää, kunnes tänä aamuna koulumatkalla meno hyytyi alamäessä 60 vauhdista. Teki saman vielä iltapäivällä, ja tulpanhattuhan siellä oli taas kosteena. Uusi kierros sähköteippiä on laitettu, mutta ajattelin kysäistä, että onko kellään jotain tulpanhattua joka oikeesti pitää vettä kunnon loskakelissäkin, tai jotain viritystä millä tuon saisi pitämään paremmin?

Heh, kumma juttu kun -25 pakkanen ei tuota 34 vuotiaalle käyttömopolle mitenkään (Paitsi että kuski jäätyy ;D), mutta sitten kun tulee ekat loskakelit, niin rupeaa meno pätkimään...
-1980 Tunturi Trial
...Ja muutamia nelipyöräisiä...

Helmikuu 12, 2014, 22:02:37 ip
Vastaus #1

Martti Räisänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Kuulostais siltä että se tulppahattu on jo läpilyönti vikainen, että roskiin,  ja tavallinen uusi tilalle niin meno paranee loskassakin !!

Helmikuu 12, 2014, 23:37:31 ip
Vastaus #2

jussi veijalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Käy hakemassa NGK:n punainen silicon tulpanhattu ja sisälle pieni tujaus silicon rasvaa ( ei normi siliconia )
Eikä enää  loska haittaa. voit pestä sen käynnissä olevana vaikka autonpesu koneessa.

Tulpanhattu tosin aika tyyris oisko ollu jotain 12€.

Tosin tuo ei oikein vanhaan mopediin sovellu ulkonäöllisesti.
Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope

Helmikuu 13, 2014, 07:29:50 ap
Vastaus #3

Hannu Boman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ihan itse :-)
Kosteiden paikkojen sähkö hommissa unohda "sähköteippi". Käytä itsevulkanoituvaa teippiä. Sillä saa taatusti vedenpitävät liitokset kun teet huolella.
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Helmikuu 13, 2014, 21:54:57 ip
Vastaus #4

Antti Mäki-Paavola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Yamahamaha
Mä oon iät ja ajat käyttänyt NGK:n LB/LD sarjan häikkäreitä. Kaikista parhaimpia ovat olleet. Ei ne täysin kumiset tahdo pitää vettä poissa.

Tässä yksi esimerkki tästä NGK:sta:
http://www.mc-scatter.com/sahkotarvikkeita-hairionpoistajat-tulpanhattu-lb05f-p-3806.html
Yamahat YZ125K '83, YZ125L Enduro '84, TZR250 '90, RD125LC '86
Hondat CB125 K5 '73 ja Monkey '85
Kawasaki KS125 '74
Tunturi Sport '73
Lusifer-Suzuki S Supermotard

Helmikuu 14, 2014, 21:19:41 ip
Vastaus #5

Tatu Virtanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moottorisahaan tarkoitettu irroitettava silikoonihattu pitää varmasti.

Helmikuu 16, 2014, 22:40:05 ip
Vastaus #6

Niko Lindström

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitos kaikille hyvistä neuvoista. Mä testaan tuota teippiä ekaksi, ja jos se ei pelitä, niin hankin sit noita tulpanhattuja. Punainen tulpanhattu... Kai sen voi maalata mattamustalla... ;D

Mä oon iät ja ajat käyttänyt NGK:n LB/LD sarjan häikkäreitä. Kaikista parhaimpia ovat olleet. Ei ne täysin kumiset tahdo pitää vettä poissa.

Tässä yksi esimerkki tästä NGK:sta:
http://www.mc-scatter.com/sahkotarvikkeita-hairionpoistajat-tulpanhattu-lb05f-p-3806.html

Tuollainen tulpanhattu mulla on nyt kiinni, ja ei pidä vettä. Paras se on tähänastisista ja kirkkaasti, mutta ei ihan toimi kun on enemmän loskaa.
-1980 Tunturi Trial
...Ja muutamia nelipyöräisiä...