Kirjoittaja Aihe: tuulivoimasta?  (Luettu 7664 kertaa)

Helmikuu 07, 2014, 18:15:40 ip
Vastaus #15

Kymäläinen_Paavo

• Vieras
Olen suuri luonnonystävä edelleenkin, kirjoitin omalle nettisivulleni muutama vuosia sitten näin:

"Suurena luonnonystävänä en ole koskaan ymmärtänyt tuulivoimaloiden tarkoitusta. On ollut mielestäni luonnonvarojen tuhlaamista, mutta nyt!
 Otava julkaisi kirjan:  Pekka Ervasti – Timo Haapala, Kuka Mitä Häh 2010 – Tasavallassa kaikki hyvin? Kirjassa Metalliliiton entinen lobbari Matti Putkonen paljastaa kuinka tuulivoimala toimii. On se aika hämmästyttävä periaate. Entisenä huoltomiehenä tuo salainen huoltokäytävä on kova juttu.  Tässä koko "komeus" selityksineen. Tuo kirja on poliittista satiiria parhaimmillaan, koukuttaa lukemaan yhtä soittoa. Suosittelen."

Tässä linkki toimintaperiaatekuvaan: http://finntrial.fi/putkosen_tuulivoimala.pdf

Ihan vaan varmuuden vuoksi, uskon Putkosen teoriaan edelleen. Jouduin työni vuoksi käymään Hangossa aika usein. Tuli aina pahoinvoiva tunne hieman ennen Hankoa. Muutama laite pyöri, mutta yleensä ei. Täydellistä luonnonvarojen väärinkäyttöä.
Paavo Kymäläinen

Helmikuu 07, 2014, 19:07:20 ip
Vastaus #16

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Minä rakensin voimalani ihan kokeillakseni että voiko toimivan tuulivoimalan rakentaa alusta loppuun lähes kokonaan itse käyttämällä vain joitain kaupallisia osia joita ei itse pysty tekemään.Jo alkuvaiheessa kun jonkinlaista budjettia laskeskelin tulin siihen tulokseen että vaikka se toimisi ei se koskaan haukkuisi hintaansa.Kaupallinen tuulivoima saa käsittääkseni hyviä tukiaisia suuremman tariffin muodossa,tuskin tuulivoima muuten olisi kannattavaa.Ison tuulivoimalan hyötysuhde on paljon isompi kuin pienen mutta siitä huolimatta.Suomessa tuulivoima on lapsosen kengissä,esim. Saksassa seuduilla missä voimaloita on paljon näkee yhdellä kerralla enemmän myllyjä kuin Suomessa on yhteensä.Saksahan teki joitain vuosia sitten päätöksen luopua ydinvoimasta johtuneeko asia sitten siitä ja onko sen seurauksena sähkön hinta paljon korkeampi kuin meillä,tiedä häntä.Kaippa tota luontoa pitäisi suojella mutta kuulemma ei tuulivoimalan rakentaminenkaan ihan parhaasta päästä ole luonnonvaroja säästämään.Veikkaan että ydinvoimaa tullaan rakentamaan lisää ympäri maailmaa huolimatta Marokon massiivisista aurinkovoimaloista,sähkön kulutus kun ei ole ainakaan vielä laskusuunnassa ja eipä tarvitse pakkasen paljoakaan mennä miinukselle kun Suomeenkin jo tarvitsee tuoda sähköä.

PS:  Meillä ei ole dieseliä maston alla bunkkerissa.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58