Kirjoittaja Aihe: Joulu tuli Pöytyälle  (Luettu 5532 kertaa)

Joulukuu 21, 2013, 20:06:32 ip
Luettu 5532 kertaa

Ilkka Eronen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • 8 SPEED
Joulu tuli gybroc-toosani, löysin tänään antiikki liikkeestä, orginalissa paketissa suunnitelma talouden tuotteen, aidot DDR joulukuusen sähkökynttilät!
KOMBINAT VEB ELEKTROGERÄTEWERK SUHL-ELEKTROINSTALLATION OBERLIND 64 SONNEBERG
Hyvää Joulua t. Lautapoika

Joulukuu 21, 2013, 22:36:44 ip
Vastaus #1

Jarmo.Peltola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onko samanlaiset kuin kuvassa,ovat kuuskytluvulla hankitut tosin ei enää muutamaan vuoteen ole olleet käytössä

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 21, 2013, 22:40:35 ip kirjoittanut Jarmo.Peltola »

Joulukuu 21, 2013, 23:42:22 ip
Vastaus #2

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No miksi eivät ole käytössä?
Minä sain tuollaiset itäsaksalaiset vuonna -68 työnantajaltani lahjaksi, kun meinin hätätöihin jouluaaton aamuna hoitamaan erään ok-talon pääkeskuksen kuntoon.
Ovat edelleen käytössä!
Joskaan perhe ei halua enää kuulla asiaan liittyvää kertomusta, miten ajoin Solikalla lumihangesa työkalupakki tarakalla .......
Jaa, tekään ette siis halua kuulla tätä 5 minuutin kertomusta?   :embarassed:

Joulukuu 22, 2013, 06:26:28 ap
Vastaus #3

Antti Jokinen

• Vieras
Jouko hei, kertoisit nyt!  :)

Joulukuu 22, 2013, 08:35:01 ap
Vastaus #4

Ilkka Eronen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • 8 SPEED
Juuri kuvan mukainen kynttilä sarja.. Vietän jo tänä vuonna toista joulua... eka oli lokakuussa

Joulukuu 22, 2013, 17:44:35 ip
Vastaus #5

Jarno Malmberg

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä sain tuollaiset itäsaksalaiset vuonna -68 työnantajaltani lahjaksi, kun meinin hätätöihin jouluaaton aamuna hoitamaan erään ok-talon pääkeskuksen kuntoon.
Joskaan perhe ei halua enää kuulla asiaan liittyvää kertomusta, miten ajoin Solikalla lumihangesa työkalupakki tarakalla .......
Jaa, tekään ette siis halua kuulla tätä 5 minuutin kertomusta?   :embarassed:

Tässä kyllä tuntuisi olevan ainesta kivaan Joulutarinaan.

Joulukuu 22, 2013, 17:57:54 ip
Vastaus #6

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo, opettavainen tarina siitä kuinka kovaa elämä oli ennen meidän nuoruudessa, mutta me olimme sitkeitä, emme mitään pullamössöjä:
Se alko siten, että firman omistaja soitti -68 aattoaamuna, oli kova pakkanen ja pyrytti. Yksi kirkonkylän talo oli pimeä ja sähkötöillä vielä takuu päällä.
Asuin sivukylän perällä, josta oli ensin 1,5 km auraamatonta teitä maantielle. Lunta oli vähintään 40 cm (inflaatio mukana). No eihän Solikka siinä kulkenut, eikä sitä jaksanut työntääkkään. Ei muuta kun ykkönen päälle ja Solikka kulki siinä lumen päällä ja minä kävelin sarvista ohjaten vieressä. Ja oli kova tuuli ja pimeetä, eihän sinä nähnyt tietäkään ja ojaan siinä päädyttiin ja Solikka kaatui päälle. No minä kampueduin sieltä alta...
Jaa, kaikki on jo poistuneet palstalta.   :o
Näin meillä kotonakin aina käy, tässävaiheessa aina herään ja tipun...., eikun kaikki on häipyneet askareisiinsa!
No hyvää joulua teillekin tasapuolisesti.