Kirjoittaja Aihe: Ihan on siisti fillari  (Luettu 4492 kertaa)

Maaliskuu 11, 2013, 12:30:33 ip
Luettu 4492 kertaa

Harri Kauranen

• Vieras
Tossa olis tollanen apumoottorilla oleva pyörä.Kyseinen pyörä tosin majailee läntisessä naapurimaassamme.Muitan vaan kun joskus seitkytluvulla mulle tommosta tarjottiin ja hinta olis sillon ollu sata markkaa.No arvakkaas kiinnostikos sillon nuorta miestä moinen vekotin.Taisi se aika olla muutonkin sellasta,että kaikki oli romua,ei siis arvostettu oikein mitään,niinkuin tänäpäivänä.Kyllä se nyt harmittaa,mutta turha rypistää,kun on paska jo housuissa.No kyllä mulla on velosolex tuola ulkovarastossa,sepä onkin valmistettu syys-lokakuussa vuonna 1947 ja täysin ajokunnossa.Kyllä se on hieno peli.Mulla on siihen peliin paitakin kesäajeluun.Kyllä se on yhtä upee laite,kuin tuokin pyörä.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Maaliskuu 11, 2013, 13:07:17 ip
Vastaus #1

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kelpaisi kyllä vanha apumoottoripolkupyörä. Yhdellä kaverilla oli eturenkaasta vetävä naistenpyörä myynnissä joku vuosi taaksepäin. Harmittaa kun ei ollut rahaa löysänä sen vertaa. Ja se se vasta kismittääkin, kun noilla ei lakikirjan mukaan saa moottorivetoisesti ajella, ja täällä kaupungissa ei myöskään uskalla.

Tämmöisenkin voisin kelpuuttaa: http://www.bugattirevue.com/revue29/t72.htm
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Maaliskuu 11, 2013, 13:37:24 ip
Vastaus #2

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuon ensimmäisen kuvan kaltaisia apumoottoripyöriä oli viime syksynä ruotsin rompepäivillä myynnissä 2000sek hinnalla parikin kappaletta, molemmat ajokuntoisia. Moottorin merkki jäi epäselväksi, mutta oli samaan tapaan kiinnitetty tarakan alle/sivulle.

Maaliskuu 11, 2013, 13:39:40 ip
Vastaus #3

Harri Kauranen

• Vieras
Kyllä mä tolla velosolexilla oon ajellu ja ihan oon saannu rauhassa päästellä.Tosin se ei kuljekkaan kuin 18km/h ja se muuton on niin,että alle 25 saa vapaasti päästellä.Tosin niistäkin ne uudemmat jo kulkee kovempaa,eli pläkroketit joutuu mopoksi katsastaan.Mutta toi meikäläisen 45cc ei tosiaan kulje kovempaa.Kyllä viimekesänä pari konstaapelia tuli sanalle tossa kaupungilla,mutta nekin oli vaan uteliaita.

Maaliskuu 11, 2013, 13:50:37 ip
Vastaus #4

Harri Kauranen

• Vieras
No tossa on toi mun velosolex kolmisen vuotta sitten.Nyt se on käty täysin läpi kuvanoton jälkeen ja siihen on kaikki laitettu,jopa uudet vanteet.Nyt se ei uutta häpee.

Maaliskuu 11, 2013, 14:17:53 ip
Vastaus #5

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hieno peli tuo velosolexi.

Netistä vähän selaisin ja alle 1kw sekä max 25km/h on pienitehoinen mopo. Ja jos on sähkömoottori joka pelaa vain polkiessa niin menee polkupyöräluokkaan. Lakipykälistä en löytänyt tietoa pitääkö tämmöinen rekisteröidä tai vakuuttaa. Ympäriinsä internetiä on pyöritelty asiata, vmpk:n keskusteluissakin, mutta ei sieltä mitään varmuutta ainakaan minun silmään sattunut. Jotkut sanovat, että saa ajella ilman rekisteröintiä ja vakuutusta, toiset taas puhuvat toista. Ja oikein kukaan ei sano mistä tieto olisi peräisin. Tässä on tosin vakuutusyhtiöiltä kyselty: http://www.mattikaki.fi/turvallisuus/sahkopolkupyora/ Olisihan tuommoinen pirun mukava vekotin kesäksi, mutta kun itsellä ei ole mitenkään varaa ruveta sakkoja tai vakuutusmaksuja makselemaan niin ei mitenkään viitsi hommata...
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Maaliskuu 11, 2013, 15:14:41 ip
Vastaus #6

Timo Talja

• Vieras
Miksi tuossa ekassa kuvassa on lykätty hauki takarenkaan ja moottorin väliin ???   ::)

Maaliskuu 11, 2013, 15:59:33 ip
Vastaus #7

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minun käsitys asiasta on, että kaikki ajoneuvot joissa moottori kuljettaa pyörää, on rekisteröitävä. Sähköpyörässä moottori ei kuljeta pyörää, se vain avustaa/keventää ajamista. Jos polkimet ei pyöri, niin moottorikaan ei vedä. Samoin käy myös yli 25km/h nopeudessa, eli sähkömoottori lopettaa keventämisen. Polttomoottorillisessa laitteessa hieman vaikeammin toteutettava systeemi tuo pelkkä keventäminen.

Näitä apumoottoreita taitaa olla kuitenkin niin vähän liikenteessä, etteivät poliisit kirjota sakkoja vaikka vastaan tulisivatkin. Sitten onkin toinenjuttu, kun apumoottorilla aiheuttaa kolarin tai joutuu sellaiseen osalliseksi. Yhdenkerran olen itse ajanut KO d8(=punainen lokakuu) moottorilla ohi parkissa olleesta moottoripyöräpoliisista, mutta eihän tuo kuitenkaan perään lähtenyt.

Joulukuu 27, 2013, 00:34:03 ap
Vastaus #8

Jari Vanhanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itsellä ollut kohta 10 vuotta tuollainen sähköpolkupyörä pienellä käytöllä.
Nyt haluaisin ostaa kuvienmukaisen EZ-raiderin takapoksin avaimien kanssa.

< -83 Raisu
     Samoha