Kirjoittaja Aihe: Onko tämä jo Vähäkainun tallissa?  (Luettu 6675 kertaa)

Lokakuu 18, 2013, 10:26:03 ap
Luettu 6675 kertaa

Hannu Pelkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kari kun on noiden ruumisautojen harrastaja, niin tässä olisi sopiva värkki samasta sarjasta:

Boom Trike Hearse

Hanu

Lokakuu 18, 2013, 11:17:16 ap
Vastaus #1

Kari Vähäkainu

• Vieras
Moi Hannu!

Tässä vastaus kysymykseesi perusteluineen: ei ole koska A) minulla ei ole tallia ja B) en harrasta prätkiä. Auton perään kytkettävän ruumiskärryn kyllä voisin hankkia jos sellainen löytyy, sillä saisi näppärästi kuskattua kaikenlaista roinaa suojassa sateelta ja lumelta ja olisi vielä kaikenlisäksi tyylikäskin. Esimerkiksi joku kuvassa näkyvän kaltainen olisi kiva:

[ylläpito on poistanut liitteen]

Lokakuu 18, 2013, 11:30:53 ap
Vastaus #2

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Lokakuu 18, 2013, 13:16:24 ip
Vastaus #3

Kari Vähäkainu

• Vieras
Tee itte puusta !

Olisihan se tietysti yksi mahdollisuus mutta pidän enemmän sellaisista tavaroista joilla on jonkinlaista historiaa. Ainoa missä tyytyisin tähän aihepiiriin liittyen uuteen/käyttämättömään on ruumisarkku. Ei liene kovin vaikea arvata miksi...

Lokakuu 18, 2013, 15:47:41 ip
Vastaus #4

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tämän vuoden aikana oon nettikaravaanissa nähnyt yhen kerran semmosen entivanhasen ruumisperävaunun. Kalajoella ainaki joskus 60-70 luvun vaihteessa paikallisella hautaustoimistolla oli samanalainen kärry. Naapurin mummun hautajasissa oli taksi vetoautona em. kärrylle.
Kommentteja uuninpankolta.

Lokakuu 18, 2013, 22:48:57 ip
Vastaus #5

Antti Jokinen

• Vieras
Tee itte puusta !

Olisihan se tietysti yksi mahdollisuus mutta pidän enemmän sellaisista tavaroista joilla on jonkinlaista historiaa. Ainoa missä tyytyisin tähän aihepiiriin liittyen uuteen/käyttämättömään on ruumisarkku. Ei liene kovin vaikea arvata miksi...

Miksi ei? Näitä tehdään esim. Posion kansalaisopiston kurssilla, eikä maksa paljon.

http://www.lappilainen.fi/uutiset/posiolla-tehdaan-ruumisarkkuja-itselle.html

Lokakuu 18, 2013, 22:54:27 ip
Vastaus #6

Petteri Heinonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä ruumisarkun pitää olla tuppeensahattua lautaa. Höylättyä en hyväksy alkuunkaan.

Lokakuu 18, 2013, 22:59:39 ip
Vastaus #7

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Aika kylymänkalseelta tuo posion arkku näyttää että ottaisin mielummin tämmösen "Sisustusmateriaaleina ovat pellava, villa ja puuvilla" kuulostaa tosi kodikkaalta http://www.hameensanomat.fi/uutiset/viihde/88857-ekologisia-hauta-arkkuja ja sitten poltto lopuksi.

Lokakuu 18, 2013, 23:39:49 ip
Vastaus #8

Tero Kivimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja
Joo.o täällä on tuo ruumisarkunteko aina päällimäisenä,minuakin aikoinaan kysyttiin ruumisarkunteko kurssille
mutta kun kysyttiin että olinko valmis takaamaan kys, yrityksen lainoja niin katsoin lompakkoon(tyhjään) sanoin että
jos täällä olis jotain niin voisin harkita.
olin sitten 3:lla varasijalla.  Yrítys taisi mennä konkurssiin,olikohan muuttotappio kunnassa kuolleisuus alakantissa ::)

Karille vinkiksi,täällä myynnissä hautaustoimisto jossa olis historiaa.
Kaupan mukana tulee ruumisauto jolla Kekkonen on saatettu hautaan.Urho kaleva etunimeltään,jostakin Pielavedeltä oli hän. ;)

Lokakuu 18, 2013, 23:42:32 ip
Vastaus #9

Kari Vähäkainu

• Vieras
Tee itte puusta !

Miksi ei? Näitä tehdään esim. Posion kansalaisopiston kurssilla, eikä maksa paljon.

http://www.lappilainen.fi/uutiset/posiolla-tehdaan-ruumisarkkuja-itselle.html

Reijo kehotti minua tekemään puusta ruumiskärryn, itse otin puheenaiheeksi arkun. Kyllä täällä meidänkin kylällä on pidetty arkuntekokurssi, taisi olla joku pappi vetämässä kurssia puusepän mukana ellen väärin muista.

Lokakuu 18, 2013, 23:49:47 ip
Vastaus #10

Kari Vähäkainu

• Vieras
Joo.o täällä on tuo ruumisarkunteko aina päällimäisenä,minuakin aikoinaan kysyttiin ruumisarkunteko kurssille
mutta kun kysyttiin että olinko valmis takaamaan kys, yrityksen lainoja niin katsoin lompakkoon(tyhjään) sanoin että
jos täällä olis jotain niin voisin harkita.
olin sitten 3:lla varasijalla.  Yrítys taisi mennä konkurssiin,olikohan muuttotappio kunnassa kuolleisuus alakantissa ::)

Karille vinkiksi,täällä myynnissä hautaustoimisto jossa olis historiaa.
Kaupan mukana tulee ruumisauto jolla Kekkonen on saatettu hautaan.Urho kaleva etunimeltään,jostakin Pielavedeltä oli hän. ;)

Laihian kukka- ja hautaustoimiston omistaja kauppasi minulle ja tyttöystävälleni yritystään joskus yli 20 vuotta sitten, ei reuman takia voinut enää jatkaa. Kuulemma hyvin kannattava yritys vaikka Suomen nuukimmassa kunnassa olikin. Emme kuitenkaan tarttuneet tarjoukseen joten yritys myytiin jollekulle muulle.

Minua ei paljoa kiinnosta ketä jollakin autolla on viety hautaan, ainoana poikkeuksena oma ruumari, sillä on mennyt viimeiselle matkalle esimerkiksi mummoni ja monta muuta sukulaista. Lisäarvoa autolle kyllä tulee jos sillä on viety joku kuuluisuus hautaan.

Lokakuu 19, 2013, 06:18:12 ap
Vastaus #11

Tero Kivimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja

Laihian kukka- ja hautaustoimiston omistaja kauppasi minulle ja tyttöystävälleni yritystään joskus yli 20 vuotta sitten, ei reuman takia voinut enää jatkaa. Kuulemma hyvin kannattava yritys vaikka Suomen nuukimmassa kunnassa olikin. Emme kuitenkaan tarttuneet tarjoukseen joten yritys myytiin jollekulle muulle.

Jos on reuma niin kylmähän ei ole hyväksi,kylmä kyyti varsinkaan. :(