Kirjoittaja Aihe: K7 tuutti laskee bensat alleen  (Luettu 6717 kertaa)

Huhtikuu 13, 2013, 19:45:15 ip
Luettu 6717 kertaa

Antti Koskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Koho jumissa?

Muita ongelmia mitä havaittavissa on että yskii ja paukkuu. Sytytyksen säätöä? Tulpat on uudet ja kaasarit putsattu.

Huhtikuu 13, 2013, 20:08:02 ip
Vastaus #1

Mika Ristilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi
Minulla teki customi samaa,putsasin kaasarit uudelleen vaikka olin ne just putsannut,oli hienon hienoa paskaa neulaventtiilissä mikä sulkee bensan tulon,sen jälkeen vaihdoin bensahanaan uuden sihdin,luulisin että paukkuminen ja pätkiminenkin johtuu bensan saannista?

Huhtikuu 13, 2013, 21:46:28 ip
Vastaus #2

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Otappa Antti pieni kumivasara.
Sitten bensahana auki ja naputtele kevyesti kumivasaralla kaasareiden kylkiin.
Tämä auttaa monesti.
Kunnossakin olevat neulaventtiilit tai kohot voivat joskus mennä silleen jumiin että kaasarit kusevat bensat ulos.
Näin varsinkin silloin jos kaasuttimet ovat päässeet kuivumaan tai niitä on puhdistettu.

Huhtikuu 13, 2013, 22:17:52 ip
Vastaus #3

Jesse Patanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hei Antti!

Itsellä CB750 -82 aivan samaa vikaa! Kaasareihin vaihdettu kaikki neulaventtiilit(alkuperäiset Honda) ja katsottu, että kohot liikkuu herkästi. Kaasarit synkattu, kanavat puhdistettu yms perus jutut. Silti kun avaa bensahanan niin tulvittaa ja laskee välillä alleen, ei aina. Jos mopo on käynnissä niin joskus harvoin saattaa alkaa tulvittamaan tyhjäkäynnillä, joskus ei, eli silloin vika vaikuttaisi neulaventtiili vialta...
Kokeilin ruuvimeisselin päällä kaasareiden kylkiin koputtelua, mutta sillä ei ollut vaikutusta asiaan.

Jotain häikkää tosiaan on, koska itsellä myös yskii ja paukkuu.
Yksi ilta säädeltiin ja tutkittiin kaverini kanssa joka on mp-mekaanikko eikä saatu mopoa täysin priima kuntoon. Saatiin kuitenkin paremmaksi kuin lähtötilanne. Mekaanikko kaveri epäili että joko neulaventtiilit on kuluneet tai sitten jossain kanavassa on jotain niin pientä karstaa/roskia/likaa, joka aiheuttaa em. ongelmat.

Kävin syksyllä heittämässä yhden 50km lenkin ja normaali kierroksilla tuntuu toimivan hyvin. Omalla mopolla ajettu 90tkm, tai 190tkm :)

Edit. 5.5.2013 Nyt mopo toimii niinkuin pitääkin. Ei pätki, paukuttele yms enää. Seosruuvit taisi olla vain väärin säädetty. Ennen säädetty 1 ja vartti auki, nyt auki 2 kierrosta ja paukuttelu yms hävisi kertalaakista! Niin ja käytin myös kaasarit ultrassa, sen vaikutuksesta nyt ei voi muuta sanoa kuin että puhdas ulkoisesti :) Vielä varmistus synkkahommelit ni hyvä tulee.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 05, 2013, 18:46:09 ip kirjoittanut Jesse Patanen »

Huhtikuu 13, 2013, 23:18:44 ip
Vastaus #4

Hannu Säkkinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Vain Yamaha
Kannattaisi ehkä tutkia neulaventtiilin istukan kunto, itse pähkäilin saman ongelman kanssa ja vaikka vaihdoin neulaventtiilit ja kohot ei kuseminen loppunut.
Sitten hioin vanhalla neulaventtiilillä ja venttiilinhiontatahnalla istukan niin alkopa pitämään, hapettuma oli tehnyt pinnasta epätasaisen...

Huhtikuu 14, 2013, 08:42:42 ap
Vastaus #5

Antti Koskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ok kiitosta hyvistä neuvoista! Jos jollaki tuo kaasarin korjaussatsi (neulat,suuttimet yms) kaupan kohtuu hintaan nii saattasin hommata. Tai sitte ostan silveriltä...

-Nii ja tuo sytytys "limppu" on vaihdettu missä on katkojat ja konkat uudet. Sen hommasin syksyllä juurikin silveriltä maksoi hurjat 31€
-Ja akku on finaalissa tai sitte ei lataus toimi.. Seki käsittääkseni vaikuttaa ettei anna enää tarpeeksi kipunaa

Huhtikuu 14, 2013, 12:18:29 ip
Vastaus #6

kari lampinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mihin järki loppuu,siitä voima alkaa
Moro mulla pitäs olla kotosalla Koo 7 sarjat.Tarkistan kun olen kotona maanantaina.Keysterinsetit 100ekee/pyörä

Huhtikuu 16, 2013, 10:50:31 ap
Vastaus #7

Antti Koskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro mulla pitäs olla kotosalla Koo 7 sarjat.Tarkistan kun olen kotona maanantaina.Keysterinsetit 100ekee/pyörä

Löytykö satsia? mitä sisältää?

Huhtikuu 16, 2013, 11:06:18 ap
Vastaus #8

kari lampinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mihin järki loppuu,siitä voima alkaa
Löytyhän niitä kahteenpyörään .Myös cb 500 löytyy kahteen pyörään. Tuutteihin useita sarjoja .

[ylläpito on poistanut liitteen]