Kirjoittaja Aihe: ManOil  (Luettu 14695 kertaa)

Huhtikuu 29, 2013, 22:59:55 ip
Vastaus #15

Esko Simonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä eppäilen, että useimmissa kylähulluissa on melkoinen ripsaus salattua viisautta.
Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat

Huhtikuu 29, 2013, 23:02:45 ip
Vastaus #16

seppo-heikkilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • vmpk jäsen n:ro 1961
Kylähulluus on mukava ja positiivinen asia! Elämä olisi äärettömän tylsää jos kaikki ihmiset olisivat samanlaisia.

Olen joskus miettinyt että olenkohan itse ns kylähullu. Ei kai se ole ihan normaalia ajaa ja harrastaa ruumisautoja ja vanhoja mopoja? En koskaan ole välittänyt mitä toiset ajattelevat tai puhuvat tekemisistäni ja harrastuksistani, ne ovat oma asiani ja teen mitä huvittaa. Pääasia ettei olisi tylsää.
Mietin ääneen kaverille, että alkasin käyttämään sellasta nahkasta lentäjän lakkia. Jos se auttais saamaan kylähullun tittelin. Kaveri vain totes, että ei ne kuule sitä sulle kerro. Meinas kai, että hyvää vauhtia olen oikiaan suuntaan menossa. Kohti tavoitetta.

Tuosta lentäjän lakista pätkähti mieleen, tämä Sus Artturin alkuperäinen. Semmosia "salaovelia" nämät kylähullut.
06 - Susi-Artturi - Yksinäinen mopomies
Väli-mallin mies.

Huhtikuu 29, 2013, 23:12:34 ip
Vastaus #17

Jouko Pajunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuo on mielenkiintoista että tuo kylähulluus saattaa kulkea suvussa. Tämän Tauno Kuosmasen veli asui kotipaikkani lähellä täällä Ruokolahdella ja samaa kaliiperia oli hänkin. Ei tosin tuollainen "bisnesmies" mutta omalaatuinen hemmo. Hänellä oli "harrastuksena" rakentaa omakotitaloa keskellä asutustaajamaa ja täysin ilman mitään lupia. Eino oli kova poika muuraamaan, ja ihan hormitiilistä muurasi "komean" talon. Seinät oli vinot ja samalla sivulla olevat ikkunat eri korkeuksilla. Hauskin piirre oli kattopellit. Ei olleet ihan sopivan mittaisia niin hän kylmästi taittoi ylimenevän harjan yli :) Talossa oli paljon muitakin päällepäin näkyviä hienouksia. Lopulta kunta puuttui peliin ja purki talon pois. Se oli aikoinaan kylän suuri nähtävyys ja sitä kävi porukkaa etempääkin kattomassa. Mahto naapureita vituttaa koko touhu :)

Ja ratakiskot poikki talon. Eli verannan katon palkit.

Tällä Kuosmasellahan oli vielä Äitsaaressakin talo jonka tupaantulijaisissa kutsuvieraat putosi yläkerran lattian läpi alas.
Huhujen mukaan.

Huhtikuu 29, 2013, 23:23:41 ip
Vastaus #18

Kari Vähäkainu

• Vieras
Tässä loistava esimerkki "kylähulluudesta": eläkkeellä olevan poliisin rakentama linna. Todella laadukkaasti tehty, rakennuksesta löytyy mm oma kirkko. Erikoisia patsaita on jokapuolella. Mielenkiintoinen paikka.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Huhtikuu 30, 2013, 06:54:59 ap
Vastaus #19

Aarne Heino

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä eppäilen, että useimmissa kylähulluissa on melkoinen ripsaus salattua viisautta.

Suurin hulluus ja suurin viisaus ovat usein melko lähellä toisiaan. Ja sanon tämän positiivisessa mielessä.
Aarne Heino
kaikkien alojen amatööri

Toukokuu 02, 2013, 16:53:13 ip
Vastaus #20

Harri Holopainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ateisti, takapiru, vastarannankiiski, humaani?
Kylähulluus on peruja siitä kun sellainen ihminen joka ajattelee omilla aivoillaan eikä mene kylän periaatteiden mukana, sanottiin olevan "kylähullu". Nykyään hän on LUOVA ihminen, taiteilija, "insinööri", oman elämänsä herra kuten "Havukka-ahon ajattelija"

Ehkä minäkin otan sen kunnia-arvosanan vastaan  ;D
Hullu ja humalassa saa olla muttei tyhmä

Toukokuu 05, 2013, 11:05:15 ap
Vastaus #21

Jorma Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
https://sites.google.com/site/sinenmaa/kuvat

Entäs jos "kylähullu" luvaton rakentelija onkin nainen, esim. Kati Sinenmaa? Tällöin henkilö voikin toteuttaa rakennelmiaan aivan avoimesti vaikka niihin ei virallisia rakennuslupia oliskaan. Sinenmaasta on ollut telkkarissakin dokumentti ja siellä rampannut virkamiehiä ministeriä myöten. Kukaan ei silti puutu rakennuksiin mitenkään. Ei minulla ole mitään Sinenmaata vastaan, päinvastoin. Mutta jos asiaa pohtii noin niinkuin yleisemmällä tasolla, niin väitän että naisia kohtaan ollaan ehkä pitkämielisempiä. Esim. Miina Äkkijyrkkä jne. Naispuolinen "kylähullu" on julkisuudessa sankari. Miehen julkisuuskuva hullu häirikkö. Tämä nyt on tietysti vaan minun mielipide...

Toukokuu 05, 2013, 12:53:56 ip
Vastaus #22

Veijo Vesterinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mutta, oliko jollakin tietoa, missä päin Suomea oli LISOIL?