Kirjoittaja Aihe: Kawasaki F11 250 enduro  (Luettu 6793 kertaa)

Syyskuu 22, 2012, 20:48:12 ip
Luettu 6793 kertaa

Raine Honkanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Autoin tänään kaveriani ennenkuin hän joutuu pulaan kaikken kaksipyöräistensä kanssa. Talutimme siis yllämainitun moottoripyörän minun talliini johon oli jäänyt sopiva kolo RaceReplica RDn vaihdettua osoitetta. Ei nyt huudella hirveästi puolin tai toisin koska minä olen yrittänyt talouspoliittisita syistä pysyä Yamaha merkkisissä pyörissä ja kehua niitä, onnistuin kuitenkin puremaan poskiani ja pitämään naamani peruslukemilla kun J.... (pidetään nimi piilossa ettei hänelle ruveta naljailemaan) sanoi että voisin antaa Kawalle uuden kodin.
Pyörä on vuosimallia 73 mutta otettu käyttöön vuoden 75 toiseksiviimeisenä päivänä. Ja ensimmäiset kilometrit on ajettu pietarsaaressa museota pyörittävän henkilön toimesta ja tänne etelään se tuli museon rivistöstä viimevuosituhannen lopulla. Museotarkastuksen pyörä on läpäissyt -99. Ensimmäinen omistaja muisteli sillä ajetun n.10 tkm, nyt kuitenkin mailimittarissa on huomattavasti vähemmin. kumpi lie pettänyt muisti vai mittarin vaijeri. Väliäkö tuolla.
Kelläs on ollut tällainen pyörä , muistelkaapas peliä ja nykyiset omistajat, laitetaan rinki pystyyn montako näitä löytyy ja ennenkaikkea vaihdetaan tietoja. Minulle tuli mukaan käyttöohjekirja, varaosakuvasto sekä kaksi TM lehteä, toisessa esittely vuodelta73 ja toisessa 250 enduroiden vertailu v 75.
Noissa molemmissa lehdissä on muuten etulokari alhaalla, 73 lehdessä keltainen ja 75:ssä kromattu loksu. mikähän juttu tuokin on ollut?
edit: tuossa samassa lehdessä se lukikin että tuo on ollut jotain suomalais-ugrilaisia tyyppikatsastusmääräyksiä, kiittelivät toimittajat virkamiehiä kun lokasuojan ja renkaan väliin kiilaantui mutaa
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 23, 2012, 18:35:50 ip kirjoittanut Raine Honkanen »

Syyskuu 24, 2012, 21:26:04 ip
Vastaus #1

Risto Saastamoinen

• Vieras
Täytyy ilmoittautua. Mulla on ollut kaksi kappaletta, toisen menosuuntaa en muista mutta toinen taisi luiskahtaa tuonne Jojensuun suuntaan kovalle mopomiehelle, missä lie nyt. Kummassakin oli aika jäykkä kytkinmekanismi ja aikamoiset mekaaniset helinät.

Syyskuu 25, 2012, 09:54:22 ap
Vastaus #2

Raine Honkanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
juu, kytkin tuntuu minullakin kovin jäykältä, helinöistä en tiedä kun pitäisi ensin hankkia accumulaattori ja pehmeämmät bensaletkut. Tuolla Kawazi foorumin puolella löytyi ansiokas tarina F11 entisöinnistä, tämä minun laite tarvinnee enää vain "kevyttä konservointia"

Syyskuu 25, 2012, 10:30:04 ap
Vastaus #3

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Olikohan niin että Kuopiossa myytiin noita ähvväykstoistasia kokonaista kolome kappaletta.
Jos oikein muistan niin ne meni Laakson Jussille, Kainulaisen Maralle ja Pasasen Pekulle, saatan hyvin olla väärässäkin kun tuo muisti on männynnä jo niin monta eri kertaa vuosien varrella. Pekusta en ole varma ostiko Kawan uutena, vai oliko se jompikumpi noista edellisistä? Illu tai Ona senkin saattaisi muistaa.

Ei ne ollu uutenakkaan käynniltään mitenkään sivistyneimmästä päästä, moottori kun niissä oli mekaaninen amerikan malliin. Kai ne USA :n markkinoille oli alunperin suunniteltukin. ::)
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 25, 2012, 10:33:54 ap kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Syyskuu 25, 2012, 12:30:48 ip
Vastaus #4

Kari Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
..mutta hiton nätti  :)  minulla kun oli tuo F6 niin haaveilin F11´sta .

BSA A65LA 1967
Harley-Davidson Heritage Softail FLSTC 1986
Mercedes W220 S500 2000

Syyskuu 30, 2012, 11:15:47 ap
Vastaus #5

arto miettinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
mulla oli myös jäi joitakin osia kuten kolme mäntää. virityspakoputki tiivisteitä etuvilkku ,kannenpultit,osat uusia paitsi pakoputki jos jotakin kiinnostaa soitamalla selviää 0407048314 arto

Lokakuu 10, 2012, 17:21:45 ip
Vastaus #6

jussi veijalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Laitoin Osmolle yv koskien tota varaosa konetta.
- Juve
Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope