Kirjoittaja Aihe: Onko katolle katetta?  (Luettu 7134 kertaa)

Syyskuu 13, 2012, 09:17:24 ap
Luettu 7134 kertaa

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Noniin,monialatietäjät!Toi ulkorakennuksen kattotervapahvi alkaa olla tiensä päässä ja seilailin netin ihmemaassa tutkimassa peltikattoja,sattui silmään tuollainen Onduline-aaltopahvi,plussaa on helppo asennus ja hinta,miinusta lienee se ettei sinne uskalla päästää ketään tallustelemaan...
http://www.onduline.fi/
Asjaan:onko kellään kokemusta/tietoa moisesta ihmelevystä???

Syyskuu 13, 2012, 10:14:14 ap
Vastaus #1

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Minkälaista hintaa ne tollasella pitää ?

Ja, niitten sivuilla sanottiin että kahelle aallonharjalle jaettuna kengän kokoinen ala kestää 180 kiloa painoa, eli sen mukaan voi siellä tallustella... Tai mistä mä tiedän paljonko sulla painoa mutta jos enemmän niin älä mene millekkään katolle  ;D

Syyskuu 13, 2012, 10:41:10 ap
Vastaus #2

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Eihän tuo kallista ole,80 neliön katto oliskos ollut 800€ luokkaa.Aurinkokupliminen on poistettu.Jos lihon vielä 104 kiloa niin lupaan pysyä poissa katoilta :P Olishan tuo helppo laittaa,alusrakenteita ei tarvita ja vanha tervapahvi piilotetaan uuden pinnan alle...

Syyskuu 13, 2012, 11:15:47 ap
Vastaus #3

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei ole muuta kokemusta kuin, että kädessä olen pitänyt.
En usko, että itse lähtisin tuohon. "Varaston" kattoon harkitsin. mm. Puukeskus myy. Ja toki rautakaupat.

Edit. Niin siis tosiaan. Varmaankin siellä varaston katolla ihan jees. Tosin, jos siellä varastossa on lämmöt ja katolle voi kertyä jäätä... tiiä sitten.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 13, 2012, 13:16:21 ip kirjoittanut Uula Kuvaja »

Syyskuu 13, 2012, 12:10:27 ip
Vastaus #4

Ilkka Lukka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moron,

Velimiehen kesämökin katossa Onduline levyt kesti 20 vuotta (1975-1995). Loiva katto ja päällä kokoajan kerros männyn ja kuusen neulasia.

t . iL
t . iL

Syyskuu 13, 2012, 14:30:27 ip
Vastaus #5

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Ison kattofirman edustaja kävi tekemässä tarjoomuksen,pätevän tuntuinen kaveri.Vekmannin katto,6900 €.Tulishan tuosta tuntipalkkaa jos itse tekis...

Syyskuu 13, 2012, 19:56:17 ip
Vastaus #6

Lassi Sirainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vuonna -76 laitettiin kesämökille Ondulinet ja hyvin on kestäneet kun ei ole kävelty katolla helteellä eikä pakkasella. Suunitteilla on kyllä uusia pinnoite ja samalla lisätä räystään pituutta että saisi terassin tapaista sivuille. Saunan katolle laitoin uudet Ondulinet viime kesänä. Jos samanverran kestää kuin edelliset niin on perikunnan murheita. Levyjen latomisessa kannattaa olla tarkkana että saa pystysaumat tiiviiksi ettei mene neulaset ym väliin ja nosta levynreunaa ylös. Muotoiltu kolmiorima ruuveineen voisi olla hyvä liitoksessa.