Kirjoittaja Aihe: Hondan väri Light Ruby Red  (Luettu 8227 kertaa)

Huhtikuu 04, 2012, 14:07:33 ip
Luettu 8227 kertaa

Tapsa Leskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tervehdys.

Onko joku maalannut lähiaikoina Hondaansa (esim. CB 125 K5, CB 350 Twin K3/4 tai CB 450 K5) Light Ruby Red värisävyyn? Kaivattaisiin vinkki mikä esim. tuoreehkon automallin väri olisi rittävän lähellä ko. väriä.

Tapsa

Huhtikuu 04, 2012, 20:03:13 ip
Vastaus #1

Markku Lohvansuu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
SOHC4-foorumilta bongasin, että Honda Milano Red koodilla R-81 on hyvin lähellä oikeaa sävyä. Käytetty 1992-2009 Honda ja Acura-autoissa. Linkki: http://forums.sohc4.net/index.php?topic=89936.0

Saksasta voisi saada valmiiksi sekoitetun värin R.H. Motorradlacke-kaupasta, www.motorradlacke.de. Siellä näkyy kyseinen sävy olevan värikoodilla R-25.

Huhtikuu 04, 2012, 20:09:53 ip
Vastaus #2

Tapsa Leskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitos Markku.

Tuo Motorradlack on tuttu juttu, mutta olisi tarkoitus karttoittaa kotimainen saatavuus automaaliliikkeistä. Täytyy tsekata tuo Milano Red.

Huhtikuu 04, 2012, 20:32:49 ip
Vastaus #3

Borgman Terho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
MIPA tietokannassa löytyy HONDA R-81 Milano Red:ä 25 variaatiota.

Huhtikuu 04, 2012, 21:17:03 ip
Vastaus #4

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Mulla olisi rupiininpunainen CB125K5:n tankki orkkismaalissa. Onko ne skannausvehkeet mistään kotoisin? Niillä saanee reseptin, mutta saako koodin? Mulla on värisilmä(kin) puusta sorvattu, en osaa yhtään katsoa noita eroja.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Huhtikuu 05, 2012, 21:19:25 ip
Vastaus #5

Borgman Terho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla olisi rupiininpunainen CB125K5:n tankki orkkismaalissa. Onko ne skannausvehkeet mistään kotoisin? Niillä saanee reseptin, mutta saako koodin? Mulla on värisilmä(kin) puusta sorvattu, en osaa yhtään katsoa noita eroja.
Jos tankkia säilytetty valolta suojassa, niin värin skannaus voisi tulla kyseeseen, mutta 40 vuotta sään armoilla,,,,
Niillä "skannausvehkeillä"saa tosiaan resptin, mutta mitä ihmettä teet enää koodilla?

Huhtikuu 06, 2012, 20:54:31 ip
Vastaus #6

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Jos tankkia säilytetty valolta suojassa, niin värin skannaus voisi tulla kyseeseen, mutta 40 vuotta sään armoilla,,,,
Niillä "skannausvehkeillä"saa tosiaan resptin, mutta mitä ihmettä teet enää koodilla?

No, aattelin vaan että on helpompi sitten muille antaa tieto että "kasikuutosen sivikin punanen" tai RAL-koodi, kuin ruveta reseptiä kopioimaan. No, en tiedä minkälainen litania se resepti edes olisi.

Toi mun tankki ei ole mikään metsälöytö eikä vaikuta edes mistään riihen räystään alta tempaistulta. Osakasan mukana se tuli, eli historia ei ole tiedossa mutta ei se mitenkään silminnähden kauhtunut ole, naarmuinen kyllä. Pohjapuolelta voisi jonkun kohdan ehkä sipaista jollain kiillotusaineella, sen nyt luulis olevan ollut aika hyvässä suojassa paahteelta. Kuinka ison kohdan se skanneri vaatii?
Kari

Huhtikuu 06, 2012, 21:51:09 ip
Vastaus #7

Borgman Terho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo, kyllä skanneri antaa koodin.
 Jännää noiden väriskannereiden tulkinnoissa, kun luetaan esim. hopean värisestä Toyotasta sävyä, tietokone tarjoaa lähimmäksi Mersun hopeaa. Nuo skannerit eivät pyrikkään määrittelemään maalin alkuperisyyttä, vaan löytämään sävyn joka on lähinnä skannattua värimallia. Korjaus ja paikkamaalauksessa se onkin hyvä ominaisuus.

Huhtikuu 08, 2012, 22:52:19 ip
Vastaus #8

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Totanoin, missähän päin esim Tampereen Lielahden seutuvilla voisi käydä skannauttamassa ja saakohan sen tehtyä ihan ilmatteeks jos antaa ymmärtää että olis maalikaupoille tulossa :-[

Meinaan, voin hieman jynssätä tota tankkia ja poiketa jossain sopivassa paikassa niin saadaan Tapsalle resepti... Ellet ole saanut jo jostain?
Kari

Huhtikuu 09, 2012, 10:32:29 ap
Vastaus #9

Tapsa Leskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lainaus
Meinaan, voin hieman jynssätä tota tankkia ja poiketa jossain sopivassa paikassa niin saadaan Tapsalle resepti... Ellet ole saanut jo jostain?

Kiitos Kari, mutta kaveri tilasi pyöräänsä tuon Honda Milano Red-81:n maalisatsin kaikkine tilkkeineen. Pyörästä ei ole tulossa ihan alkuperäistä, joten tuo Milano Red passaa hyvin.

Mutta vastaavan varalle kun halutaan "oikea" Light Ruby Red HX, niin tuo Karin skannaus ei menisi hukkaan. Olisihan hyvä pikkuhiljaa alkaa keräämään sitä kauan suunniteltua "japsi-väri" pankkia.

Huhtikuu 09, 2012, 13:49:19 ip
Vastaus #10

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Mulla on jossain myös aika hyvä lampunkorva jossa on se sinertävä alkuperäinen metallihohtomaali tallessa, ja rupuinen etupää Candy Custom Goldilla. Niin ja ilmeisesti käyttämätön mutta varastonaarmuinen NOS punainen lampunkorva kanssa nyt kun muistelen. Mutta ei nää tietystikään niin harvinaisia ole etteikö joltain muultakin esimerkkipaloja löytyisi, ja parempiakin.
Kari

Huhtikuu 19, 2012, 14:19:18 ip
Vastaus #11

Ben Rydman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • CeXi on parasta!
Minä keräsin Honda CX:ien värit taulukooon, varmaan samoja värejä joissakin muissa malleissa on käytetty.
http://www.vanhamoto.net/2012/03/honda-cx-cexy-varit.html
Honda CX500 & BMW K75, vanhat prätkät yleensä ja tapahtumat kuvina -aiheinen blogi  http://www.vanhamoto.net/