Kirjoittaja Aihe: CB125k5 / etuiskarit  (Luettu 4683 kertaa)

Maaliskuu 27, 2012, 13:35:24 ip
Luettu 4683 kertaa

Joonas Kankaanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro,

mitenkäs asia nyt on kun olen yrittänyt irroitella noita etuputkia stefojen vaihtoa varten, ja olen avannut pultit ylhäältä
sekä löysännyt pultit lampun takaa(sivuheijastimien alta), mutta edelleen tuntuvat lujassa olevan..
Kysymys kuuluukin, pitääkö T-putki/ohjauksen 28mm pultti avata ennenkuin putket suostuvat lähtemään irti?
En viitsisi sitä turhaan availla, vaikka toisaalta tulisipa laakerit sitten tarkastettua ja rasvattua..  :-\

t. Joonas
You meet the nicest people on a Honda

Maaliskuu 27, 2012, 16:03:30 ip
Vastaus #1

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Ne sisäputkien yläpäät on "aina" ruosteessa sieltä lampunkorvien alta. Elikkä turvonneet sen verran että alakolmion reiät ahdistaa.

Elä ny hirtä jos varisee kuulat lattialle, mutta MUISTAAKSENI se kiiltävä hattumutteri pitää vaan yläkolmiota paikallaan. Itse irroitin aikoinaan yläkolmion maalausta varten eikä siinä mitään ongelmaa tullut, kun varsinainen laakerien kiristys ja akselin paikallaanpysyminen on hoidettu piiloon jäävillä toisilla munttereilla. Eli se hattumutteri pois niin voit nostaa yläkolmion pois, ja sitten saat lampunkorvatkin irti. Sitten onkin helppo sipaista enimmät töhnät putkien yläpäistä ja pruutata rost-offia tai jotain sinne putken ja alakolmion saumaan. Kun on päivän-pari lionnut niin sitten vaan varovasti jollain koputtelet putket läpi.

Toinen vaihtoehto on tehdä kuten jollekulle neuvottiin jonkun muun mopottimen yhteydessä että nostaa keulan ylös ja pudottaa alaputket alakautta pois. En ole tällaisia teleskooppeja vielä purkanut, joten enempää en osaa tässä vaiheessa neuvoa. Mutta edessä se homma on lähivuosina kunhan nuo toiset rojektit joskus valmistuu :)

EDIT: Eipäs muuten taida päästä käsiksi siihen klipsuun mikä alaputkea pitää paikallaan muutakuin irrottamalla koko putken, kun tossa mallissahan on niitä peltiputkia ympärillä :-\
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 27, 2012, 16:08:00 ip kirjoittanut Kari Sillanpää »
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Maaliskuu 27, 2012, 16:10:40 ip
Vastaus #2

Joonas Kankaanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Heh, tätä tää "pappakerhoon" liittyminen ilmeisesti tiesi; olin jo kysynyt tätä samaa asiaa tossa kuukausi pari
takaperin, olin vaan autuaasti unohtanut eli dementia iskee jo keski-iässä... :P

Nyt tässä päivän askarreltuani sain kuin sainkin iskarit irti - maaginen WD-40 hoiti homman kotiin ties kuinka
monennen kerran, eivätkä putket kyllä kovin ruosteessa olleetkaan. Seuraavaksi stefojen vaihto ja
nestettä tuli se 170 ml per iskari, mutta mitäs nestettä olette koovitosissa käyttäneet?
Olisiko se vaan klassikko 10W30 vai laitetaanko ATF:ffää?

t. Joonas
You meet the nicest people on a Honda

Maaliskuu 27, 2012, 16:42:05 ip
Vastaus #3

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Kas perhana ja mää vastasin silloinkin ja lähes samalla tavalla ;D No taisi toi yläkolmion irroitusaspekti olla uusi juttu kuitenkin.

Lohdullista sinänsä että vanhemmitenhan toi sykli vaan lyhenee ja vanhainkodissa jaksaa sitten kuunnella sitä "maailmanmiestä" joka kertoo kiikkutuolissa nuoruudentarinoitaan nonstoppina neljättä kertaa saman päivän aikana (eikä ole edes vielä iltapäiväkiisselin aika) mutta ne on sitten ihan uusia ja ennen kuulemattomia juttuja joka kerta. Aijai sitä elämysten määrää ;D

Tässä on oikeestikin totta toinen puoli ainakin mun osalta, mähän ropasin K5:ttä tosissani viimeksi yli 20 vuotta sitten ja muistan vieläkin melkein kaikki nippelit mutta viimekesäisen keskenjääneen CB350-remontin jäljiltä tarvitaan vielä kuvakirjaa moneen otteeseen että saa palat edes sinnepäin ::)
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”