Kirjoittaja Aihe: museoidun omistajan vaihdos  (Luettu 13218 kertaa)

Marraskuu 23, 2007, 19:48:10 ip
Luettu 13218 kertaa

marju pohjaniemi

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Mitenkäs käytännössä hoidetaan tietojen päivitys museoajoneuvotodistukseen. Ostin 06.08.2007 museotarkastetun pyörän. Ollut minulla nyt parisen viikkoa.Omistajan vaihto ja samalla vaihdoin rekisteritunnuksen.
Missä ja kuka täällä Läntisellä uudellamaalla. Kustannukset ?  Mitenkäs  tämä määräaikaisuustarkastus ? On ollut puhetta,ettei sillä ole mitään merkitystä enää.
Mitenkäs nämä aikarajaukaasit ( 6 kuukautta ) jne

Hannu

Marraskuu 23, 2007, 21:21:50 ip
Vastaus #1

arvo.joutsenvirta

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Voithan sä käydä konttorilla kirjoituttamassa itsesi omistajaksi muutoksella uusi omistaja ja eiköhän siellä onnistu sen rekisterinumeronkin vaihto. Museoajoneuvotarkistaa sitä ei tarvitse.

Joulukuu 04, 2007, 17:04:58 ip
Vastaus #2

mikael malmberg

• *
  • Jäsentiedot Poissa
ennen se oli puol vuotta ni piti uudelleen jonku museotarrkastjan katsoo se ohjeethan on museotodistuksen takapuolella.miks kilpi pitää vaihataa pidä alkuperäinen vaik ois valkonen aläkä ota mitään mr alkusta kilpee täytyy olla tyyliä

Joulukuu 04, 2007, 20:49:20 ip
Vastaus #3

Ensio Mäkelä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Omistajanvaihdos tehdään ihan samaan tapaan, kuin mille tahansa ajoneuvolle. Museotarkastuksen uusintavelvoitetta ei ole eikä ole koskaan ollutkaan. Museotarkastustodistus on vain asiantuntijalausunto. Viranomaiset ovat yhä ajoneuvohallinnossa ja tietyssä mielessä katsastustoimipaikoilla.

Tammikuu 08, 2008, 13:08:45 ip
Vastaus #4

Aarno Torikka

• Vieras
VMPK:n ja SA-HK:n uudessa MUSEOAJONEUVOLAUSUNNOSSA on omistajanvaihdos ohjeistettu seuraavasti:

"OMISTAJANVAIHDOS
Samalla kun muutetaan rekisteritietoihin omistajanvaihdos, muutetaan lausuntoon myös uuden omistajan nimi ja osoite.
MA-tarkastaja voi myös muuttaa lausuntoon uuden omistajan nimen ja osoitteen. Tiedot omistajanvaihdoksesta on lähetettävä SA-HK:lle."

Käytännössä katsastuskonttorit lähettävät moottoripyöriä koskevat omistajanvaihdokset VMPK:lle, eli yleensä minulle ja toimitan kopion SA-HK:lle ja muutan omistajatiedot VMPK:n MA-tietokantaan, jossa on kaikki VMPK:n tarkastamat sekä jäsenten että ei-jäsenten moottoripyörät.

Ostajan kannalta tärkeintä on varmistaa, että ajoneuvo täyttää edelleen ajoneuvolain 24 §:n vaatimukset, mistä syystä on järkevää pyytää MA-tarkastajaa tarkastamaan pyörä ennen kaupan tekemistä.

Olen toimittanut klubin webmasterille uuden museoajoneuvolausunnon Veteraanimoottoripyöräklubin VMPK.fi -sivulle liitettäväksi kohtaan Museotarkastus, josta voitte jatkossa perehtyä siihen.

Mikäli teillä on kysyttävää ma-tarkastuksista, ottakaa yhteyttä allekirjoittaneeseen tai muihin ma-tarkastajiin, joiden yhteystiedot ovat VMPK.fi -sivuilla ja Huimapyörässä.

Ystävällisin terveisin
Aarno Torikka
MA-sihteeri
VMPk

Tammikuu 08, 2008, 22:13:00 ip
Vastaus #5

marju pohjaniemi

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Kiitos asiallisesta ja selkeästä vastauksesta. Keskustelusivuilla on useaan otteeseen valiteltu sitä, ettei MA-tarkastajilta heru tietoja. Tämä oli hyvä osoitus päinvastaisesta. Kiitos siitä.

Kysyn kuitenkin vielä erästä asiaa. Kuka merkitsee itse  museoajoneuvostodistukseen omistajan vaihdokset ? Kysyin pyörää rekisteröidessä katsastusmieheltä asiaa ja hän sanoi, että
merkkaa itse. Onko se näin ?

Hannu

Tammikuu 11, 2008, 14:39:32 ip
Vastaus #6

Jani Erola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Norton Big Four 1950 & Commando 961 Cafe Racer
Itselle kävi samalla tavalla autokatsastuskonttorissa rekisteröintiä tehdessäni että virkailija sanoi omistajan vaihdoksesta :"Kirjoita itse oma nimi sinne museoajoneuvotodistukseen uudeksi omistajaksi" Hieman kummastutti homma ja kävin Tampereella Rantaperkiön katsastuskonttorissa kysymässä asiaa museotarkastajilta. Siellä tein virallisen omistajanvaihdoksen ja tieto meni eteenpäin "museoajoneuvokeskukseen". Lisä koulutus olisi tarpeen Katsastuskonttorin virkailijoille asian suhteen ettei tulisi ikäviä yllätyksiä uusille omistajille.

Maaliskuu 22, 2012, 20:35:53 ip
Vastaus #7

tapio panttila

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eikö ookkin niin että "kerran museotarkastettu =aina museotarkastettu moottoripyörien kohdalla?

Maaliskuu 22, 2012, 21:02:09 ip
Vastaus #8

Juhani Halmeenmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
http://www.vmpk.fi/forum/index.php?topic=69510.0;topicseen

Kumpaa ketjua tässä nyt pidetään voimissa, molempiin on turha kirjoittaa samoja vastauksia :-\
Suzuki VX 800 '92 sivuvaunulla, sekä MB 230CE ja SLK200
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!