Kirjoittaja Aihe: Liikennevakuutus vanhaan Jawaan  (Luettu 6609 kertaa)

Huhtikuu 06, 2022, 18:59:51 ip
Vastaus #30

hannu Lahtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • BMWMZGUZZI
Kyllä mulla on IF:in ympärivuotinen katkennu aina kun oon pannu Mizin liikennekäytöstä poistoon.

Mulla ei katkennut ja soitettaessa sanottiin, että pitää vaihtaa seisonta-ajalliseen, jos haluaa katkeavan. Onko sulla kuitenkin seisonta-ajallinen?

Kyllä se on ympärivuotinen. Ollu tämä MZ ES 250/1 vuosimallia 1962  IF:issä ympärivuotisena toistakymmentä vuotta ja joka syksy on vakuutus katkennu kun oon pannu liikenteestä poistoon.

HANE

Huhtikuu 07, 2022, 05:40:26 ap
Vastaus #31

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei onneksi tarvinnut suplikoitua- kun täydet persentit olivat vakuutuksessa jo
80-luvun lopussa. Ja ne pari rísompaa rytinää motukalla- ne
tein sillä samalla museopyörällä,jonka olen siis rakentanut roinakasasta
kolmeen kertaan uudelleen. Neljättä kertaa en meinannut-joten myin pois.

Ojaan se meni kaveriltakin miltei heti... ;)

Joo-mutta se oli positiivista,ettei ne bonukset silti hävinneet,vaikka oli pitkä tauko
tavallisen pyörän suhteen...

t. Markku

Huhtikuu 07, 2022, 08:13:59 ap
Vastaus #32

Jori Alatalo

• **
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Museoajoneuvotarkastaja
 Siis ei tarvi maksaa liikennekäytöstäpoistoajasta, jos pitää liikennekäytöstä poistettuna 31 vrk tai enempi
Tällaistahan se oli jo 30v sitten, että ei hyvitetty kuukautta lyhyempää seisonta-aikaa. Kuukausi tuntuu kesällä pitkältä ajalta...
Ympärivuotisessa maksut painottuvat kesäkuukausille, joten talviajan seisonnalla ei juuri hyötyä saa.

Huhtikuu 07, 2022, 08:18:37 ap
Vastaus #33

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joka tapauksessa siitä liikennekäytöstä poistosta pitää 6€ maksaa, että saa pyörän vakuutuksen "seisontaan".
Irtisanoo vakuutuksen, niin ei tarvii laskea mitään tyhmiä vakuutusyhtiön keinotekoisia rajoituspäiviä.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Huhtikuu 07, 2022, 17:29:55 ip
Vastaus #34

Harri Valtari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kannattaisi ehkä lukea ne poikkeukset tuosta linkistä .

Huhtikuu 08, 2022, 08:07:55 ap
Vastaus #35

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tokihan se ajopeli pitää Trafille ilmoittaa
liikennekäytöstä poistetuksi,jos vakuutuksen irtisanoo eikä
ota heti uutta vakuutusta.

t. Markku

Huhtikuu 08, 2022, 10:37:38 ap
Vastaus #36

Harri Valtari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Se on juurikin näin , kuten tavataan sanoa .

Huhtikuu 08, 2022, 11:03:01 ap
Vastaus #37

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ja kannattaa olle tarkkana ettei kirjoiittele ketä vaan ajoneuvon haltijaksi etujen hankkimistarkoituksessa. Tänä vuonna on käräjäoikeudessa ehdollista vankeutta tullut  moottoripyörän rekisterimerkintärikoksesta. Tosin siihen tuomioon kyllä ollut yhdistettynä muitakin rikoksia.

Huhtikuu 11, 2022, 06:42:10 ap
Vastaus #38

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vertailin Ic Jupiterin vakuutuksia ja tällä kertaa hinnat vaihteli bonuksineen 103-497€ välissä. Päädyin ottamaan halvimman, säästyi siinä taas 70€ vuodessa

Kaikissa olisin saanut 76-80% bonukset. Tuossa muutamaa viestiä aiemmin kirjoittelinkin vähän asiasta, että 2017 uudistui vakuutusvirkailijan mukaan vakuutusten ehdot. Vertailun vuoksi kokeilin paljonko pitäisi tällä hetkellä maksaa IC 56:n vakuutuksesta ja miten se vertautuu ennen 2017 tehtyyn vakuutukseen. Sama yhtiö, jolle tällä hetkellä maksan 90€ 55% bonuksilla (siis parin sadan luokkaa bonuksitta) pyytäisi nyt reilun 120€ 80% bonuksella. Se tekee melkein 500€ ilman bonuksia. Epäilen, etten saisi yhtään enemmän rahan vastinetta uudesta vakuutuksesta.

Olen näitä vuosittain, tai ainakin muutaman vuoden välein, kilpailuttanut ja nyt voitti Op-vakuutus. Pop, joka oli aiemmin ykkönen tuli nyt neljänneksi.

Näissä siis kyse liikennevakuutuksesta.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 11, 2022, 06:46:01 ap kirjoittanut Martti Korhonen »
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Huhtikuu 11, 2022, 08:40:30 ap
Vastaus #39

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
 Sain IFiltä sähköpoistia, jossa pyydetään tarkistamaan onko ympärivuotinen vai määräaikainen sopivin. Piti heittää roskakoriin koska vastauksen tiesin. Mutta piruuttani avasin. Säästän jatkossa vuodessa yli 40 euroa ja 12%, sen verta halvemman hinnan  sain laskurista kuin mitä on nyt IF illä sama vakuutus. Siis uusi asiakas olisi myös saanut tuon verran halvemmalla kuin vanha, tämä on sitten perin henki.

Loogistahan tämä on muutenkin: Mulla maksaa ympärivuotiset 750cm3 4v vanha täyskaskolla alle 300 ja 400cm3 18v vanhan pelkkä liikennevakuutus  yli 200 euroa vuodessa.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 11, 2022, 08:50:18 ap kirjoittanut Urpo Laine »

Huhtikuu 11, 2022, 11:22:56 ap
Vastaus #40

Kai Vuori

• Vieras
Mulla -81 1340 cm3 reilut 4 satkua ympärivuotisesti täydellä kaskolla. Ihvissä. En ole kilpailuttanut muilla yhtiöillä.

Huhtikuu 11, 2022, 11:33:33 ap
Vastaus #41

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla -81 1340 cm3 reilut 4 satkua ympärivuotisesti täydellä kaskolla. Ihvissä. En ole kilpailuttanut muilla yhtiöillä.

Miten saitte täyskaskon noin vanhaan pyörään ja tiedättekö korvausarvon?

Huhtikuu 11, 2022, 22:41:47 ip
Vastaus #42

Kai Vuori

• Vieras

Miten saitte täyskaskon noin vanhaan pyörään ja tiedättekö korvausarvon?

Vakuutus on ollut katkeamatta vuodesta 2010. Enää ei tosiaan taida saada kaskoa tuon ikäiseen, ainakaan netin kautta suoraan. Korvausarvosta ei ole tietoa. Kaippa ne keltsukkaa selaa ja katsoo sille hinnan jos rysähtää. :)

Huhtikuu 12, 2022, 07:14:32 ap
Vastaus #43

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Noinhan se taitaa mennä, että kovin helpolla ei yli 20-vuotiaaseen saa täyskaskoa ilman neuvottelua.
Ehkä se neuvottelu kannattaisi käydä ja sopia prätkälle korvausarvo, niin ei tarvii sitten jälkikäteen vääntää.