Kirjoittaja Aihe: Huimapyörä 1/2022  (Luettu 2184 kertaa)

Helmikuu 04, 2022, 12:57:44 ip
Luettu 2184 kertaa

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mie niin ilostuin, kun luin uusimmasta Huimapyörästä jutun sähköistetystä Tunturista (s.30).
Iso kiitos mopon tekijöille ja kiitos jutun tehneille.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Helmikuu 04, 2022, 13:10:22 ip
Vastaus #1

Heikki Salmén

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Återfallsgubbe
Sama tunne, hieno juttu ja hienosti tehty mopo. Olisi mielenkiintoista tietää mitä projekti tuli kaikkiaan maksamaan.

Tuumailin pari vuotta sitten Cezeta skootterin muuttamista sähköiseksi. Hankin jo sopivan aihion, mutta muutaman laskuharjoituksen (Excel) jälkeen totesin projektin (minulle) mahdottomaksi toteuttaa. Zetti lähti sitten muualle entisöitäväksi.

Helmikuu 04, 2022, 14:11:17 ip
Vastaus #2

Pekka Lankinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
"Köyhyys ei ole ilomme, mutta kyllä se naurattaa..."

Lompakkoon kun katselin, niin totesin ettei suunnittelemani sähköistettävä 1000CBR tulisi liikkumaan sille soveliaalla ripeydellä. Aihion olisi saanut halvalla ja muovien sisään sähköt olisi ollut helppo piilottaa. Valmiita "sarjoja" olisi ollut tarjolla, mutta ei tosiaan minulle sopivilla hinnoilla!
JawaCZ 175 type 450
"Jawa, maailman paskin 2-tahtinen", sanoi Hakalan Reiska.

Helmikuu 04, 2022, 17:18:30 ip
Vastaus #3

Hannu Harjulahti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olen seurannut tuota Mikon Tunturi projektin tekoa muutaman vuoden. Ei kai se raha, mutta ne työtunnit, kun kaikki pitää suunnitelma alusta asti loppuun ja tarkasti, jotta toimisi. Hieno peli ja kulkee mahtavasti !!!

Helmikuu 05, 2022, 13:00:12 ip
Vastaus #4

Markku Silenius

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Cezetaa ei kannata itse sähköistää, valmis laite on jo markkinoilla. https://skootteriopas.fi/cezeta-type-506-04-a1/
MZ: Im Rennen erprobt - im Alltag gelobt

Helmikuu 05, 2022, 13:36:51 ip
Vastaus #5

Heikki Salmén

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Återfallsgubbe
Tuo sähköversio oli tiedossa kun mietin Zsettiprojektia. Tuumailin, että jos sähköosien ja aihion hinta olisi jäänyt noin puoleen valmiin hinnasta niin olisin ryhtynyt viemään projektia eteenpäin. Omalle työlle ei kannata hintaa laskea.

Vähänkään laadukkaammat komponentit ja aihion kunnostuksen hinta-arvio veivät hinnan liian ylös. Ei kannattanut, eikä valmiin ostaminen kiinnostanut. Siksi projekti jäi tekemättä.

Helmikuu 05, 2022, 18:49:04 ip
Vastaus #6

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eikös VP Ratinen laittanut Cezetaan Honda CBR125 koneen, vähän samaan tyyliin kuin hän laittoi SL125 een.

Helmikuu 05, 2022, 19:47:15 ip
Vastaus #7

Pekka Lankinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuolla Ratisen Cezeta: https://m.youtube.com/watch?v=aFKC-2n8fFA projektin eka video...
JawaCZ 175 type 450
"Jawa, maailman paskin 2-tahtinen", sanoi Hakalan Reiska.