Kirjoittaja Aihe: Suzuki GT 125 -76 sähköpropleema  (Luettu 7948 kertaa)

Huhtikuu 22, 2020, 12:30:26 ip
Vastaus #15

Juha S Virtanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onkohan virtalukossa kuin monta piuhaa...jos vain kaksi tms muuten helposti kytkettävissä, niin nehän voi kytkeä yhteen ja kokeilla muuten toimintaa.
--  Honda CB100 k0 -73  --
--  Honda SL125 S   -77 --

Huhtikuu 22, 2020, 12:52:21 ip
Vastaus #16

Antero Mustakorpi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onkohan virtalukossa kuin monta piuhaa...jos vain kaksi tms muuten helposti kytkettävissä, niin nehän voi kytkeä yhteen ja kokeilla muuten toimintaa.

Näyttäisi olevan 4 piuhaa tuossa virtalukossa.

Huhtikuu 22, 2020, 13:48:59 ip
Vastaus #17

Juha S Virtanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
En tiiä onko toi virtalukko ja sähköt Gt125:sesta.
Jos, niin se mukaan punainen olisi tulo ja muut lähtöjä.
Mut tosiaan ei varmuutta onko toi oikea eikä mulla nyt virtalukoista muutenkaan kokemusta.

[ylläpito on poistanut liitteen]
--  Honda CB100 k0 -73  --
--  Honda SL125 S   -77 --

Huhtikuu 22, 2020, 15:30:08 ip
Vastaus #18

Antero Mustakorpi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Näyttää tuo virtalukko hyvin samanlaiselta ja sähkökaaviokin lienee oikea. Virtalukko tulee Saksasta Suzukin varastolta ja vie n.10 päivää ennenkuin on perillä. No ei taida pyörä vapuksi tulla kuntoon mutta vastahan tässä kesää aloitellaan.

Huhtikuu 23, 2020, 18:10:19 ip
Vastaus #19

Niko Tuomola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla kävi kerran niin, että sain työnnellä 250 gt:tä useaan kertaan mäen päälle ennenkö tajusin, että kaasukahvassa oleva tappokytkin oli off asennossa. Tuli meinaan hieman hiki siinä hommassa :) Nyt se on mulla ohitettu lampunkuoren sisältä olevasta liittimestä, ettei vastaavaa pääse tapahtumaan

Huhtikuu 23, 2020, 19:01:45 ip
Vastaus #20

Petri J Kokko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Nyt osui Niko arkaan paikkaan :-[  Jumalaton hiki pariinkin otteeseen ollut polkiessa kuin kuntopyörää ja paita läpimärkänä vaan koska tuo namikka ollut off asennossa ....kummasti vaikuttaa muuten käynnistyvyyteen mutta sittemmin on tullut takaraivoon muistijälki tarkistaa tuo ellei edes lupaile muutaman polkaisun jälkeen...

Huhtikuu 24, 2020, 07:37:04 ap
Vastaus #21

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Se napikka on kyllä hyvä olla käyttökunnossa
siinä stöngassa.

Kyllä satapiikkikin kimpoaa
iloisesti,jos vaikka kaasu juuttuu auki-huonoa ropeloida
sieltä virta-avaimesta sammuksiin,jos on rynnäkkötilanne päällään.

Kaksipuolikas (puhumattakaan isommista) alkaa olla jo hengenvaarallinen tuossa tilassa...

t. Markku

Huhtikuu 25, 2020, 18:52:28 ip
Vastaus #22

Niko Tuomola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
:) Ei se mihkään ryntäile ja onhan siinä kytkin kahva, että vedon saa pois, jos nyt oikeesti jostain sellaset tehot yllättäs, ettei hallussa olisi.

Huhtikuu 25, 2020, 19:23:19 ip
Vastaus #23

Petri J Kokko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Heh..kyllä se vaan ryntäilee vaikka puhe pienemmästäkin 2 tahtisesta joka japsityyliin ottaa kierroksia sitten mahottoman vikkelästi vaikka hevosvoimia ei valtavasti olekkaan, jopa niin että säikähtää ja huomioitava että vetäisee kyllä  punaiselle "alta aikayksikön"mikäli ajelee ns kaupunkiliikenteessä tai taajama-alueella muiden seassa pienellä vaihteella jo valmiiksi kierroksia mittarissa...en suosittele tuudittautumaan kytkinkahvan varaan reagointiin äkkitilanteessa tms kun muutenkin menee pasmat sekaisin ja törmäystilanne parin sekunnin päässä kun pitäisi jarruttaakkin rajusti tai ohjata johonkin sivuun pöpelikköön...paitsi mikäli  salamannopea rauhallisuuden huipentuma  kuin Niko toivottavasti on.
Kokemusta tuon mun triplen kanssa kun hirtti kaasu auki kiihdytettäessä kolmonen päällä taajama-alueella  ja kierroslukumittari veti hetkessä punaiselle etupyörää nostaen ja mitähän vaan ois tapahtunut ilman tappokytkintä,onneksi ei ollut häävisti muuta liikennettä ihan edessä...pikkasen piti puhaltaa..
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 25, 2020, 19:42:52 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Huhtikuu 25, 2020, 19:40:41 ip
Vastaus #24

Niko Tuomola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No sanotaan vaikka sitten niin, että mulla ei se nappi tulis edes mieleen moisessa voiman pullistuksessa. Mulla on 315cm3 toi ja onhan se ihan ripee pikkuvauhdeissa, mutta ihan hallinnassa

Huhtikuu 25, 2020, 20:03:20 ip
Vastaus #25

Niko Tuomola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
jos ei kipinää, niin konkat katsoisin ekana. Mulla ei jostain syystä kevari gt:ssä konkat kesää kestäneet. Aina piti olla varakonkat mukana taskussa. Sikäli kyllä se on outoa, kun ei ton " isomman " kanssa ole moista ongelmaa ollut. Värisisikö jotenkin eri taajuudella . Kyllähän 125 oli huomattavasti innokkaampi kiertämään ja silloin nuorena miehen alkuna tuli kyllä kierrätettyä huomattavasti nykyistä enemmän
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 25, 2020, 20:06:16 ip kirjoittanut Niko Tuomola »

Huhtikuu 25, 2020, 20:24:55 ip
Vastaus #26

Niko Tuomola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Purinkin silloin kakarana uteliaisuuttani muutamat konkat ja niissä sisällä oleva jousi oli aina hinkannut melkoiset jäljet siihen kuoreen ja kosketus ilmeisesti heikkeni. Itse pyörät tai moottorit ei mun mielestä mitenkään ihmeellisesti värisseet. Enemmä tämä nykyinen käy käsille.

Toukokuu 04, 2020, 21:06:45 ip
Vastaus #27

Antero Mustakorpi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Virtalukko on vaihdettu ja pyörä tuli kuntoon  :)

Toukokuu 05, 2020, 09:13:30 ap
Vastaus #28

Petri J Kokko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hyvä,hyvä ja onneksi sattui näin ajokauden alkucenttimetreillä eikä just niinä kymmenenä aurinkoisena päivänä kun t-paita hulmuten voipi kainalokarvoja tuulettaa etelänmaiden tyyliin ,tosin ne tuulettaa usein siellä hilseetkin  ..