Kirjoittaja Aihe: Moottoripyöräilyni historiaa  (Luettu 2696 kertaa)

Maaliskuu 15, 2020, 11:48:23 ap
Luettu 2696 kertaa

Antti Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Olen sitä ikäluokkaa kun moottoripyöräkortin sai ajaa 16-vuotiaana. Eikä koko- eikä muitakaan rajoituksi pyörän suhteen silloin ollut.

Hinku moottoripyörään oli ollut kova jo pienestä pitäen. Sen saaminen kärsi kovan takaiskun dramaattisen tapahtuman vuoksi, serkkupoikani nimittäin kuoli moottoripyöräonnettomuudessa joitakin vuosia aikaisemmin törmätessään hirveen. Sen vuoksi koko suku oli vastahankainen pyörähaaveitani kohtaan.

Sain lopulta puhuttua äitini myötämieliseksi unelmalleni. Eikä siinä vielä kaikki, hän hankki minulle Englannista käytetyn moottoripyörän. Se oli poliisikäytössä ollut 650 kuutioinen Triumph Thunderbird, vuosimallia 1960. Oli se riemukas hetki kun sen ensimmäisen kerran käynnistin!

Se mikä kaduttaa, on pyörän myyminen! Olisipa ollut silloin tämä järki ja olisin säilönyt sen. Mutta ei, menin myymään sen silloiselle luokkatoverilleni joka oli sitä alusta alkaen himoinnut.

Täällä kun on paljon tietämystä vanhojen pyörien liikkeistä ja kohtaloista, niin jos joku tietää jotakin tuollaisen Triumphin liikkeistä, niin mielelläni kuulisin niistä. Valitettavasti ei ole paljoa tietoa antaa, vain sen, että pyörä myytiin Porista noin vuonna 1971 Jämsän suuntaan, ja rekisterinumerosta muistaisin alkukirjainten olleen EJ. Numeroita en varmuudella muista, mutta minulla on hauras intuitio niiden olleen alusta 85...

Antti Lindfors
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 15, 2020, 11:50:56 ap kirjoittanut Antti Lindfors »

Maaliskuu 15, 2020, 20:07:58 ip
Vastaus #1

Ari Lousti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onko Antti kyse nyt samasta pyörästä, joka oli sinun jälkeesi Porissa Lahden Raimolla (Rapella)?

Maaliskuu 16, 2020, 05:54:11 ap
Vastaus #2

Antti Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Katsoppas, täällähän on tuttukin mies! Kyllä kyseessä on sama pyörä Ari! Raimo saattaisi tietenkin jotakin asiasta muistaa, mutta en tiedä miten hänet tavoittaa.