Kirjoittaja Aihe: Ajokortti kelpaamattomaksi  (Luettu 6838 kertaa)

Marraskuu 24, 2018, 11:03:23 ap
Vastaus #15

Jukka Rämä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
"Tavallinen henkilökortti on voimassa pääsääntöisesti 5 vuotta."
Eikä ole niinkuin ennenvanhaan tamman astutuksessa, että uusinta samaan, vaan maksat joka kerta.

Marraskuu 24, 2018, 11:51:44 ap
Vastaus #16

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Jos ei ole henkkareita mukana tai passi unohtuu, voi sanoa: assym, ja sen jälkeen voi kulkea maasta toiseen, valita nimen, syntymäajan ja sosiaaliturvatunnuksen ihan kulloisenkin tarpeen vaatiessa. Toimii, ja se on kymmeniä tuhansia kertoja testattu ihan käytännössä.

Passi. Minkähän takia minä tarvitsen sitä maasta toiseen  kulkemiseen ja henkilöllisyyden todistamiseen? Ilman passia minun meno stoppaa heti rajalle, jos olen menossa maahan mihin vaaditaan passi. Eikä taida edes se "seesam aukene" sana auttaa.

Marraskuu 28, 2018, 11:53:47 ap
Vastaus #17

Harri Holopainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ateisti, takapiru, vastarannankiiski, humaani?
Sanoo vaan rajalla että "anon turvapaikkaa" ja käsittely kestää kuukausia..vuosia ja ylläpito ei maksa mitään! Miksi ite maksaa hotelli laskuja?

On se kumma muuten miten kaikki muuttuu maksulliseksi, valokuvakin pitää ottaa liikkeessä, vaikka ite sen osaa ottaa >:(
Polliisilla on oikein hinnasto papereista, ja vain 5v, ennen riitti 10v, ei tämä ruma pärstä 5v..tai 10v mihinkää muutu :D Rahastusta kaikki tyyni 8)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 28, 2018, 12:20:00 ip kirjoittanut Harri Holopainen »
Hullu ja humalassa saa olla muttei tyhmä

Marraskuu 28, 2018, 12:39:26 ip
Vastaus #18

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
On se kumma muuten miten kaikki muuttuu maksulliseksi, valokuvakin pitää ottaa liikkeessä, vaikka ite sen osaa ottaa >:(

Missä se on muka kielletty?
Tuolta katsoo ohjeet ja ottaa kuvat itse
https://www.poliisi.fi/luvat/passi/passikuvaohje

Sähköisesti toimitettavan kuvan mittojen on oltava tarkalleen 500 x 653 pikseliä. Yhdenkään pikselin poikkeamia ei hyväksytä.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Marraskuu 28, 2018, 16:17:16 ip
Vastaus #19

Jaakko Latvanen

• Vieras
Kyllä Harrinkin kannattaa säästää tuossa valokuva-asiassa: vaihat vaikka sen järjestelmäkamerasi sellaseen uuteen, minkä runko maksaa vaikka sanotaan kolme tonnia, siihen tarpeeksi valovoimasen kiinteän polttovälin muotokuvaopiskan, sanotaan vaikka kaks tonnia, ja sitten vaikka Lightroomin kuvankäsittelyohjelman, 148 dollaria/vuosi vain maksaa käyttäjälisenssi, ja sillä voit muokata tuon pikselikoon pikselilleen oikeeksi, sekä vaaka- että pystysuuntaan.  Sitte ei tarvi enää ko se ohjelma, millä voip viiden vuoden välein lähettää sen passikuvan sähkösenä sinne passitoimistoon...  Ai niin, studiovalot vielä vois varmuuven välttämiseksi olla hyvä ostaa!

arvelee jv