Kirjoittaja Aihe: MISSÄ SUOMALAISET Classic kuskit ?  (Luettu 4500 kertaa)

Toukokuu 01, 2018, 17:20:54 ip
Luettu 4500 kertaa

Vesa J Kaartinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
On todella surkeata todeta, että suomalaiset Classic kuskit loistavat
poissaolollaan kun katsoo Classic PM kilpailun ilmoittautuneiden listaa.

Listalta ei montaa Suomalaista osallistujaa löydy !

Vielä toki ehtii hyvinkin ilmoittautua, mutta aika alkaa kyllä loppumaan.

On se vaan kumma kun joku viitsii kilpailut järjestää, niin sitten toiset
eivät vaivaudu niihin osallistumaan ja sitten kuitenkin jaksetaan valittaa
kun ei kisoja järjestetä.

Kilpailujen järjestäminen ei todellakaan ole mikään helppo, eikä pikku juttu saati sitten
että se olisi todellinen business järjestäjille.

Tällaisilla osallistuja määrillä ne viimeisetkin sitkeät kisajärjestäjät lyövät hanskat
naulaan ja toteavat että pitäkää tunkkinne !

NYT KAIKKI REIPPAASTI MUKAAN PELASTAMAAN HYVÄN LAJIN TULEVAISUUS.

vai annetaanko sen kuolla omien tappamana.

Vesa  "Jupi"  Kaartinen
Vanhempi kilpakuski Mansesta
vasta kausi no 46 aluillaan ja ainakin 50 olisi tavoitteena

Toukokuu 29, 2018, 23:12:51 ip
Vastaus #1

Vesa J Kaartinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä täytyy hävetä meidän Suomalaisten Classic kuskien puolesta !

Kun joku kisa järjestäjä  kuitenkin järjestää kisoihinsa oman lähdön Classic pyörille,
niin kyllä sinne silloin pitäisi myös kuskien osallistua.

Oli se vaan niin noloa, että meitä oli Jurvan SM kisan  lähdössä kaikki KAKSI KUSKIA !!!!

Kuinkahan kauan järjestäjät ovat kiinnostuneita Classic lähtöjä mukaan ottamaan ?

Vesa  "Jupi"   Kaartinen
Vanhempi kisakuski  Mansesta

Toukokuu 30, 2018, 10:19:54 ap
Vastaus #2

Pekka Seppelin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mun puolesta ei tarvitse hävetä. Häpeän ihan itse, kun olen niin persaukinen eläkeläinen.  Ei ole edes tuota minimissään viittäsataakaan euroa kilpailuviikonloppuun  varaa sijoittaa. Olen myös kuullut huhuja, että joillain kuljettajilla olisi ongelmia kalustonsa kanssa. Meidän kuskiemme ikärakenteesta johtuen on kuulemma esiintynyt myös terveydellisiä esteitä. Voisiko olla siis niin, että tuo kilpailuun osallistuminen ei olisikaan kuljettajan vapaaehtoinen valinta, vaan olosuhteiden pakosta tekemä valinta.

Pekka Seppelin eläkeläisharrastelija.

Toukokuu 30, 2018, 10:21:20 ap
Vastaus #3

jarkko väisänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mielestäni häpeämiseen ei ole mitään tarvetta.
Svkmk järjestää tällä hetkellä hienoa kerhokilpailu sarjaa jossa 4 kisa viikonloppua.
Siellä ajo aikaa on paljon, kisalähdot kahtena päivänä. Mahdollisuus osallistua useampaan luokkaan kun kaikki pyörät ei aja samassa lähdössä. Tuossa on ihan riittävästi kisoja useimmille kuskeille.
Mukavahan tuolla SM-sarjan kisoissakin olisi käydä, mutta aiempien vuosien käytös classic kuskeja kohtaan on varmasti syynä osallistuja katoon. Muutama vuosi sitten classic kuskeja oli sm kisoissa 20-40kpl/kisa. Silti ajo aika oli naurettavan pieni. Kilpailu aikataulu oli aina niin tiukka että viimeisenä lähtönä olleet classic pyörät useasti joutuivat jättämään kisan ajamatta kun aikataulu ei pitänyt. En tiedä tämän vuoden järjestelyistä, mutta tuollaisen jälkeen classic kuskeja voi olla vaikea saada mukaan sm sarjan kisoihin, etenkin kun svkmk järjestää hyviä kisoja.
Itse ihmettelin suuresti silloin tuota käytöstä, classic oli tuolloin reilusti suurin luokka osallistuja määrältään.

Itse kannustankin kaikkia classic kuskeja osallistumaan noihin kerhokisoihin.
Asiat classic kisa rintamalla ovat tällä hetkellä ihan hyvin, turhaan valittamiseen ei ole aihetta.

Toukokuu 30, 2018, 14:53:43 ip
Vastaus #4

Timo Talja

• Vieras
Kylllä se häpeä kuuluu SM-kisojen järjestelijöille jotka vetivät classic-porukkaa ihan "kölin alta".

Pekka ja Jarkko ovat minun mielestä ihan oikeassa. SVKMK:n pitäisi (minun mielestä) pelastaa homma tarjoamalla kerhokisat kerhon jäsenille jonkun aikaa "alle omakustannushinnan" (mm. koska rekisteröidyn yhdistyksen tehtävä ei ole kerätä varallisuutta vaan toimia sääntöjensä mukaan :
"...Kerhon tarkoituksena on edistää ja ylläpitää vanhojen kilpamoottoripyörien harrastusta ja kunnostusta sekä luoda edellytyksiä niillä ajamiseen ja kilpailemiseen...")

Toukokuu 30, 2018, 15:09:26 ip
Vastaus #5

jarkko väisänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
En tiedä paljon tuo omakustanne hinta olisi, mutta ei tuo kerhokisan osallistumismaksu kyllä kovin kallis ole.
Mielestäni tuo että järjestetään omia kaksipäiväisiä kerhokisoja täyttää tuon ”edellytykset ajamiseen ja kilpailemiseen”

Toukokuu 30, 2018, 17:35:10 ip
Vastaus #6

Jonni Puhakka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
SVKMK:N kisojen hinnoittelu on voittoa tavoittelematon.

Äijiä viivalle, niin harrastus halpenee kaikille,
mutta ilmaista ei tästä lajista saa.
SM kisat on nähty, jos siellä ei asenne järjestäjillä muutu, niin voi unohtaa.

EPJ Norton #338#
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 30, 2018, 17:43:13 ip kirjoittanut Jonni Puhakka »

Toukokuu 30, 2018, 20:24:30 ip
Vastaus #7

Ari Heikkilä 56

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hopee ei o häpee.Järjestäjien työtä helpottakaa ja ilmottautukaa mahd.pian eka kisaan,koskee myös toimitsijoita,jotka voi soittaa mulle 046/6804562   arska.heikkila@gmail.com.