Kirjoittaja Aihe: Kawasaki ZX1000R 1986  (Luettu 5278 kertaa)

Helmikuu 02, 2018, 23:19:22 ip
Luettu 5278 kertaa

Ahti Haverinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tarjottiin ostettavaksi ihan uuden näköistä Kawasaki Ninjaa. Ajettu vain 36000. Hintapyyntö on 2000.
Minua itseä viehättää nuo 80-luvun samurait, mutta en yhtään osaa sanoa mikä tuollaisen pyörän markkina-arvo on. Joko nämä on klassikkoja?

Helmikuu 03, 2018, 08:50:30 ap
Vastaus #1

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei kuulosta pahalle hinnalle, jos on kerran hienossa kunnossa. Mittarilukemaan kannattaa suhtautua epäillen.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Helmikuu 03, 2018, 12:47:17 ip
Vastaus #2

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Lainaus
Ei kuulosta pahalle hinnalle, jos on kerran hienossa kunnossa. Mittarilukemaan kannattaa suhtautua epäillen.

Jo vain kannattaa ostaa tuohon hintaan jos on hyvä.
Kuuntele koneen käyntiä kylmänä ja kuumana.
Käy koeajolla niin tunnet miten vaihteet ja kytkin toimivat.
Jos on OK niin ei kun kaupoille eikä takuuta tarvitse.
Tehoakin siinä on ihan tarpeeksi.

Ajoin tuollaisella velipojan pyörällä aika paljon -80 luvulla ja hyvältä aina tuntui.
Hyvin paljon samanlainen kuin GSX 1100S Katana.
Kawassa oli myös se anti dive. Sen olen Katanasta tulpannut tukkoon.

Kawa on ilman muuta klassikko niinkuin Katanakin.
Aina tulee parkissa joku jututtamaan.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 03, 2018, 12:49:52 ip kirjoittanut Pekka Puoskari »

Helmikuu 04, 2018, 01:06:57 ap
Vastaus #3

Ipi Laaksonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei paha,mutta tällä hetkellä ton ikäsiä prätkiä saa kyllä puoli ilmaiseksi.Oikein pahaa tekee kun katselee hintoja  :)

Helmikuu 04, 2018, 09:49:57 ap
Vastaus #4

Pentti Vaherkoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eikös tuokin Kawa kuulu venttiilivikaisten Kawojen listalle. Tuollaiselle ei voi oikein määritellä markkina-arvoa, kun kaikki on kiinni koneen kunnosta.

Helmikuu 04, 2018, 19:54:44 ip
Vastaus #5

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Lainaus
Eikös tuokin Kawa kuulu venttiilivikaisten Kawojen listalle. Tuollaiselle ei voi oikein määritellä markkina-arvoa, kun kaikki on kiinni koneen kunnosta.

Eipä ole tuollaista kommenttia ennen kuullut.
Helppo oli venat säätää ja sen jälkeen ei tarvinnut kuin tarkistaa että olivat kohillaan.

Tuollainen -80 luvun kunnossa oleva pyörä on yhtä hyvä ja luotettava kuin nykypyöräkin, jos jopa parempi.
Sellaisia kokemuksia mulla on.
Jos katsot -82 Katanan konetta tai tuota Suzukkia, niin mitä teknistä ylivoimaa on sen jälkeen kehitetty.
No ruiskutus, minä aattelen että kaassarit ovat paremmat.
Nuo ruiskuhommat kun alkavat kuiutenkin koirimaan ennen pitkää, niin saa olla sapliini kuka niitä korjaa, eikä kannata.
Romikselle koko paska ja se on siinä.
Sehän onkin se nyky systeemi, monet siitäkin iloitsee.

Anteeksi mielipiteeni näin jos loukkaan jotain, mutta ruiskukonekkin on tallissa.
Ei ole vielä osoittanut paremmuutta.

Veteraaniterveiset täältä Torniosta
pekka
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 04, 2018, 20:02:33 ip kirjoittanut Pekka Puoskari »

Helmikuu 05, 2018, 00:51:37 ap
Vastaus #6

Ipi Laaksonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onhan noissa 80 luvun Kawoissa tuota venttiilivikaa ollut mm. Gtr,Zx 10 jne.  suht helppo kuitenkin korjata,
ja kun seetit kerran korjaa kunnolla,niin alkaa kestämään.

Helmikuu 05, 2018, 20:26:20 ip
Vastaus #7

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Lainaus
Lainaus
Onhan noissa 80 luvun Kawoissa tuota venttiilivikaa ollut mm. Gtr,Zx 10 jne.  suht helppo kuitenkin korjata

No joo, mutta suurin vika oli mielestäni siinä että seoksia laitettiin liian laihalle.
Sama nuissa Katanan koneissa

Yks homma mikä tulee mieleen nuista -80 luvun japsesta on tuo automaatti bensahana.
Jos se takkuilee, niin laihalla pääsee käymään.
Ja venavika seuraa.

Kyllä nuo japsit oli -80 luvulla ilman lastentauteja.
Katana GSX 1100S 1982 laitoin vuonna 2002 ja sen jälkeen ei ole tarvinnut korjailla.

Helmikuu 06, 2018, 20:20:23 ip
Vastaus #8

Pentti Vaherkoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos 80-luvun Kawojen akilleenkantapää oli venttiilit, niin Suzukin vastaava oli sähköt. Itse olen taistellut aikanaan Suzukin latausongelmien kanssa, mutta 100tkm aikana ei ollut minkäänlaisia moottoriongelmia. Nyt alla reilut satatuhatta ajettu isompi vesibandit, eikä venttiilisäätöihin ole ollut vielä tarvetta koskea. Ja kyllähän tuo tonnisatasen GSX:n kone on aikakautensa kestävimpiä.

Helmikuu 06, 2018, 21:18:01 ip
Vastaus #9

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Saisinko sanoa yhden kommentin nuihin Kawan venttiiliongelmiin.
Kun vaihtoi pykälää suuremmat suuttimet niin niitä ei ollut . Sama Suzukien kanssa.

Jostaki syystä nuo oli niin pirun laihalle säädetty tehtaalla.

ZX1000R oli li kyllä makee peli kun sillä ajelin. Eikä koskaan mitään vikoja.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 06, 2018, 21:22:21 ip kirjoittanut Pekka Puoskari »