Kirjoittaja Aihe: Simson Star  (Luettu 4479 kertaa)

Syyskuu 08, 2017, 21:55:50 ip
Luettu 4479 kertaa

kari heino

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuli latolöytönä kyseinen mopeti onko kellään tietoa onko tuotu paljonkin kyseistä mallia vuosimalli on 66 jalka vaihde vilkut akku pitkä satula lamppu sojottaa suoraan eteen,kaikki tieto kiinnostaa.

Syyskuu 08, 2017, 22:10:06 ip
Vastaus #1

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Skeptikko epäilee että ei ole tuotu yhtään silloisilla säännöillä,olikohan v.70 kun mopossa suvaittiin jalkatapit-ja vaihteet,elikkä ajopeli on uusiotuontia.Pitkällisellä paperisodalla sen voi saada rekisteriin...

Syyskuu 08, 2017, 23:29:48 ip
Vastaus #2

Jorma Mitro

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mercedes-Benz GLC Coupe 400d --22
löytyy aika paljon kuvia googlen kuvahaulla "simson star 50". Onko yhtään samanlaista kuin sinun?

Syyskuu 10, 2017, 11:01:25 ap
Vastaus #3

kari heino

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oli samanlainen viinin punainen ja harmaa tankki lähti käymään kun pesin kaasarin sekä tankin saksan sivusto lupasi huipuksi 70 kaasari on 16 milliä.

Syyskuu 10, 2017, 11:32:57 ap
Vastaus #4

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Saksassa oli eri moposäännöt -60 luvulla.
Star ei mennyt suomen mopoihin tehon ja painon vuoksi.
Samoin kun tuo minun saksasta tuomani SR2E.

Tämä kulkee originaaleilla välityksillä yli 70 ja heti huomaa että ei ole mopo.
Kaasari on 16mm.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Syyskuu 10, 2017, 12:52:08 ip
Vastaus #5

kari heino

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tässä oli vanhan mallin kilpi kiinni ja satulan alla pari kappaletta vanhoja kilpiä voi olla että ajeltu jonkun muun papereilla, pystyykö mistään tarkistamaan vanhoja rekistereitä?

Syyskuu 10, 2017, 19:14:20 ip
Vastaus #6

Esko P. Lehtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hennalan varuskunta-alueella muistaakseni 1967 yksi kapiaisen poika ajeli tuollaisella Simson Starilla. Jäi mopo hyvin mieleen kun siinä oli nuo jalkavaihteet, mopo oli väriltään vaalean vihreä. En muista oliko mopo rekisterissä kun itse olin tuolloin 13-vuotias. Tosin, eihän siellä varuskunta-alueella poliisit käyneet.

Syyskuu 10, 2017, 21:07:53 ip
Vastaus #7

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tässä oli vanhan mallin kilpi kiinni ja satulan alla pari kappaletta vanhoja kilpiä voi olla että ajeltu jonkun muun papereilla, pystyykö mistään tarkistamaan vanhoja rekistereitä?

Siis ennen mopot eivät olleet rekisterissä. Eikä niissä ollut rekisteröinti papereita. Oli vain liikennevakuutus ja kilpi,joka taisi muuttua joka vuosi. Vaihtui väri ja numerot/kirjaimet vaihtoivat paikkaansa. Näitä kilpiä sitten maalailtiin oikean värisiksi vuosittain.
Eikä syrjäkylillä ollut edes niitä.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Syyskuu 10, 2017, 21:13:15 ip
Vastaus #8

Kai Vuori

• Vieras
Joo, muistan. Ite ajelin tunturilla samalla kilvellä muutaman vuoden mutta ei ikinä pysäytetty.