Kirjoittaja Aihe: Sadesää ja rikas seos  (Luettu 3733 kertaa)

Kesäkuu 25, 2017, 17:06:14 ip
Luettu 3733 kertaa

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sateessa ajaessa olen kohdannut hankaluuksia liian rikkaan seoksen kanssa. IC käy hiukan turhan rikkaalla muutenkin tällä hetkellä, mutta rankkasateessa ajamisesta ei tahdo tulla mitään, kun meno hyytyy ja kone röpöttää. Tämä jatkuu, vaikka ajaisi sateen rajan yli kuivalle tielle. Jonkin ajan päästä sitten taas kulkee hyvin.

Tällä hetkellä on kiinni halpa bilteman tai minkä lie ilmanpuhdistin. Olen miettinyt josko kosteus tukkii putsarin ja sitten ei saa tarpeeksi ilmaa. Se on kaasuttimen perässä kiinni, ja ilmavirta todennäköisesti vetää siihen runsaasti vesisumua.

Onko kokemuksia vastaavasta?
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Kesäkuu 25, 2017, 18:25:36 ip
Vastaus #1

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Voiko vesi päästä sähkölaitteisiin ja pätkiä kipinän kulkua?

Kesäkuu 25, 2017, 18:40:02 ip
Vastaus #2

Tero Ahola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
putsari märkä .siinä se käynnin syy.tai muuten liian tukkoinen
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 25, 2017, 18:47:18 ip kirjoittanut Tero Ahola »

Kesäkuu 25, 2017, 19:57:50 ip
Vastaus #3

Jaakko Latvanen

• Vieras
Paperinen ilmansuodatinelementti lakkaa kostuessaan päästämästä ilmaa läpi. Öljyttävät foam-suodattimet toimii hienosti, estää jopa kosteutta menemästä läpi. Paperin näköisistä, mutta öljyttävistä (kuten esim KN) ei minulla ole kokemusta. Kun ongelma tulee märällä kelillä vastaan, niin voisit lyhyen pätkän puhtaalla asfalttitiellä ajaa ilman ilman puhdistajaa, nii varmistuisi, onko syy sähköongelma vai putsarin tukkeutuminen (kuten myös minä tuon kuvauksesi perusteella arvelen).
jv

Kesäkuu 25, 2017, 20:16:34 ip
Vastaus #4

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ilman suodatinta pelasi hyvin. Pitää värkkäillä siihen lootasta löytyvä neuvostoliittolainen öljytäytteinen pönttö ja katsoa miten etenee.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.