Kirjoittaja Aihe: Tullimaksut  (Luettu 4040 kertaa)

Helmikuu 07, 2017, 17:43:28 ip
Luettu 4040 kertaa

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä olen ollut siinä käsityksessä että tullia pitää maksaa tavarasta,eikä postimaksuista.
Sitä tavaran ja postimaksujen hintaa jopa kysytään nettitullauksessa,kuitenkin maksu määrättiin kokonaissummasta,kustiinko minua nyt silmään.
Huijaako Tulli?

Helmikuu 07, 2017, 17:59:13 ip
Vastaus #1

Jaakko Latvanen

• Vieras
Mie oon siinä käsityksessä, että valitettavasti ei huijaa.

ALV peritään tavaran hinnasta Suomessa.  Eli siihen hintaan sisältyy rahdit Suomeen.  Niin se joutuu tavaroita maahan tuova yrityskin maksamaan ALV:n kaikesta siitä osuudesta, mistä joku muu ei ole vielä maksanut.  Itte asiassa en ennää ookkaan ihan varma, onkos se tullien osalta sama kuin ALV:n?

jv

EDIT EDIT: Panin kuukkeliin hauks "tullin määräytyminen".  Heitti erittäin selkeille tullin sivuille.  Ei oo perineet väärin, vaan sääntöjensä mukaan.
EDIT EDIT 2:  No just näköjään sammaan aikaan Juhani jo laittokin...
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 07, 2017, 18:20:08 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Helmikuu 07, 2017, 18:17:06 ip
Vastaus #2

Juhani Halmeenmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Suzuki VX 800 '92 sivuvaunulla, sekä MB 230CE ja SLK200
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Helmikuu 07, 2017, 19:04:57 ip
Vastaus #3

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Juu, tulli menee ns CIF hinnasta, eli kamppeen hinta plus rahdin hinta plus mahdollisen vakuutuksen yhteissumma. Sitten koko heelahoidosta vielä 24% alvi.

Aika monet tavarat on tullista vapaita, tai ainakin sellaisiksi tulkittavissa. Lista näistä luokituksista on Tullin sivuilla. Mutta alvi menee tullittomissakin hinnasta ja rahdista.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Helmikuu 07, 2017, 19:43:21 ip
Vastaus #4

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Saa nähdä yrittävätkö tullia tavarasta jonka saan USAst lahjaksi.
Tapahtui nimittäin mielestäni erikoinen tapaus kun kyselin siihen rakenteilla olevan pyörän vetohihnan värinänvaimentimen rullan voimaa millä sen pitäisi hihnaa painaa.
Asiaa kysyin ko. pyörämerkin jenkkiläiseltä keskustelu foorumilta,sain vastauksen kysymykseeni ja YVnä eräs herra kysyi että ottaisinko sellaisen lahjaksi vastaan kun on ylimääräisenä hyllyssä ja siis ihan minulle tuntematon henkilö.
Tottakai lupauduin ja nyt seurannan mukaan paketti on Helsingissä tullissa.
Elikkä saa nähdä tuleeko siitä jonkinlainen kysely ja mitä siitä eteenpäin kun osa on lähetetty minulle lahjana enkä ole siitä mitään maksanut.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Helmikuu 07, 2017, 21:00:02 ip
Vastaus #5

Juhani Halmeenmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lahja-asiaankin on vastaus tuolla Tullin sivuilla...
Suzuki VX 800 '92 sivuvaunulla, sekä MB 230CE ja SLK200
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Helmikuu 07, 2017, 22:10:58 ip
Vastaus #6

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Olen paljonki tilaillut ulkomailta ja pyytänyt merkinnän lahja ja yksityisen lähettäjän, hyvin on toiminut samoin hinta pakettiin pieneksi. Hyvänen aika kauppaahan ne tekee eikä rikosta.

Helmikuu 07, 2017, 22:13:18 ip
Vastaus #7

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Lahja-asiaankin on vastaus tuolla Tullin sivuilla...

Juu, rahteineen olikseny max 45 taalan arvoinen kampe tulee lahjana jos siinä päällä lukee että lahja.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”