Kirjoittaja Aihe: Mopon vaijerit  (Luettu 8135 kertaa)

Syyskuu 04, 2016, 11:06:00 ap
Luettu 8135 kertaa

teuvo venäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eikö mistään saa Soliferiin (Speed 69) valmiita vaijereita.Ostin noita joissa on ne ruuvilliset nipat mutta vaikka hampaat irvessä kiristää sitä ruuvia niin vain luistaa.Eihän tällaisen varaan voi laittaa esim.etujarrua.Henkihän siinä menee kun nippa luistaa.Nimim.ei ole tinaus tai juotosvek´hkeitä eikä taitoa.Kele!

Syyskuu 04, 2016, 11:39:16 ap
Vastaus #1

Kari Vähäkainu

• Vieras
Olen tehnyt useaanpaan mopooni itse vaijerit juurikin ruuvikiinnitteisillä nipoilla eikä yhdessäkään vaijerissa ole nippa luistanut. En ole tinaillut vaan pelkästään ruuvannut nipat kiinni. Totta että etujarruvaijerin nipan ei olisi suotavaa päästä luistamaan.

Syyskuu 05, 2016, 02:32:01 ap
Vastaus #2

Kimmo Partanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itse en luota ruuvinippoihin ja kun ei monesti ole alkuperäinenkään systeemi.

hyvällä tinalla nipat kiinni. 200W - 300W kolvi toimii hyvin, kun putsaa rasvat kunnolla pois.

Syyskuu 05, 2016, 09:18:34 ap
Vastaus #3

Atro Jaako

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vaijerin päähän kannattaa taitella "haittoja", jotta vaijeri ei pääse luistamaan suoraan tinauksesta läpi.
Olen myös tinaillut ruuvinopoja ruuvauksen lisäksi.
Asioilla on tapana järjestyä

Syyskuu 05, 2016, 17:28:30 ip
Vastaus #4

Kari Viitanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nykyään ei enää valmiita vaijereita saa mistään, vaikka olisi rahaakin, itse ne on tehtävä, (paitsi yleisimmät tunturimallit).
Paljasta vaijeria, harmaata vaijerin kuorta, säätöruuveja ja nippoja on saatavana. Juotosnippa kannattaa hopealla juottaa kiinni niin pysyy eikä tarvitse pelätä irti luistamista.

Syyskuu 05, 2016, 19:43:53 ip
Vastaus #5

Jarmo.Peltola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kuvan vaijeri löytyy mutta mistä lie päällystän pituus 81 senttiä

[ylläpito on poistanut liitteen]

Syyskuu 06, 2016, 14:41:08 ip
Vastaus #6

Oiva Ahonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei taida saada enää, itse ne on tehtävä.
Mulla olisi toisenlainen asia. Mopo käydä prutkutti. Päätin vaihtaa katkojankärjet. Eikä lähtenyt enää käymään. Kipinä oli kadonnut.
Kysysin, mitä tein väärin.

Syyskuu 06, 2016, 15:12:47 ip
Vastaus #7

Kari Vähäkainu

• Vieras
Ei taida saada enää, itse ne on tehtävä.
Mulla olisi toisenlainen asia. Mopo käydä prutkutti. Päätin vaihtaa katkojankärjet. Eikä lähtenyt enää käymään. Kipinä oli kadonnut.
Kysysin, mitä tein väärin.

Ethän unohtanut kärjiltä lähtevän johdon juuresta muoviprikkaa ettei maadota siitä koko ajan? Mulle tuli kerran mopo joka ei suostunut toimimaan vaikka kaikki oli vaihdettu uuteen, syylliseksi paljastui puuttuva eristeprikka. Sen kun asensi niin mopo pelas kuin Rolex.

Syyskuu 06, 2016, 20:51:24 ip
Vastaus #8

Anssi Lindahl

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Toinen mahollinen syylinen sammutin johto litistynyt lohkon ja virtakentän väliin,tällänen lapsonen täälä paljastu kerran syyliseksi :P

Syyskuu 08, 2016, 18:12:36 ip
Vastaus #9

Martti Räisänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Jäikö jotain kärkien väliin !!

Syyskuu 08, 2016, 18:37:39 ip
Vastaus #10

Jari Eronen

• Vieras
Täältä ääni sekä Karin muoviprikalle, että Anssin litistyneelle ja eristeensä kadottaneelle johtimille. Nimimerkki "kokemusta löytyy". Oli kyllä muuten vaikea hahmottaa vika.

Syyskuu 09, 2016, 18:14:18 ip
Vastaus #11

Jorma Mitro

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mercedes-Benz GLC Coupe 400d --22
Minulta löytyy jonkinverran vaijeritavaraa metreittäin, esim. kolmenlaista harmaata kuorta, erilaisia juotettavia messinkinippoja, päätehylsyjä, ohjurihylsyjä, hahlonippoja, M5-säätöruuveja jne.
Nämä ovat lähinnä vespoihin tarkoitettuja mutta soveltuvat osin myös muihin pyöriin.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Syyskuu 09, 2016, 18:17:45 ip
Vastaus #12

teuvo venäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kuten alustuksessani mainihtin en osaa juottaa tai tinata.Siksi olisin halunnut valmiit nipalliset vaijerit.Täytyy yrittää nyt vain kiristää ruuvia tiukalle ja käsiä ristiin.

Syyskuu 09, 2016, 21:32:06 ip
Vastaus #13

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Niihin iankaikkisen vanhoihin vehkeisiin mitä olen laitellut on ollut pakko itse tehdä vaijerit,en osannut sitä hommaa vielä 10 vuotta sitten mutta sekin oli opeteltava.Varmasti sinäkin sen opit kun minäkin ja ne tarvittavat työkalut eivät maltaita maksa.Mutta jos et halua tai ei sinulla muuten ole mahdollista niitä itse tehdä niin varmasti tästä porukasta löytyy tekijä mutta siihen tekijä tarvitsee tarkat mitat vaijerista,kuoresta,säätöruuveista,päätyholkeista ja nipoista ym.En itse voi tarjoutua tekijäksi koska minulla ei tällä hetkellä ole nippoja.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58