Kirjoittaja Aihe: Honda XL 500 R kannen öljyvuoto  (Luettu 4399 kertaa)

Heinäkuu 13, 2015, 09:27:34 ap
Luettu 4399 kertaa

Matti Salmela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tervehdys!

Tallissa on suvussa uudesta asti ollut -84 XL jonka oheisen linkin mukainen öljyvuoto paheni vuosien mittaan sellaiseksi, että jätin pyörän aikanaan seisomaan ja odottamaan museoikää.

http://www.xl500.de/tipps/topseite/schraubertipps.htm

Löytyykö Suomesta kohtalotovereita jotka olisivat ao. ongelman korjanneet? Lienee melkoinen homma eli kone päreiksi - omat taidot eivät yksin riitä :'(!

Heinäkuu 15, 2015, 14:01:10 ip
Vastaus #1

Matti Salmela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kun ei kohtalotovereita tunnu löytyvän niin kuinka monta tuntia työtä ao. remontti arvion mukaan veisi liikkeessä - siis moottorin yläpään purku & uusien kierteiden teko ja sitten kasaus? Itsellä ei taidot riitä kuin korkeintaan purkuun...

Elokuu 17, 2016, 15:45:08 ip
Vastaus #2

Matti Salmela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eikö tosiaan löydy apuja kansiongelmaan?

Kai näitä pyöriä on muillakin jäsenillä?

Elokuu 17, 2016, 16:20:52 ip
Vastaus #3

Juha Helminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
On ollut kyseinen kapistus josta otin koko yläkerran remonttiin lievän savuttamisen ja öljyvuodon takia. Tästä kylläkin aikaa 15 vuotta joten ihan ei kaikkea jaksa muistaa. Jokatapauksessa ei ole mikään mahdoton homma jos työkalut pysyy käsissä ja löytyy joku manuaali avuksi. Nokka oli muistaakseni laakeroitu suoraan koppaan joten tiivisteitä ei tuohon kopan väliin kuulu (liimaa lukuunottamatta). Vuotoa taisi olla itsellä puolipuristimen akselilta ja venttiilikopan välistä. Jos ja kun sen aukaisee, kannattaa samalla kunnostaa kaikki samalla, eli tsekkaa männän, sylinterin, jakoketjun + kiristimen jne.

Samanlaista vikaa oli myös -86 600 DR:ssä joka oli myös helpohko laittaa kuntoon.

Olen asentanut Helicoileja jos hiemankaan on ollut kierteissä sanomista.

Nyt olen myös antanut itselleni varovaisen luvan lähteä hankkimaan museoitavaa tai paremminkin jo museoitua XL:ää tai Tohtoria.

T: JH

Elokuu 19, 2016, 09:10:05 ap
Vastaus #4

Matti Salmela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitos neuvoista!

Pitää löytää pystyvämpi kaveri hommaan mukaan - purkamaan olen kyllä hyvä :laugh:!

Samoin pitää metsästää tiivisteet etukäteen.