Kirjoittaja Aihe: CB750KZ kytkin kolisee  (Luettu 3634 kertaa)

Elokuu 17, 2015, 19:47:01 ip
Luettu 3634 kertaa

Tapio Ikonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mistähän mahtaa johtua CB750KZ -79 kytkimen kolina tai lonksutus. Ääntä on kuulunut koko sen ajan, kun olen Hondalla ajellut reilun vuoden ajan. Ääni vaimenee kun kytkin on pohjassa. Jossain on varmaan väljää, mutta missä. Aiemmin kesällä oli hieman ongelmaa kykimen luistamisen kanssa, mutta pääsin luistamisesta eroon säädöllä. Mitä muuten olette käyttäneet moottoriöljynä, tuskin mitään täyssynteettistä kannattaa laittaa vanhaan pyörään vai miten on?? Neuvoista ja mielipiteistä kiittäen jo etukäteen..

Elokuu 17, 2015, 21:17:24 ip
Vastaus #1

Ilpo Ikonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Yamaha FJR 1300, Honda CB 900F , Yamaha YGS1F

Elokuu 17, 2015, 21:43:59 ip
Vastaus #2

Kari Tirkkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
nämät kalkatti jo silloin 80 luvulla mulla oli -82 mallinen joskus, venttiilien säätö ja kaasarien synkkaus ja nokkaketjun kireys kun mahd. hyvin kohdallaan niin äänikin on minimissään kaasarien synkkaus erityisen tärkeä

Elokuu 19, 2015, 21:39:25 ip
Vastaus #3

Tapio Ikonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Noista venttiilien säädöistä ja kaasareiden synkkauksesta tai siis niiden puutteesta saattaa tosiaan aiheutua kolinoita.
Onko ehdotuksia hyvästä putiikista pääkaupunkiseudulla, joka saisi vanhankin pyörän säädöt kohdalleen? Onnistuisi varmaan jotenkin itseltäkin, mutta tarkoitus olikin saada säädöt oikein. Nokkaketjun olen säätänyt, mutta on varmaan niin venynyt, ettei säädöt enää riitä tai muuten toimi kunnolla.
Kytkimen ajattelin joka tapauksessa tarkastaa ja tarpeen mukaan uusia. Entä ne öljysuositukset/kokemukset lähes nelikymppiselle CB750K:lle???