Kirjoittaja Aihe: Honda CB 750 K7 moottorin irroitus (kuvia lisätty)  (Luettu 12430 kertaa)

Maaliskuu 14, 2015, 15:10:58 ip
Luettu 12430 kertaa

Antti Koskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
hyviä neuvoja tarvis että miten liikahtaa rungosta pois. Kannen tiivisteen vaihtoa suunnittelin mutta öljypohjan irroituksen ja öljysihdin tarkistuksen jälkeen aiheellista tutkia konetta tarkemmin sisältä. Sihdissä mustia palasia.. Jakoketjun kiristimen rulla ja muuta mukavaa ottaa luupin alle kone irroitettuna. Kannen tiiviste oli alunperin pakkovaihdon edessä mutta tuo sihdin sisältö pisti suunnitelmia uusiksi.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 23, 2015, 21:16:00 ip kirjoittanut Antti Koskinen »

Maaliskuu 14, 2015, 15:31:21 ip
Vastaus #1

kari lampinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mihin järki loppuu,siitä voima alkaa
Pultit ,putket,kaasarit ym pois .
Nostamalla takaosaa hiemankoholle .Ja sitten pujottelet pois .Ota kaveri avuksi samoin esin alumiini rekkarirauta.Ota rauhallisesti ja tutki.Nämä mitä kirjoitin koskee kylläkin Tuutin koneen poistoa joten K7 voi olla pieniä omia erikoisuuksia.

Maaliskuu 14, 2015, 18:21:10 ip
Vastaus #2

Antti Koskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
juu joku minimallin moottorinostin ois kätevä. puomi vaihdelaatikon päälle suurinpiirtein kaasareitten kohdalle ja kone kapaloituna puomiin. pikku nosto ja hep kone on irti kun vetää vaan rungolta pois. Tämän tyyppisen irroituksen nähny kuvana joltakin jenkkisivulta missä ooi joku rautatankon millä nostettiin.

Toinen aika vakio että pyörä kyljelleen ja nostaa runko pois koneen ympäriltä..

Maaliskuu 14, 2015, 20:38:30 ip
Vastaus #3

kari lampinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mihin järki loppuu,siitä voima alkaa
Kun koo seiska aikanaan tuli niin mulle sanotiin näin kun kehuin että ompa komee tuutti niin vastaus oli EI TÄÄ MIKÄÄN TUUTTI OLE VAAN KOO SEISKA >:( ja nyt sitten kelpais tuutiksi .Kukin pitää mitä pitää mää pidän että tuutit on K0-K6 ja muut on seiskapuolikkaita hondia.Mulle ei ole myöskään mitään pikkutuutteja Cb 500 tai 350F .

Maaliskuu 14, 2015, 23:30:28 ip
Vastaus #4

Ipi Laaksonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuutti on Tuutti silloin kun se on OHC koneella eli kahdeksanventtilinen ! Piste 8)

Maaliskuu 15, 2015, 07:29:55 ap
Vastaus #5

Antti Koskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
minun mielipide tähän että jos isketään koko rivi moottoreita vuodesta 69 vuoteen 78 erinäiseen järjestykseen ilman kaasuttimia niin voisin vähä väittää vastaan että ei siitä helposti sanota minkä vuoden hondasta on. Villi veikkaus että yleinen vastaus olisi että hieno rivi TUUTIN koneita..

Eli kun venttilikopassa maagiset kirjaimet OHC niin se on tuutti. en kyllä ymmärrä mikä mustalammas K7 muka on...ulkonäkö ja moottori samaa kastia muiden TUUTTIEN kans.

ja sitten  tuo että kun myydään vaikka tuutin kaasareitten korjaussarja niin myydäänkö koko mallisarjan sarjat k0-k8 keralla? kai se järkikin sanoo että k0-k8 on eroja kun osia ostetaan eikä sanota että myyppä tuutin osa se ja se... nii minkä TUUTIN?? k2?? k7?? k5?? nää ei ole samanlaisia.. vai onko taas aukko minun sivistyksessä?? hä?
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 15, 2015, 07:39:14 ap kirjoittanut Antti Koskinen »

Maaliskuu 15, 2015, 14:37:02 ip
Vastaus #6

Antti Koskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
aika pieniä muutoksia "oikeaan tuuttiin" verrattuna... nooh hällä väli ja se on makuasia sano koira kun palleja nuoli. oma mielipide että CB750 k0-k8 yhdellä nokka-akselilla on tuutteja.

ettei ny väittelyksi räjähdä tämä sivu niin alan suunnittelemaan koneen irroitusta, toivomaan parasta ja pelkäämään pahinta mitä moottorista löytyy kun saa aukastua.

Maaliskuu 23, 2015, 08:58:13 ap
Vastaus #7

Antti Koskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
pikku taiteilua mutta tulipahan pois rungon sisuksista. en kovin useasti haluais tehä kuitenkaan ja hatun nosto niille jotka runkoa tai konetta naarmuttamatta saa takasi kun entisöivät näitä. kuviakin olis mutta isoja kun perkele.. pitää kokeilla jollakin ohjelmalla pienentää nii saatte kauhistella..

Maaliskuu 23, 2015, 21:12:24 ip
Vastaus #8

Antti Koskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Se on siinä.. Rapsakka tunti meni että sai taikinoitua koneen pois ilman apujoukkoja...

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 23, 2015, 21:14:26 ip kirjoittanut Antti Koskinen »

Maaliskuu 25, 2015, 20:52:51 ip
Vastaus #9

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
 Monessa pyörässä on moottorin irrotus tehty aika ahtaaksi. Mutta jos on meininkinä purkaa se kone osiin, niin itse olen todennut kaiken parhaaksi keinoksi ottaa ensin kansi, sylinteriryhmä, männät yms. pois, ja sen jälkeen itse moottorilohkon nosto. On heti paljon kevyempi ja antaa tilaa nostaa myös ylöspäin. Ei raavi runkoa eikä moottoria niin helposti kun silloin on enempi sitä tilaa nostaa, ja tarvittaessa myös vähän käännellä sitä moottoria.
 2 m. kakkosnelonen rungon välistä ja se lankku liinoilla tiukasti moottoriin kiinni. Ja sitten nousee helposti kahteen tyttöön. Suojat sen rungon ympärille, esim. suojamatosta.

Ja se yläkerran ja sylinteriryhmien kasaus siten vasta kun lohko on paikallaan siellä rungossa.

Maaliskuu 25, 2015, 20:59:50 ip
Vastaus #10

Antti Koskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ja se yläkerran ja sylinteriryhmien kasaus siten vasta kun lohko on paikallaan siellä rungossa.

miten mahtuu tuon tekemään??? ellei ole pinnapultteja myöten sylinterit pois? ko? kö?
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 25, 2015, 21:01:39 ip kirjoittanut Antti Koskinen »

Maaliskuu 26, 2015, 10:17:07 ap
Vastaus #11

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
 Juu, eipä ollut minulla tarkempaa tietoa hondan moottorista. Että onko noinkin hankalaksi tehty hondan moottorin irrotus ja kasaus?  :o

Maaliskuu 27, 2015, 08:42:53 ap
Vastaus #12

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Juu, eipä ollut minulla tarkempaa tietoa hondan moottorista. Että onko noinkin hankalaksi tehty hondan moottorin irrotus ja kasaus?  :o

Niin,onkohan yhtään CB mallia,isompaa tai pienempää josta mahtuis pytyt nousemaan ylös koneen ollessa kiinni rungossa?
Minäkin ensin luulin kun ekaa kertaa ryhdyin hommaan mutta pian huomasin että ottaa emäputkeen kiinni.(CB350).