Kirjoittaja Aihe: Sachs 50/2 moottorin etntisöinti ja pakokäyrä 22mm  (Luettu 6204 kertaa)

Tammikuu 06, 2015, 18:56:30 ip
Luettu 6204 kertaa

Mauno Pirkola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kertokaapa kokeneemmat mikä olisi fiksuin tapa palautta ajansaatossa kolhuja saanut Sachs 50/2 moottori lähes entiseen loistoonsa.

1. maalaus, mitä maalia olette käyttäneet, minun pitäisi löytää oikea väri ja maalin tulisi kestää bensiiniäkin

2. kiillotus?

3. jokin muu konstiko?

Tätä aihetta on varmaan käsitelty jo monesti mutta en löytänyt vastausta foorumista, kiitos jo etukäteen vastauksista  :)

- mauno

Ps. onko kellään ylimääräistä 22mm pakokäyrää Safir- 72, voisin ostaa
Lelut, Jupite Safir, IC M49, Suzuki DL650

Tammikuu 07, 2015, 06:17:46 ap
Vastaus #1

Hannu Suominen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
itellä on maalatut lohkot....niinku ne alkujaanki on kai maalatut ihan olleet....nyt en maalin mitään koodei muista mut jostain värikartast löytys kyl niin lähelle oikeeta et itel ainakin kelpas.... 2 komponenttimaali kysees ja ruiskulla maalattu.... tuntuis kestävän aika kivasti bensaa ja öljyykin. lohkot vaan pesin kunnolla ja hinkkasin rasvanpoisto aineella ja sit kevyt karhennus hienolla paperilla ja siihen suoraan ilman mitään pohjamaaleja ohuehko kerros. tosta käyrä asiasta et onko safiris tosiaan vaan 22mm käyrä ku vanhemmis sassilaisis 28mm..... en siis tosiaan tiedä ni siks tuli epäilys :D

Tammikuu 07, 2015, 20:47:01 ip
Vastaus #2

jorma suvimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
itellä on maalatut lohkot....niinku ne alkujaanki on kai maalatut ihan olleet....nyt en maalin mitään koodei muista mut jostain värikartast löytys kyl niin lähelle oikeeta et itel ainakin kelpas.... 2 komponenttimaali kysees ja ruiskulla maalattu.... tuntuis kestävän aika kivasti bensaa ja öljyykin. lohkot vaan pesin kunnolla ja hinkkasin rasvanpoisto aineella ja sit kevyt karhennus hienolla paperilla ja siihen suoraan ilman mitään pohjamaaleja ohuehko kerros. tosta käyrä asiasta et onko safiris tosiaan vaan 22mm käyrä ku vanhemmis sassilaisis 28mm..... en siis tosiaan tiedä ni siks tuli epäilys :D
kyllä osasa safiireita on 22 pakokäyrä seon myös merkattu tyyppikilpeen

Tammikuu 10, 2015, 18:46:02 ip
Vastaus #3

Hannu Suominen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
pakko todeta että aina sitä uutta oppii :D en tosiaan ollu tietonen tästä....

Tammikuu 10, 2015, 21:15:58 ip
Vastaus #4

Mauno Pirkola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ilmeisesti tuota Jupiter Safirin mallia on myyty aikoinaan vähän koska kukaan ei ilmeisesti ole teettänytkään 22mm pakokäyrää, (pahus kun poikasena hukkasin sen kun piti saada tehoja vs pappatunturiin :police:)

Moottorin kilven mukaan tuo minun mopo on -71, mutta kilpien värien mukaan ollut virallisesti liikenteessä 73-74, mopo ollut minulla uudesta asti.

Semmoiseenkin kiinnitin huomiota nettiä selatessa että osassa Safireissa on tankin reunuksissa valkea raita kromin ja sinisen rajapinnassa, minun mopossa sininen menee kromiin kiinni vain tankin päädyssä ja alla valkea reunus, onko kellään vastaavaa havaintoa, onkohan nuo maalattu suomessa maahantuojan/jälleenmyyjän toimesta (minulla SOK), eli olisivat osin yksilöitä, joissakin taas krominen takalikasuoja, minulla maalattu.

Moottorin maaliin löytyi ratkaisu maali liikkeessä, löytyi värinumero, en tosin ole vielä testannut kun pitää putsata ja pohjamaalata moottori ennen varsinaisen maalipinnan ruiskutusta.
Lelut, Jupite Safir, IC M49, Suzuki DL650

Tammikuu 20, 2015, 23:36:57 ip
Vastaus #5

jorma suvimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ilmeisesti tuota Jupiter Safirin mallia on myyty aikoinaan vähän koska kukaan ei ilmeisesti ole teettänytkään 22mm pakokäyrää, (pahus kun poikasena hukkasin sen kun piti saada tehoja vs pappatunturiin :police:)

Moottorin kilven mukaan tuo minun mopo on -71, mutta kilpien värien mukaan ollut virallisesti liikenteessä 73-74, mopo ollut minulla uudesta asti.

Semmoiseenkin kiinnitin huomiota nettiä selatessa että osassa Safireissa on tankin reunuksissa valkea raita kromin ja sinisen rajapinnassa, minun mopossa sininen menee kromiin kiinni vain tankin päädyssä ja alla valkea reunus, onko kellään vastaavaa havaintoa, onkohan nuo maalattu suomessa maahantuojan/jälleenmyyjän toimesta (minulla SOK), eli olisivat osin yksilöitä, joissakin taas krominen takalikasuoja, minulla maalattu.

Moottorin maaliin löytyi ratkaisu maali liikkeessä, löytyi värinumero, en tosin ole vielä testannut kun pitää putsata ja pohjamaalata moottori ennen varsinaisen maalipinnan ruiskutusta. mootori voi olla myös edellisvuosien varastoa,  tankin raita on luultavasti kulunnut ,eri malli eri loksu