Kirjoittaja Aihe: Nahkapuvun hoito  (Luettu 6197 kertaa)

Toukokuu 26, 2016, 10:47:20 ap
Luettu 6197 kertaa

henrik blanck

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Zündapp KS 125 Sport
Nahkapuku alkaa olla kova koppura. Pitäisi saada pehmenemään.
Millä aineilla ja miten olette hoitaneet vanhoja nahkapukuja ja -takkeja?
Harrastaminen alkaa vasta sitten, kun osia ei löydy enää mistään

Toukokuu 26, 2016, 11:18:23 ap
Vastaus #1

Stefan Holmström

• Vieras
Minä olen käyttänyt omissa nahkavaatteissa jo monta vuotta Tallipojan valjasrasvaa. Löytyy ainakin Varustelekasta (mustana ja kirkkaana) ja taitaa Tokmannillakin olla (ainakin kirkasta oli viimeksi). Aloitin tällä nahkavaatteiden rasvaamisen jo 90-luvulla, ja olen erittäin tyytyväinen. Sottaista työtä, mutta imeytyy hyvin ja musta nahka saa takaisin värinsä (eikä se takkiin imeytynyt väri ole värjännyt muita vaattteita).

https://www.varusteleka.com/en/product/tallipoika-leather-grease-500-ml-black/23109

Toukokuu 27, 2016, 19:09:11 ip
Vastaus #2

Jarno Forssell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ääni valjasrasvalle. Jos oikein likainen nahka, niin nahkasaippualla (rasvainen saippua) pesu ja kun on kuivunut hyvin niin valjasrasvaa kerros tai kaksi, jonka jälkeen on taas kuin uusi.

Löytyy joka prismasta muistaakseni. Kannattaa ostaa sitä väritöntä.
https://www.prisma.fi/fi/prisma/valjasrasva
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 27, 2016, 19:11:00 ip kirjoittanut Jarno Forssell »
Tuumaustauko Blogi asiaa CX500, GL1100 Hondista sekä Kawasaki VN750 customista + Suzuki Burgman AN400 skootterista

Toukokuu 29, 2016, 18:08:32 ip
Vastaus #3

Kimmo Partanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Entäs sitten jos haluaa säilyttää patinan näön?

Ei saisi yhtään kiillottua tai kadota tuo patinan näkö.

Millä tuollasen saa pehmeämmäksi?

Kylvin tuon viime kesänä toluvedessä, kun oli taskut ja kaikki täynnä hiirenpaskaa ym likaa. Saattaa olla vähän liian raju hoitelu tollanen.

KP
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 29, 2016, 18:15:20 ip kirjoittanut Kimmo Partanen »

Toukokuu 29, 2016, 21:36:33 ip
Vastaus #4

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Edellämainitusta tuoteperheestä valjasöljy.
Se pehmentää ja imeytyy nahkaan mutta ei jätä vahamaista pintaa kuten valjasrasva.