Kirjoittaja Aihe: Kulutus kohdalleen  (Luettu 3466 kertaa)

Heinäkuu 18, 2014, 17:12:03 ip
Luettu 3466 kertaa

Harri Kauranen

• Vieras
Mulla tossa pihassa on toi Caprin 98 skootteri.Tänään ajoin tasan kymmenen kilometriä ja bensaa kulu tasan puolitoista litraa.Minusta kulutus on kova,meinaan mun mersukin menee puolella tosta määrästä.Vuotoja ei ole,eli eikös se ole sit neulaa rajusti pudotettava,ei taida suuttimia löytyä,ellei joku mopon suutin satu käymään.Mutta nyt kulutus tosiaan on 15l/100km.En vielä ole vilkaissutkaan,mutta ehkä aamulla.

Heinäkuu 18, 2014, 17:34:29 ip
Vastaus #1

Jani Erola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Norton Big Four 1950 & Commando 961 Cafe Racer
Ei tuo pahalta kulutukselta kuulosta. Minä kävin koeajamassa mahonkiveneen isompaa moottoria
toissapäivänä. Kierrettiin Kutalan saari ja kilometrejä saman verran noin 10km. Polttoainetta kului saman verran noin 15litraa.
kone on 1972 65hp Mercury. Kaikki on suhteelista.... ;)

Heinäkuu 20, 2014, 07:50:47 ap
Vastaus #2

Harri Kauranen

• Vieras
Eilen sit aamusta vähän roplasin ja pudotin neulaa yhdellä pykälällä,sit seosruuvia karvanverran ruuvailin.Nyt sit seikkailin semmoset parikymmentä kilsaa ja enää ei vienny kun semmosen litran.Elikkä nyt olis jo ihan siedettävissä lukemissa,toi ois semmoset viis litraa sadalle enää.Ehkä vois sitä seosruuvia vielä karvan kiertää auki,vois aavistuksen vieläkin saada kulutusta alemmas,mutta toikin mulle jo alkaa riittään.Kahella pykälällä kun neulaa pudotin,en saanu enää edes käymään,eli se oli liikaa.