Kirjoittaja Aihe: Morjestelua..  (Luettu 6140 kertaa)

Elokuu 14, 2013, 18:27:01 ip
Luettu 6140 kertaa

mika saretvuo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi.

Monesti olen tuossa ajellessa miettinyt että kun me motoristit moikkaamme toisamme.
Milloinkohan tuo tapa on alkanut maassamme? Kiinnostaisi miten vanha tapa tuo on? Ja te jotka olette ajaneet ulkomailla. moikkaillaanko sielläkin?

-M-
« Viimeksi muokattu: Elokuu 15, 2013, 15:27:53 ip kirjoittanut mika saretvuo »

Elokuu 14, 2013, 19:48:14 ip
Vastaus #1

Arto Ahonkivi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kun itte ajoin ekaa motskaria, morjesteltiin jo silloin elikkä ainakin 30 vuatta on jo morjesteltu.

Elokuu 14, 2013, 20:00:04 ip
Vastaus #2

Tauno Nousiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Se on todella Hieno tapa!! 70 luvulla kun ajoin Motoguzzilla 125c oli hieno moikata kun oikeita isoja pyöriä tuli vastaan!
Autoilijat moikkaa nykyään joillakin sormilla!Kyllä on hienoa jatkaa perintöä tervehtimisestä,kun se ei maksa euron euroa!
Elikä kunnon Motoristit moikkaa aina,sukupuoleen,ikään,merkkiin,malliin,jne. katsomatta!!
terv tane
GoldWing 1100 Interstate - 81

Elokuu 14, 2013, 22:32:24 ip
Vastaus #3

Pekka Koivu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 8930
Olen ajanut Baltiassa, Venäjällä ja Valko-Venäjällä, ja aina on lapa noussut muilta motoristeilta. Eikä ole tauoilla yksin tarvinnut olla, jos on ollut muita moottoripyöräilijöitä samalla paikalla. Hieno tapa.
Honda VF1000F2: "Hillittyä charmia" TM 15/1985
Honda V65 Sabre: "A great,big bike" Cycle World 05/1984
Aprilia RST1000 Futura 2001

Elokuu 17, 2013, 12:41:53 ip
Vastaus #4

mika saretvuo

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Baltiassa ja venäjällä ainakin mutta mites muualla euroopassa ja amerikan mantereella?

Harva enää täällä lukijoista on ajanut -30 luvulla mutta lapsena silloin ollut voi muistaa. 1950 luvulla oliko silloin jo jokaisen
moottoripyöräilijän moikkailu alkanut?

-M-

Syyskuu 09, 2013, 21:32:39 ip
Vastaus #5

Matti Heinonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niin kauan kuin muistan on morjestettu.

Mutta, kun Turussakin kaupunkialueella tulee kaiken aikaa vastaan pyöriä, ymmärrän kyllä, jos ei aina viitti kättä nostaa.Tien päällä kyllä. Ja se tapa kyllä periytyy ajoilta, jolloin  pyöriä oli enintään noin kymmenen prosenttia nykymäärästä. Mutta mukava tapa kaiken kaikkiaan.

Syyskuu 15, 2013, 09:20:07 ap
Vastaus #6

jouko linnamaa

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tervehtiminen ja morjestelu on todella mukava tapa, jonka soisi jatkuvan.

Olen kuitenkin huomannut, että tapa on vähän väljähtänyt. Olen pannut merkille, että tiettyä valikoivuutta on tullut sille, ketä morjestellaan. Kun olen ajanut vanhalla pyörällä, eivät kaikki motoristit hirveän aktiivisia ole tervehtimään. Sen sijaan, kun ajan uudella pyörällä kädet nousevat ahkerammin. Samoin olen huomannut, että näissä motoristitapahtumissa tietyn pyörätyypin omistajat kerääntyvät aina yhteen, eikä kiinnostuta ja tervettä uteliaisuutta muihin ole.

Olisi reilua, toivottavaa ja alkuperäisen motoristihengen mukaista suhtautua kaikkiin alan harrastajiiin tasapuolisen kohteliaasti pyörän ikään, kokoon ja pyörätyyppiin katsomatta.  Me veteraanipyöräilijät voimme näyttää tässäkin suhteessa esimerkkiä nuoremmille ja tuoreimmille alan harrastelijoille.

Joke

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 15, 2013, 09:21:57 ap kirjoittanut jouko linnamaa »

Syyskuu 15, 2013, 11:47:26 ap
Vastaus #7

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Samaa mieltä. Mukava tapa. Itse olen vain vanhalla mopolla ollut liikenteessä ja on kovasti ilahduttanut, kun moni ns. oikealla moottoripyörällä ajeleva veteranisti on tervehtinyt. Uudempienkin joukosta käsi aina silloin tällöin nousee.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.