Valikko »
Pääsivu
Pääsivu
Facebook
Etusivu
Ohjeet
Haku
Kalenteri
Kirjaudu
Rekisteröidy
Vieras
Kirjaudu
Rekisteröidy
VMPK ry Foorumi
Moottoripyörät
Mopopalsta
Aihe:
Sachs moottorin sininen väritys?
« edellinen
seuraava »
Tulostusversio
Sivuja: [
1
]
Siirry alas
Kirjoittaja
Aihe: Sachs moottorin sininen väritys? (Luettu 3958 kertaa)
Elokuu 13, 2013, 19:49:21 ip
Luettu 3958 kertaa
Heikki Ahola
Jäsentiedot
Sachs moottorin sininen väritys?
Kuuluuko kytkimen puoleisen kopan sachs logon olla kiillotettu vai tuleeko siihen samaa sinistä kuin magneeton puolelle?
Olen jossain nähnyt kunnostetun moottorin missä siitä logosta oli maalattu jokin kohta. Kysessä on vuoden 1958 moottori.
Kirjattu
Elokuu 13, 2013, 21:36:47 ip
Vastaus #1
Hannu Suominen
Jäsentiedot
Vs: Sachs moottorin sininen väritys?
Nyt tulee siis pers tuntuma tietoo.... se vanhemman mallinen tarkistusluullu ei köäsittääkseni kuulu olla maalattu lainkaan? mutta se uudempi taas kuuluu olla sekä kiillotettu ja se syvennys osa sininen.... jos selityksestä nyt tolkkuu sai....tosin en osaa siit vanhemmastakaan varmaks sanoo et miten kuuluu olla
ite teen uudempaa konetta ja aion kiillottaa ne reuna osat ja logon...ja se syvennys tosiaan maaliin..
kenellä parempaa tietoa niin kertokoon...
Kirjattu
Elokuu 14, 2013, 07:22:48 ap
Vastaus #2
teuvo venäläinen
Jäsentiedot
Minulla on omasta ja museotarkastajan mielestä täysin alkuperäiskuntoinen Jupiter -58 1,25hv moottorilla (numero3170XXX) ja magneeton puolen teksti on tummansininen ja vaihteiston puoli maalaamaton.
Kirjattu
Elokuu 14, 2013, 09:58:35 ap
Vastaus #3
Petri Nippala
Jäsentiedot
Mulla on/on ollu aika paljon Sasseja,eikä yhessäkään oo ollu kytkinpuolella sinistä..
Kirjattu
Elokuu 14, 2013, 10:49:10 ap
Vastaus #4
Heikki Ahola
Jäsentiedot
Enpä laita siihen osaan sitten maalia, että tulee alkuperäinen. Eipä Cometin eikä Sachs ohjekirjoissakaan näkynyt mitään värejä kun oli aikanaan painettu mustavalkoisella. Kiitos kaikille vastanneille!
Kirjattu
Elokuu 14, 2013, 11:59:01 ap
Vastaus #5
Teppo Vuorenmaa
Jäsentiedot
Minäikn olen monta Sachs konetta nähnyt eikä ole koskaan sinistä kytkinkopan puolella näkynyt.
Kirjattu
Moottorin pärinää ja pauketta jo 40 vuotta!
Kalusto: Husqvarna 4342 vm. 1963 (kunnostettu, rekisterissä), Tunturi Super Sport vm. 1987 (kunnostettu, rekisterissä)
Elokuu 14, 2013, 13:58:38 ip
Vastaus #6
Kari Vähäkainu
Vieras
Sama havainto täällä, aikoinaan noita sassilaisia oli ainakin parisenkymmentä myllyä eikä yhdessäkään ollut mitään väriä kytkinkopan laatassa, paljaalla alumiinilla vaan.
Kirjattu
Tulostusversio
Sivuja: [
1
]
Siirry ylös
« edellinen
seuraava »
VMPK ry Foorumi
Moottoripyörät
Mopopalsta
Aihe: