Kirjoittaja Aihe: CZ 455  (Luettu 4611 kertaa)

Toukokuu 01, 2013, 08:43:44 ap
Luettu 4611 kertaa

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onko nuo mistään kotoisin? Aikalailla Jawaltahan tuo näyttää, minkä verran niissä on samaa?
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Toukokuu 02, 2013, 09:56:16 ap
Vastaus #1

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Aika paljo samaahan siinä Jawan kanssa on. Pieniä eroja siellä täällä. Nuo oli käsittääkseni haluttuja aikanaan, koska koneessa oli pari heppaa enemmän kuin vastaavassa Jawassa. Mulla on typ 450, joka eroaa käytännössä vain pienemmän moottorin verran. Sen verran pieni pyörä on ja ajoasento suunniteltu siten, että minä en 185cm pitkänä voi sitä vakio ohjaustangolla ajaa. Ottaa kahvat polviin kiinni.
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Toukokuu 02, 2013, 10:11:00 ap
Vastaus #2

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Aika paljo samaahan siinä Jawan kanssa on. Pieniä eroja siellä täällä. Nuo oli käsittääkseni haluttuja aikanaan, koska koneessa oli pari heppaa enemmän kuin vastaavassa Jawassa. Mulla on typ 450, joka eroaa käytännössä vain pienemmän moottorin verran. Sen verran pieni pyörä on ja ajoasento suunniteltu siten, että minä en 185cm pitkänä voi sitä vakio ohjaustangolla ajaa. Ottaa kahvat polviin kiinni.

Onko noiden runko miten vastaava Jawan kanssa? Tai siis jos tulee esim. moottorin kanssa ongelmia eikä tahdo varaosaa löytyä niin meneekö siihen Jawan kaksipuolikas heittämällä kiinni? Toisaalta luin, että Jawan 175 vaihteiston osat on noihin kelpoisia. Entäs sitten sylinterit ja männät? Ja sitten tuo sivuvaunuhommakin vähän saattaisi joskus kiinnostaa, onko CZ:n runkoon mitään itua kiinnittää Velorexiä?
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Toukokuu 02, 2013, 13:43:23 ip
Vastaus #3

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuotapa Jawan koneen sopivuutta en tiedä, kun mulla ei ole koskaan ollut Jawaa tai Jawan konetta. Rungon selkein tunnistettava ero on etuputki, Jawassa kantikas - CZ:ssä pyöreää putkea. Hyvin paljon saman näköisiä muuten, mutta tarkoista mittasuhteista en tiedä. Sylinteri ainakin on erilainen. Jawassa on tuplaputket, mutta CZ:ssä vain yhdellä pakoaukolla.
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry