Kirjoittaja Aihe: "Paskasta" ei voi vaatia timantin hintaa  (Luettu 6083 kertaa)

Maaliskuu 09, 2013, 00:38:01 ap
Luettu 6083 kertaa

aku porkola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Aloitan keskustelun halutakseni kartoittaa kuinka montaa muuta on huijattu katsomaan/noutamaan lopullisesti loppuunajettuja osia?

Maaliskuu 09, 2013, 05:47:18 ap
Vastaus #1

Harri Holopainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ateisti, takapiru, vastarannankiiski, humaani?
No, joo, kyllä se tuntuu olevan joidenkin tapa saada paska myydyksi  :(
Viimeksi Oulusta hain paskaa koska ei voinu enää mitään, matkakulut jo sen verran isot että pakko tyytyä vaikka ...

Onneks ei tarvihe kusettaa toisia ja toiset vaan menettää luottamuksensa ja kasvonsa, jos niitä on ollutkaan  :embarassed:

PS. Tämä henkilö ei ole Reijo, jonka kanssa kaupat on onnistuneet ilman ns. "jälkipuheita"
Hullu ja humalassa saa olla muttei tyhmä

Maaliskuu 09, 2013, 07:36:18 ap
Vastaus #2

Harri Kauranen

• Vieras
Saahan sitä pyytää ihan mitä vaan,mutta tarvis silti pysyä totuudessa,kun esim.on puhelinyhteydessä.Olen kanssa kerra ajannu melkein kuopioon ja täyttä romua sielä kuitenkin oli.Oltiin oltu puhelinyhteydessä ja kyllä silloin oli tullu aivan toisenlainen kuva myytävästä tavarasta.No ei se kuitenkaan hukkaan reissu hämeenlinna-kuopio mennyt.Sain sit samaan kasaan ylimääräistä osaa,että kannatti ajaa kuitenkin tuo reisu.Ei siitä kyllä tiliä tehny,kun myin ne ylimääräiset osat,mutta sain bensarahat voittoo.

Maaliskuu 09, 2013, 09:12:08 ap
Vastaus #3

jussi koskinen

• Vieras
Aloitan keskustelun halutakseni kartoittaa kuinka montaa muuta on huijattu katsomaan/noutamaan lopullisesti loppuunajettuja osia?

Tee jatkossa osat itse, niin saat sellaiset vimpaimet mitkä tyydyttää itseäsi.

Olen harrastanut vanhoja ajoneuvoja jo yli 40-vuotta, etsinyt osia ympäri Suomea, myös ulkomailta. Olen saanut hyviä "pisteosia", mutta myös sellaisia, jotka ovat olleet lähinnä malleja, ei silti ole koskaan tullut mieleeni syyttää yksityistä myyjää huijauksesta (ammattikauppiaat ovat asia erikseen).
Käytetyn tavaran kunto ja laatu on suhteellista, varsinkin kun puhutaan vanhoista moottoripyörän romuista.

Maaliskuu 09, 2013, 09:53:52 ap
Vastaus #4

timo t.laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
 kyllä noihin idioottimyyjiin on tullut törmättyä, etenkin ennen internet-aikaa. ,parikin(pitkää) hukkareissua on tullut tehtyä kun ei ollut kuvia myytävistä romppeista, jotka olivat sitten aivan muuta kuin ilmoituksessa luki. ,käytetyistä crossipyöristä voi löytyä mitä ihmeellisempiä virityksiä, yksi parhaita ostoksiani oli ktm joka oli purettu täysin osiksi, pääsi tsekkaamaan joka nippelin kunnon suurennuslasin kanssa :).
Simson 425 -57, Maico GM250 -85, Jawa 896, Jawa 640, CZ 513, TM450MX

Maaliskuu 09, 2013, 09:55:50 ap
Vastaus #5

lassi paavola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • mopolla pääsee :)
toisaalta joskus ei ole muuta kuin "paskaa" tuttuni laittoi supersportin jarrutangon kuntoon vaikka oli solmittu tigerin takahaarukan ympärille umpisolmulle ;D

Maaliskuu 09, 2013, 21:00:32 ip
Vastaus #6

Teuvo Lehtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mikä ristus on, kun ei aharista.
Toisinkinpäin voi käydä. Kaverini myi Fiat 600 ja 350 kilometrin päästä kaveri soitteli ja lupas sen ostaa. Kun kaverini oli sitä viemässä ja 50 km ennen määränpäätä soitti kaverille hän ei ollut enää ollenkaan varma ostaako sen. Lopulta onneksi pääsivät kauppoihin :-X
Honda cb350 twin-71 Honda Vt Shadow 750 -97 Tunturi Super Sport-81

Maaliskuu 17, 2013, 05:47:07 ap
Vastaus #7

Markku Hakola

• Vieras
Paskasta voi vaatia kyllä timantin hintaa ihan huoletta, mutta se on eri asia, kannattaako sitä maksaa, elikkä
eihän se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Noh, ylipäätään ei paljoo kannata näkemättä ostaam tai jos näin tekee, niin silloin saa syyttää itseensä.
Jokaisen luulisi tietävän, että harva se kauppias, joka myymäänsä tavaraa ei kehu tai edes vaikene "pikkuvioista".
Itse ostelen "netin yli" paljonkin ja monenmoista, mutta sen olen ottanu tavaks, etteä ellen pääse ostokohdetta tarkistaan ensin, niin pyydän kunnolliset valokuvat, varsinkin kriittisimmistä kohdista.
Jokaisella kun pikkuhiljaa alkaa olla edes jonkinmoinen kamera käytössä.

Mikäli myyjän "on vaikeata tai ei ehdi tms noita kuvia laittaa", niin etsiskelen rauhassa toisen kauppijaan, joka noin suostuu tekeen.