Kirjoittaja Aihe: Venäjän tuontivehkeen rekisteröinti?  (Luettu 7656 kertaa)

Marraskuu 07, 2012, 17:05:03 ip
Luettu 7656 kertaa

aku virrankoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minkälainen operaatio ja mitä papereita tarvii Uralin rekisteröintiin?(tuotu siis Venäjältä)......Vai onnistuuko ollenkaan :embarassed:
    Kyseleepi nimimerkki "teenkö turhaa remonttia" ;)

Marraskuu 07, 2012, 17:40:53 ip
Vastaus #1

Juhani Halmeenmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oliskohan helpompi, jos kerrot:
1) Minkä ikäinen pyörä?
2) Onko pyörälle venäläinen rekisteriote? (Eesti ei ole Venäjä sitten)
3) Onko pyörälle olemassa ikivanhat neuvostoliittolaiset paperit? (NL ei ole Venäjä)
4) Onko pyörälle jonkinlainen kelvon oloinen kauppakirja tai kuitti?
5) Onko pyörän RUNGOSSA ja noissa dokumenteissa sama numero?
6) Onko pyörän MOOTTORISSA tai EMÄPUTKEN LÄTKÄSSÄ ja noissa dokumenteissa sama numero?

Ensin pyörä mennään näyttämään katsastuskonttorille, sitten tehdään Tullissa tullaus, tai toisinpäin nuo kaksi toimenpidettä, makuasia, ja kun tulee tullauspäätös niin maksellaan verot, viimeiseksi haetaan suomalaiset kilvet.
Suzuki VX 800 '92 sivuvaunulla, sekä MB 230CE ja SLK200
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Marraskuu 07, 2012, 20:33:00 ip
Vastaus #2

Pasi Karjalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itellä tuli hommattua IC:n osakasa, joka aikoinaan on tuotu venäjältä osina. Mukana tuli neuvostoliittolaiset paperit ja ilmeisesti jonkinlainen kauppakirja ja tullin paperit. Käytin papereita konttorilla ja ne sano että pistä pyörä kasaan niin pistetään se kilpiin.

Marraskuu 07, 2012, 21:30:08 ip
Vastaus #3

aku virrankoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitos tiedoista ja kokemuksista!
Tuntuu siltä että remontti ynnä muu kunnostus ei mee hukkaan......Mapillinen papereita löytyy ;)
         t.Pete

Marraskuu 08, 2012, 15:30:13 ip
Vastaus #4

Pasi Mäkiranta

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei riemulla rajaa ku Rojaalilla ajaa
Mulla kans Virosta tuotu 1917 vuosimallinen pyörä, ja se ei taira olla ollu koskaa rekisteris ku on ollu armeijan käytössä, ekaksi Tsaarin armeijalla ja Bolseviikit myi/antoi osan niistä Viron armeijalle. Kiintoisa historia kuiteki pyörällä. Ja se pitääs saara rekisterihin, kauppakirjana Trafin luovutustodistus.

T:Rojalisti
Royal Enfield J2, 180 8HP(1924), 180 6HP(1917)+ 20's caferaser, Constellation, KX, RE Indian Chief. 1936 G, 1936 JF, Carberry  Enfield 1000cc INDIA. Carberry Australia 1070cc

Marraskuu 08, 2012, 18:05:47 ip
Vastaus #5

Toni Alaranta

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo alkup. rekisteriote, tullauspäätös ja luovarit(tai ostokuitti ym.) on ollut ne paperit millä saa rekkariin, itse rekisteröinyt kolme itälaitetta ja kaikki mennyt ok.
-Vinkkinä että jos pyörä tuotu EMU:n alueelta (esim. viro,latvia) alkuperäinen rekisterikortti viedään konttorilla. itse olen ottanut värikopiokoneella kopiot alkup. papereista talteen. (jos paperit on neukku-ajalta niin sitten saat pitää ne.)

Marraskuu 08, 2012, 18:20:24 ip
Vastaus #6

ARI JUMPPANEN

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
Mulla kans Virosta tuotu 1917 vuosimallinen pyörä, ja se ei taira olla ollu koskaa rekisteris ku on ollu armeijan käytössä, ekaksi Tsaarin armeijalla ja Bolseviikit myi/antoi osan niistä Viron armeijalle. Kiintoisa historia kuiteki pyörällä. Ja se pitääs saara rekisterihin, kauppakirjana Trafin luovutustodistus.

Hmmm... Paljonkos se olikaan se Virosta luvallisesti (luvattomasti) poisvietävän museotavaran ikä...?
Ei ainakaan kantsi varmaan niitten tullista mennä kyselemään, tuoreemmistakin löydöistä
ovat ruvenneet kiukuttelemaan.
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"

Marraskuu 08, 2012, 19:47:02 ip
Vastaus #7

Juhani Halmeenmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo alkup. rekisteriote, tullauspäätös ja luovarit(tai ostokuitti ym.) on ollut ne paperit millä saa rekkariin, itse rekisteröinyt kolme itälaitetta ja kaikki mennyt ok.
-Vinkkinä että jos pyörä tuotu EMU:n alueelta (esim. viro,latvia) alkuperäinen rekisterikortti viedään konttorilla. itse olen ottanut värikopiokoneella kopiot alkup. papereista talteen. (jos paperit on neukku-ajalta niin sitten saat pitää ne.)

Kunhan identiteetti selviää papereista pyörään yhdistetäväksi, ja pyörä täyttää suomalaiset ko ensirekisteröintiajankohdan vaatimukset.

Niistä papereista kuuluu saada kopiot konttoriltakin, joskaan laatu ei tietty ole yhtä hyvää kuin priimalla skannerilla.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 08, 2012, 19:50:34 ip kirjoittanut Juhani Halmeenmäki »
Suzuki VX 800 '92 sivuvaunulla, sekä MB 230CE ja SLK200
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Marraskuu 08, 2012, 22:21:27 ip
Vastaus #8

Pasi Mäkiranta

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei riemulla rajaa ku Rojaalilla ajaa
Moro

Silloon ku se 3 v takaperin tuli haettua (se 1917) mallin pyörä en tienny eres että Suomessakin on moinen laki museoajoneuvoille. No toisaalta tämä on kyllä sellaanen romuläjä, ettei sitä siinä vaiheessa miksikään moottoripyöräksi voinu vielä kutsua. No josko ensvuonna sais sen paremmin hahamollensa. Nyt ainakin on projekti kovasti työn alla ja ainakin vuotehen 2017 mennes se pitää saara ajokuntohon.

Royal Enfield J2, 180 8HP(1924), 180 6HP(1917)+ 20's caferaser, Constellation, KX, RE Indian Chief. 1936 G, 1936 JF, Carberry  Enfield 1000cc INDIA. Carberry Australia 1070cc